Home Logistics 83% dintre companii nu pot reacționa în 24 de ore la perturbările în lanțul logistic

83% dintre companii nu pot reacționa în 24 de ore la perturbările în lanțul logistic

83% dintre companii nu pot reacționa în 24 de ore la perturbările în lanțul logistic

Un studiu realizat de compania de consultanță International Data Corporation (IDC) arată progrese lente în flexibilizarea și consolidarea lanțurilor de aprovizionare. În același timp, studiu evidențiează optimismul față de instrumentele de gestionare a lanțurilor de aprovizionare ca un factor cheie pentru viitor.

Potrivit cercetării, mai puțin de o cincime (17%) din actorii principali din lanțurile globale de aprovizionare afirmă că firmele lor pot răspunde la perturbări în termen de 24 de ore. Subliniindu-și frustrarea generalizată, 67% dintre respondenți admit că nu sunt „foarte satisfăcuți” de timpul lor de răspuns.

În timp ce timpul mediu de răspuns la criză este de cinci zile, sondajul arată că performanța variază în funcție de industrii. În sectorul Petrol și Gaze, de exemplu, 28% dintre respondenți spun că pot interveni într-o zi.

Deși respondenții din toate regiunile nu sunt în mod covârșitor „foarte satisfăcuți” de capacitatea afacerii lor de a rezista și răspunde la șocurile lanțurilor de aprovizionare, ei rămân optimiști în ceea ce privește potențialul tehnologiei de a schimba situația, cu 97% spunând că instrumente mai bune ar avea un impact modest (44%) sau semnificativ (53%) asupra performanței lanțului de aprovizionare.

Concluziile studiului:

  • Respondenții din sectorul industrial își evaluează cel mai mare nivel de reziliență (47%), în timp ce retailul (29%) și industria aeronautică (27%) se autoevaluează cel mai scăzut
  • 42% dintre respondenții din FMCG au evaluat maturitatea lanțului lor de aprovizionare ca fiind cea mai ridicată printre toate sectoarele
  • 25% dintre respondenți planifică să treacă la noi tehnologii în următorul an pentru a îmbunătăți reziliența
  • 33% doresc platforme de orchestrare a lanțului de aprovizionare care oferă capabilități AI/genAI
  • 63% văd lanțul lor de aprovizionare ca o formă de avantaj competitiv în următoarele 12 luni, dar acesta scade la 48% în următorii 1-3 ani
  • 37% au spus că cel mai mare obstacol în adoptarea unei aplicații de orchestrare a lanțului de aprovizionare a fost găsirea soluției corecte de la furnizor

Cercetarea a fost efectuată în decembrie 2023 de IDC, intervievând 1.800 de lideri în lanțul de aprovizionare din America de Nord (SUA și Canada), Europa (Marea Britanie, Franța și Germania) și APAC (Japonia, Taiwan, India și Australia).