Home Intermodal Maersk estimează un profit mai mare pe fondul creșterii volumelor globale de containere

Maersk estimează un profit mai mare pe fondul creșterii volumelor globale de containere

Maersk estimează un profit mai mare pe fondul creșterii volumelor globale de containere

Gigantul danez  Maersk și-a revizuit pe creștere prognoza de profit pentru 2025, anticipând o majorare a volumelor globale de containere cu 2–4% față de anul trecut.

În al doilea trimestru din 2025, compania a raportat venituri de 13,1 miliarde de dolari, față de 12,8 miliarde în aceeași perioadă din 2024, iar EBITDA a crescut de la 2,1 la 2,3 miliarde de dolari. Rezultatele au fost susținute de eficiența operațională și de o mai bună execuție, în pofida „volatilității geopolitice fără precedent și a vizibilității reduse asupra evoluțiilor macroeconomice”.

Deși importurile nord-americane au scăzut, în parte din cauza tarifelor impuse de SUA, acestea au fost compensate de creșterile puternice ale importurilor în Europa, America Latină, Asia Centrală și Africa.

Segmentul de transport maritim a înregistrat profitabilitate bună, în timp ce divizia de logistică și servicii a raportat o marjă EBIT îmbunătățită la 4,8%, datorită creșterii produselor-cheie și controlului costurilor. Terminalele au atins volume record, cu venituri mai mari per operațiune și costuri optimizate printr-un grad ridicat de utilizare.

În acest context, Maersk și-a revizuit estimarea anuală pentru EBITDA, de la intervalul 6,0–9,0 miliarde dolari la 8,0–9,5 miliarde dolari.

„Noua rețea Est-Vest stabilește noi standarde de fiabilitate în industrie. Chiar și într-un climat volatil și incert, cererea a rămas puternică”, a declarat Vincent Clerc, CEO Maersk.

În paralel, compania continuă să investească masiv. Achiziția Panama Canal Railway Company din aprilie a adus venituri de 17 milioane de dolari, dar un profit net nesemnificativ, în timp ce costurile tranzacției s-au ridicat la 5 milioane.

În total, Maersk are angajamente de investiții de 7,4 miliarde de dolari pentru nave cu combustibil dual, concesiuni de terminale și contracte viitoare.