Home Intermodal Servicii maritime care conectează România de Egipt și Israel

Servicii maritime care conectează România de Egipt și Israel

Servicii maritime care conectează România de Egipt și Israel

Transportul maritim a fost din cele mai vechi timpuri stâlpul de susţinere a schimburilor comerciale la nivel global, ca dovadă că și astăzi, peste 80% dintre acestea se fac tot pe cale maritimă.

În 2019 erau aproximativ 90.000 de nave în uz la nivel global și, conform estimărilor, între 25 și 40 de milioane de containere. O parte din aceste nave și containere își găsesc drumul către România din diferite destinaţii din întreaga lume prin Portul Constanţa și în sens invers, din România către o serie de destinaţii. În 2020, cu toate că schimburile comerciale au fost influenţate în mod negativ de pandemie, au existat rute pe care activitatea a fost mai intensă comparativ cu anii anteriori.

Cu o poziţie geografică strategică, la intersecţia a trei continente și deschidere la Marea Mediterană și Mare Roșie, Egipt este cel de-al patrulea punct de origine pentru mărfurile de import containerizate care au intrat în Portul Constanţa. În 2020 au fost aduse prin Portul Constanţa 5.000 de containere de marfă, reprezentând 5% din numărul total al containerelor ajunse în România pe cale maritimă. Principalele grupe de mărfuri containerizate importate d i n Egipt sunt: obiectele ceramice, sanitare, gresie, faianţă, piatră naturală decorativă, sticlă, textile și legume.

La export, Egipt s-a situat anul trecut pe poziţia 12 ca ţară de destinaţie pentru exporturile românești, cu un total de 2.000 de containere, reprezentând 2% din totalul containerelor exportate prin Portul Constanţa, mărfurile care pleacă spre Egipt fiind din categoria echipamentelor electrice, electronice, produse din lemn și mobilier.

Egiptul are una dintre cele mai îndelungate și interesante istorii, inclusiv din perspectiva transportului maritim, Canalul Suez fiind una dintre realizările importante în acest domeniu. De la inaugurarea sa în 1869, a facilitat crearea de conexiuni maritime mai rapide, care au adus beneficii comerţului la nivel global.

Conexiune directă, timp de tranzit 8 zile

Unul dintre principalele servicii maritime care conectează România și Egipt este AEM3 și aparţine COSCO SHIPPING LINES. AEM3 este singurul serviciu care conectează direct Orientul Îndepărtat cu Marea Neagră/ Portul Constanţa, prin Canalul Suez, având ca port de escală Port Said, unul dintre cele mai mari din Egipt. Timpul estimat de tranzit din Constanţa către Port Said West este de doar 8 zile.

De asemenea, Portul Constanţa este legat de celelalte porturi din Egipt- Alexandria, El-Dikheila, Damietta de către DIAMOND LINE al cărei agent exclusiv în România este Cosco Shipping Lines (Romania). Timpul de tranzit estimat din Constanţa via Pireu pentru porturile din Egipt este de 15 zile pentru Alexandria, 12 zile pentru El-Dikheila și 18 zile pentru Damietta. Timpul de tranzit din Alexandria către Constanţa este de 12-17 zile, din El-Dikheila -11 zile și din Damietta- 8 zile.

Israel – schimburi comerciale de aproape jumătate de miliard de euro

Un alt partener important al României cu care schimburile comerciale se intensifică de la an la an este Israelul, suma totală a acestora în 2020 apropiindu-se de jumătate de miliard de euro. Acccesul maritim în Israel se realizează prin două porturi – Haifa și Ashdod, ambele amplasate la Marea Mediterană. Pe lângă produsele agricole, domeniu în care a înregistrat o dezvoltare rapidă, Israelul exportă o serie de alte mărfuri, precum: echipamente și mașini, produse chimice, farmaceutice și textile, în timp ce produsele de import sunt materiile prime și bunurile de larg consum.

Pentru a facilita accesul la principalele servicii de linie, DIAMOND LINE a dezvoltat serviciul TBX, care conectează Portul Constanţa cu porturile din Israel – Haifa și Ashdod, printr-un serviciu direct sau via Portul Pireu.

Timpul de tranzit din Constanţa către Ashdod este de 10 zile (9 zile din Ashdod către Constanţa), acesta fiind un serviciu direct, iar până în Haifa este de 12 zile via Portul Pireu (15 zile pe ruta de întoarcere din Haifa către Portul Constanţa).

Avantaje:

  • Plecări săptămânale pentru serviciile AEM3/TBX
  • Serviciu direct către Port Said West în Egipt
  • Serviciu direct către Portul Ashdod Israel
  • Livrare door- to-door – soluţii logistice integrate cu transport terestru rutier sau feroviar prin terminalele din București, Ploiești, Bacău, Arad
  • Rezervare și documentaţie simplificate