Home Automotive Sasha Cioringa, Continental Automotive Serbia: Serbia devine o țară unde se produc soluții complexe pentru industria auto

Sasha Cioringa, Continental Automotive Serbia: Serbia devine o țară unde se produc soluții complexe pentru industria auto

Sasha Cioringa, Continental Automotive Serbia: Serbia devine o țară unde se produc soluții complexe pentru industria auto

În ultimii ani, Serbia a atras atenția unora dintre cei mai importanți producători de vehicule și componente auto la nivel global. Investițiile în industria auto reprezintă 14% din totalul investițiilor străine în această țară, industria în ansamblul său generând mai mult de 10% din exporturile Serbiei.

Criza COVID-19 a avut un impact important și asupra Serbiei și a industriei auto locale, ca și în cazul celorlalte țări europene fiind așteptată o scădere economică în a doua parte a acestui an, urmată de o revenire treptată în 2021.

Într-un scurt interviu, Sasha Cioringa, General Manager Continental Automotive Serbia ne-a vorbit despre contextul economic actual, investiția Continental într-o nouă fabrică în Serbia, dar și despre poziția companiei pe piața muncii din Serbia și oportunitatea de a le oferi un motiv oamenilor bine pregătiți să rămână în țara lor.

Intermodal&Logistics: Cum vedeți evoluția industriei automotive în Serbia în perioada de recuperare de după COVID-19?

Sasha Cioringa: Această criză a afectat economia din Serbia în general, nu doar industria automotive, iar recuperarea va dura ceva timp. În opinia mea, industria automotive nu va mai arăta niciodată ca înainte de COVID-19, transformarea anticipată, ce va avea nevoie de soluții inovatoare și o producție mai restrânsă de componente, va accelera, iar noi suntem în prima linie pentru a contribui la formarea viitorului.

Intermodal&Logistics: Care a fost impactul COVID-19 pentru Continental Automotive Serbia și cum v-ați adaptat situației?

Sasha Cioringa: Criza a avut un impact asupra companiei, desigur, dar pot spune că ne-am adaptat situației destul de repede și cred că am reușit să fim la fel de eficienți. Sunt mândru să spun că în mai puțin de trei ani de la înființarea companiei, am angajat 500 de ingineri extrem de bine-calificați în centrul nostru R&D din Novi Sad, dintre care 100 de la începutul crizei, continuăm să creștem și vom deschide o nouă fabrică de componente electronice. Astfel, avem o poziție favorabilă pe piața muncii din Serbia, mulți dintre profesioniști visând să lucreze pentru Continental, ceea ce le oferă o șansă să aibă o carieră extraordinară în propria lor țară, fără să fie forțați să emigreze.

Intermodal&Logistics: Ce ne puteți spune despre noua fabrică din Novi Sad?

Sasha Cioringa: Până la finalul anului, Continental Automotive Serbia va deschide o fabrică în apropiere de Novi Sad unde vor fi produse componente electronice avansate și soluții foarte complexe pentru industria automotive, cum ar fi sisteme de informare a șoferilor, sisteme pentru monitoare și camera de luat vederi. Investiția va aduce nou locuri de muncă aici, în special pentru ingineri. Credem că este extrem de importantă pentru întregul mediu de afaceri că Serbia nu mai reprezintă doar o țară pentru externalizare și asamblarea de componente care sunt apoi integrate în altă parte, ci aici se dezvoltă produse complete și soluții complexe, inventate de ingineri în Novi Sad, care primesc eticheta MADE IN SERBIA și sunt mai apoi parte a mașinilor moderne și serviciilor din întreaga lume.

Intermodal&Logistics: Care este principala preocupare în calitate de general manager în acest moment și în viitorul apropiat?

Sasha Cioringa: Principala preocupare este legată de criza sanitară. Angajații noștri lucrează de acasă și până acum am evitat răspândirea virusului în interiorul companiei. Monitorizăm atent toate simptomele colegilor noștri și luăm imediat măsuri preventive, dacă este cazul. Până acum, productivitatea muncii nu a scăzut, ne respectăm termenele limită și angajamentele luate în fața clienților noștri, însă oamenii au nevoie de interacțiune și de aceea cred că această situație nu poate dura la nesfârșit. Am creat o cultură corporativă uimitoare, oamenii se simt foarte bine în echipă și așteaptă cu nerăbdare ca situația să se întoarcă la normal.

Intermodal&Logistics: Recuperarea industriei auto, una dintre cele mai afectate de efectele crizei, depinde în mare măsură de acțiunile guvernelor. Cum sprijină guvernul sârb această industrie?

Sasha Cioringa: Într-adevăr, industria auto este printre cele mai afectate, însă trebuie să vedem și contextul local de business. Sunt mult alte industrii, companii mici și mijlocii care au fost de asemenea afectate. Astfel, pachetul de sprijin financiar al guvernului sârb care a fost creat imediat ce a început criza a fost consistent și a vizat întregul mediu de afaceri, incluzând industria automotive.

Intermodal&Logistics: Care sunt principalele provocări pentru industria automotive pe termen mediu și lung?

Sasha Cioringa: De ceva vreme, trendurile globale sunt vehiculele autonome, electrificarea, conectivitatea și dezvoltarea serviciilor de mobilitate. În acest moment doar 4% dintre mașini se află pe drumuri, poluarea este ridicată, în special în orașe și majoritatea accidentelor se întâmplă din cauza erorilor umane. În viitor oamenii vor utiliza serviciile de mobilitate mai mult decât mașinile personale pentru a se deplasa din punctul A la punctul B. Imaginează-ți vremea când vei putea comanda de pe dispozitivul mobil un serviciu la calitatea cerută și o mașină electrică ce îți cunoaște preferințele va sosi, fără șofer, vei intra într-un mediu predefinit unde vei putea lucra, viziona filme sau doar te vei relaxa și vei avea încredere că vei ajunge la destinație la timp și fără incidente.