Home Intermodal 796.141 TEU manipulate prin terminalele de containere de la Marea Neagră. Creștere la import și scădere la export pentru România

796.141 TEU manipulate prin terminalele de containere de la Marea Neagră. Creștere la import și scădere la export pentru România

796.141 TEU manipulate prin terminalele de containere de la Marea Neagră. Creștere la import și scădere la export pentru România

Terminalele de containere de la Marea Neagră din Ucraina, România, Rusia și Bulgaria au gestionat 796.141 TEU în primul trimestru al anului 2021, inclusiv containere goale, cu excepția transbordărilor. În România, volumul la import a crescut cu 5,29%, iar la export a scăzut cu 5,06%.

Ca volum de containere pline, terminalele din cele 5 țări cu ieșire la Marea Neagră au gestionat 606 203 TEU, ceea ce reprezintă o scădere de 0,15% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, arată un raport al companiei de consultanță Informall Business Group.

Volumul de containere pline a crescut în toate țările din regiunea Mării Negre, cu excepția Ucrainei și Georgiei. În primul trimestru din 2021, cea mai mare creștere a fost înregistrată de Rusia – 11,42%, în timp ce Georgia a punctat cea mai mare scădere, de 26,75%. În această perioadă, 58,28% din containerele pline manipulate au fost importate, în timp ce containerele pentru export au reprezentant 41,72% din total. Potrivit estimărilor, raportul a fost de 76,14% containere pline și 23,86% containere goale.

Import vs. export

Volumul importurilor către țările menționate a scăzut cu 0,53% față de T1 2020. Cea mai mare scădere a volumului importurilor a fost înregistrată de Georgia – 31,52%. În Rusia, România și Bulgaria s-a înregistrat o creștere de 9,88%, 6,02% și respectiv 5,29% a volumelor de marfă de import, în timp ce în Ucraina volumul importurilor a crescut cu 8,00%. Exporturile din regiune au scăzut cu 1,07%, în principal din cauza scăderii volumului exporturilor în Ucraina și România de 10,38% și 5,06%. A existat o creștere a volumelor de export în Rusia, Bulgaria și Georgia de 13,88%, 7,43% și, respectiv, 1,31%.

Astfel, procentul de containere pline gestionate de fiecare țară în primul trimestru al anului 2021 s-a distribuit astfel: Ucraina – 33,26%, Rusia (Marea Neagră) – 29,07%, România – 19,50%, Georgia – 9,40%, Bulgaria – 8,76%.

Top 5 terminale de containere la Marea Neagră

În top 5 terminale de containere din regiune în primul trimestru al anului 2021 au avut câteva modificări în pozițiile lor în funcție de volumul total gestionat. Pentru prima dată în ultimii ani terminalul NUTEP (Novorossiysk) a devenit cel mai mare terminal din regiunea Mării Negre prin prisma volumelor de containere pline manipulate, în timp ce DPW (Constanța, România) a trecut pe locul doi. APMT Poti (Georgia) a trecut pe locul patru, în timp ce CTO (Odessa, Ucraina) a trecut pe locul trei. BKP (Odessa, Ucraina) a rămas pe locul cinci. Terminalele de containere din regiunea Mării Negre din top 5, cu excepția NUTEP (Novorossiysk) și BKP (Odessa, Ucraina), s-au confruntat cu scăderea volumelor manipulate.