Home Logistics Valul de infectări cu COVID-19 din China creează noi probleme pe lanțurile de aprovizionare la nivel global

Valul de infectări cu COVID-19 din China creează noi probleme pe lanțurile de aprovizionare la nivel global

Valul de infectări cu COVID-19 din China creează noi probleme pe lanțurile de aprovizionare la nivel global

Politica Chinei în ceea ce privește pandemia de coronavirus, aceea de a introduce restricții și lockdown pentru un singur caz de coronavirus depistat, continuă să cauzeze probleme de-a lungul lanțurilor globale de aprovizionare.

Cu doar o lună înaintea desfășurării Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Beijing, tot mai multe orașe din China intră în lockdown, lanțurile de aprovizionare fiind afectate de aceste restricții.

Pe 1 ianuarie 2022 China a anunțat primul caz de coronavirus în districtul Beilun, provincia Zhejiang, care include unele dintre cele mai mari și aglomerate terminale de containere din portul Ningbo-Zhoushan. Pentru moment, în portul Ningbo operațiunile continuă să se desfășoare în parametri de normalitate, cu toate că guvernul prinvinciei Zhejiang a impus acțiuni de carantinare și dezinfecție stricte pentru orașul Beilun, unde 23 de oameni au fost depistați pozitiv. În cele trei terminale de containere din portul Ningbo, din imediata vecinătate a districtuui Beilun – Ningbo Beilun Container Terminal (NBCT), Ningbo Beilun Second (NBSCT) și Ningbo Beilun Third (NBTCT)  nu s-au raportat pentru moment cazuri de infectare cu coronavirus.

Potrivit unei note informative a Maersk Line, operațiunile de încărcare și descărcare la cele trei terminale funcționează normal, în timp ce pentru operațiunile de intrare și ieșire au fost impuse unele restricții de la 1 ianuarie. Operațiunile de la depozitul Ningbo Bluedragon LongXing au fost suspendate până la o nouă notificare, dar Ningbo Bluedragon LongFei rămâne deschis pentru import și export de mărfuri prin terminalele de containere NBTCT și Ningbo Meishan Island International. Operațiunile pentru containere goale în zonele Greating Fortune Yard 3, Hongda Yard și CIMC Yard 1 au fost suspendate pentru moment.

De asemenea, potrivit Maersk, serviciile de transport rutier de marfă în afara districtului Beilun au fost suspendate pentru a preveni răspândirea infecțiilor, iar transportatorii trebuie să solicite permise speciale de funcționare. În prezent, conform datelor oficiale, doar aproximativ 20% dintre șoferi au fost autorizați să opereze. Guvernul provinciei Zhejiang, guvernele locale și portul Ningbo caută soluții pentru a atenua impactul restricțiilor asupra transportului de marfă. Unele zone au emis reglementări care să permită camioanelor din zona Beilun să opereze sub control strict.

În aceste condiții, producătorii și furnizorii se confruntă cu dificultăți în ceea ce privește operațiunile de import și export al mărfurilor prin portul Ningbo. În perioada 1-3 ianuarie 2022, volumul zilnic de containere prin portul Ningo-Zhousghan a fost de peste 97.000 TEU, cu peste 108% mai mare comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Portul Ningbo a mai fost afectat de restricții și în luna august 2021, când operațiunile au fost suspendate într-un terminal de containere, însă impactul la nivelul lanțurilor de aprovizionare a fost nesemnificativ.

Potențiale probleme pentru producătorii de microcipuri

Restricțiile impuse în Beilun nu sunt singurlare. La mijlocul lunii decembrie 2021, orașul Xi’an din Vestul Chinei, cu 11 milioane de locuitori, a intrat în lockdown pentru o perioadă de două săptămâni. Ca urmare a introducerii restricțiilor, transportul în și din oraș a fost, în cea mai mare parte, anulat, inclusiv zborurile de pe din Xi’an, al nouălea cel mai mare aeroport din China. Ca urmare a acestor măsuri, Samsung Electronics and Micron Technology, doi dintre cei mai mari producători de microchipuri din lume, au anunțat pe 30 decembrie 2021 că s-ar putea confrunta cu probleme pe lanțurile de aprovizionare, dacă focarele de infecție nu vor putea fi ținute sub control, iar numărul infectărilor va crește.

Reprezentanții Samsung, citați de Reuters, au declarat să s-a luat decizia ajustării operațiunilor de producție la fabrica din Xi’an, unde se produc cipuri de memorie NAND pentru stocarea datelor în telefoane mobile, centre de date și alte dispozitive.

De asemenea, BYD Auto Co, cel mai mare producător de vehicule electrice din China a anunțat că a trebuit să își reducă producția la fabrica din Zian ca urmare a măsurilor de lockdown impuse de autoritățile din China.

Potrivit statisticilor oficiale, marți, 4 ianuarie 2022, în China au fost înregistrate 41 de noi cazuri de infectare cu coronavirus, dintre care 35 în Xian.

(știre în curs de actualizare)