Home Logistics Comerț international Volumele de transport maritim containerizat au scăzut cu 1,7% în primele 11 luni din 2020

Volumele de transport maritim containerizat au scăzut cu 1,7% în primele 11 luni din 2020

Volumele de transport maritim containerizat au scăzut cu 1,7% în primele 11 luni din 2020

Transportul maritim containerizat de mărfuri s-a dovedit a fi rezilient în 2020 atât în ceea ce privește volumele, cât și prețul.

Potrivit datelor companiei de consultanță maritimă BIMCO, după ce în primele cinci luni ale anului, la nivel mondial volumele au scăzut cu 5 milioane TEU (-7,3%), la finalul lunii noiembrie scăderea înregistrată comparativ cu 2019 era de doar 1,7%, echivalentul a 2,6 milioane TEU.

Din cele trei cele mai importante rute comerciale, Orientul Îndepărtat către America de Nord a performat cel mai bine, volumele crescând cu 1,1 milioane TEU (6,4%) în primele 11 luni ale acestui an. După pierderile importante de volume de la debutul pandemiei, ultimele luni au adus o creștere semnificativă a volumelor, ceea ce a dus la întreruperi ale lanțurilor de aprovizionare pe măsură ce avalanșa de containere a supraaglomerat anumite porturi.

Intra-Asia și Orientul Îndepărtat-Europe sunt rute comerciale unde, cu toate că volumele din ultimele luni au fost mai mari comparativ cu cele din 2019, performanța rămâne negativă, scăderile înregistrate fiind de 1,3 și 5,3%.

Potrivit BIMCO, per total, scăderea totală a volumelor de marfă containerizată la nivel global în 2020 este de sub 1,5%.

“Chiar și această cifră ascunde cât de profitabil a fost acest an pentru liniile maritime. Managementul capacității atunci când volumele au scăzut le-a permit să-și minimizeze pierderile și au profitat de prețul mic al petrolului și de prețurile record la transport pe multe din rutele comerciale pe măsură ce volumele au crescut,” a declarat Peter Sand, Analist Șef Transport Maritim al BIMCO. “Privind înainte, în următoarele trimestre vom vedea un accent puternic pe repoziționarea containerelor goale și pe egalizarea dezechilibrelor cauzate de cererea fluctuantă din 2020. Mai mult, acum atenția se îndreaptă către Noul An Chinezesc, care va fi diferit de ceilalți ani, atât când vine vorba de sărbătorirea acestuia, cât și de exporturi,” a explicat acesta.