Home Automotive #Re(zis)Tension … despre retenţia personalului

#Re(zis)Tension … despre retenţia personalului

#Re(zis)Tension … despre retenţia personalului

Retenţia angajaţilor este un subiect de maxim interes pentru orice companie, mai ales acum când numărul de specialişti în mai multe domenii este în scădere. Sau, mai degrabă, am putea spune că numărul opţiunilor de locuri de muncă pentru specialişti a crescut, mai ales dacă vorbim despre domeniul industrial, automotive şi, mai specific, de logistică.

Angela Ghircoiaş, Country Manager EuroTriade Romania

Dacă ne gândim la numărul de companii automotive (aproximativ 600 în România şi în creştere), şi ne gândim că toate au departamente şi oameni specializaţi, clar există pe piaţă suficienţi potenţiali angajaţi pentru compania ta. Problema este …că nu reuşeşti să-i atragi sau să-i ţii motivaţi.

 De ce?

Mai jos câteva puncte la care să te gândeşti pentru a creşte retenţia în echipa ta de logistică şi în compania ta şi câteva soluţii, venite din experienţa proprie a multor procese de recrutare derulate atât ca recrutor intern (HR în automotive) cât şi ca headhunter (Consultant în agenţie de recrutare).

Compania ta, unică?

Deschide eJobs, BestJobs şi Linkedin! Filtrează după subiectul logistică. Câte anunţuri ai găsit? În logistică, la începutul lui noiembrie 2018 erau peste 2.000 de anunţuri pentru logistică, multiple posturi în România. Deci clar, dacă astăzi cineva din echipa ta îşi caută un alt job, are de unde alege.

Atunci, de ce să rămână?

Asigură-te că în echipa ta păstrezi valabile motivele şi valorile pentru care oamenii au ales să vină alături de tine, oricare au fost acelea (poate atmosfera sau toolurile performante, delegaţiile dese în străinătate, salariile peste medie sau şeful charismatic şi înţelegător). Mulți candidaţi aleg să schimbe jobul pentru că “treaba s-a stricat…”, “nu mai este la fel”, “s-a schimbat atmosfera”.

Job for a life sau project-based?

Dinamica pieţei muncii este mult mai mare. După 1990 s-au încheiat vremurile când oamenii stăteau o viaţă la acelaşi serviciu, iar în ultimii ani este un fenomen rar când oamenii stau 10 ani cu aceeaşi companie…de fapt dacă stau peste 5 ani, probabilitatea ca aceştia să rămână în continuare creşte. Eu personal nu văd nimic rău în a recruta în echipă şi specialişti care să rezolve ceva clar definit, pe termen scurt, mediu (1-3 ani). Închei acest subiect cu un dialog care vorbeşte de la sine, adus în discuţie deseori de candidaţii cu care interacţionăm

Angajatorul > Dragă specialist, cât timp îmi garantezi că lucrezi pentru mine?

Angajatul > Dragă angajator, pentru cât timp îmi garantezi că imi oferi un loc de muncă?

Teambuilding în fiecare zi

Acest subiect este esenţial pentru retenţie. Alege şi păstrează în echipă caractere complementare şi compatibile. Mai bine renunţă la know-how în favoarea caracterului atunci când aduci oameni noi. Geniile neînţelese sunt pentru lucrul individual şi nu vor performa într-o echipă. Un compliment, un simplu “mulţumesc”, un zâmbet sincer, o discuţie onestă, un limbaj simplu, o comunicare deschisă de la om la om, vor face cât 100 de măriri de salarii. Pentru că măriri de salariu oferă şi alţii, dar un mediu omenos… tot mai puţini.

Pe vremea mea…

Ştii vremurile acelea când absolventul entuziast dorea să demonstreze, avea răbdare şi apoi emitea pretenţii? Uită-le! S-au dus! Sau aplică principiul de la punctul IV şi rămân valabile. Până la urmă, nu este rău să mai fie şi angajatorul conştient că relaţia de muncă este un PARTENERIAT. Nimeni nu ar trebui să fie supusul nimănui (deşi temporar angajatorul este supusul, asta se va regla). Ajută dacă te plasezi în faţa angajaţilor tăi ca un partener de business şi îi motivezi să contribuie şi pot vedea şi simţi, în sinea lor, la ce anume contribuie. Vă pot da exemplul companiei EuroTriade – fiind o firmă cu o echipă nu foarte numeroasă, ne-am permis să-i facem pe angajaţii noştri să se simtă parteneri – au toţi scaune comode (directorale… cum se cheamă comercial), au acces la informaţii despre valoarea proiectelor şi a contractelor, îi consultăm când semnăm noi contracte (să ne asigurăm că îşi iau angajamentul să le lucreze bine), realizările se simt direct în buzunarul lor. Şi cu siguranţă fiecare companie poate găsi modul cel mai potrivit pentru dimensiunea pe care o are!

Angela Ghircoiaş, Country Manager EuroTriade Romania

angela.ghircoias@eurotriade.com