Home Logistics Ambalare Antalis: industria migrează către soluţii pe bază de hârtie și carton

Antalis: industria migrează către soluţii pe bază de hârtie și carton

Antalis: industria migrează către soluţii pe bază de hârtie și carton

Pentru Antalis, principalul distribuitor B2B de produse și servicii în domeniul hârtiei și ambalajelor industriale și numărul doi în distribuţia de medii de comunicare vizuală în Europa, Canada și America Latină, tendinţele principale în sectorul ambalajelor sunt migrarea către soluţii pe bază de hârtie și carton, dezvoltarea ambalajelor monomaterial și creșterea cererii pentru materiale bio-based.

Reglementările europene, precum PPWR, sporesc presiunea pe documentare și conformitate, obligând companiile să regândească întregul ciclu de viaţă al ambalajelor. „Imaginea de ansamblu a materialelor de ambalare devine din ce în ce mai complexă. Reglementări mai stricte și cerinţe tot mai mari de documentare necesită resurse semnificative pentru evaluarea și conformitatea datelor.

Deși acest lucru prezintă provocări, stimulează inovaţia și trecerea către soluţii mai sustenabile. Adaptarea proceselor, producţiei și spaţiilor de ambalare, pentru a face faţă materialelor noi și reglementărilor, va necesita investiţii din partea producătorilor, însă aceste eforturi sunt vitale pentru a rămâne în top pe o piaţă în continuă evoluţie.”, explică Andrei Stănică, Sector Manager Packaging, Antalis România.

În ceea ce privește tendinţele în ambalajele pentru depozitare și logistică, spune Andrei Stănică, “în viitor vor exista mai multe aplicaţii transferate pe hârtie/ carton acolo unde proprietăţile produsului permit, ambalajele monomateriale (cutie de carton cu material de umplere de hârtie, sigilată cu bandă adezivă de hârtie și prevăzută cu o etichetă de expediere din hârtie) pe care le avem deja in portofoliu.”

Ambalajele dual-use sau returnready – ambalaje reutilizabile pentru livrare și retur au înregistrat deja creșteri în ultimul an. De asemenea, tot mai solicitate sunt și produsele din materiale cu bio-sursă, care există deja în portofoliul Antalis, cum ar fi Grasikraft – un material de umplere realizat 90% din fibre reciclate si 10% din iarbă.

Andrei Stănică, Sector Manager Packaging, Antalis România

Clienţii solicită ambalaje sustenabile, hârtia sau cartonul fiind percepute ca fiind cele mai ecologice soluţii, în timp ce plasticul este în general considerat mai dăunător mediului. Dar, lucrurile sunt mai nuanţate. Aproximativ 50% din totalul reclamaţiilor se datorează deteriorării din timpul transportului.

Acest lucru nu este doar costisitor, ci și nesustenabil: chiar dacă doar 1 din 900 de laptopuri este deteriorat în timpul transportului, impactul negativ asupra climei este mai mare decât al tuturor celor 900 de colete la un loc. Prin urmare, dacă ambalajul nu protejează în mod adecvat produsul. nu este sustenabil.

Ambalajele sustenabile: de la concept la utilizare

Când dezvoltăm concepte sustenabile de ambalaje, începem de la final – experienţa utilizatorului și eliminarea ambalajului. De aici derivă informaţii esenţiale care influenţează întregul lanţ valoric și determină abordarea dezvoltării unui concept de ambalaj sustenabil.

Produsele sustenabile vin cu materiale inovatoare, precum opţiunile reciclate sau mai subţiri care reduc impactul ambalajelor asupra mediului și răspund, în același timp cererii tot mai mari a clienţilor de a veni cu soluţii ecologice.

AXIO, brandul pe care îl comercializăm, reprezintă o inovaţie în industria de ambalare. Este o folie ultra-subţire, cu până la 340% elongaţie pe mașini cu o grosime de doar 8 micrometri, concepută pentru un consum mai mic și, prin urmare, un profit mai mare. Aceasta stabilește un nou standard în ceea ce privește eficienţa și sustenabilitatea ambalajelor.

Folia stretch este un produs extrem de folosit de către toată lumea, de la industria ecommerce, la operatori logistici și transportatori.

Investiţii în cercetare și dezvoltare

Reglementările europene privind economia circulară influenţează dezvoltarea ambalajelor. Și nu doar producătorii, ci și organizaţiile de cercetare aplicată depun eforturi importante în sectorul R&D. Antalis are 7 centre de design și cercetare unde inginerii creează soluţii personalizate și inovatoare și dezvoltă și testează materiale cu potenţial mare de a reduce impactul asupra mediului.

Cu toate acestea, materialele au și astăzi limitări – de la material și producţie, până la partea de reglementări, ceea ce le face să nu fie o alternativă pentru o gamă largă de aplicaţii. În plus, pot fi costisitoare, iar clienţii nu sunt întotdeauna dispuși să plătească mai mult pentru opţiuni eco-responsabile. Odată ce aceste inovaţii devin aplicabile pentru o gamă largă de aplicaţii, preţurile devin mai competitive, făcându-le mai atractive pentru clienţi.

Tehnologia este decisivă: transformă ambalarea dintr-un cost operaţional într-un vector de optimizare şi diferenţiere. Automatizarea proceselor de ambalare reduce materialul folosit, timpul de ambalare și costul transportului.

Sistemul Green Star™

Pentru a ajuta partenerii să facă cele mai sustenabile alegeri, responsabile atunci când achiziţioneaza ambalaje, Antalis a dezvoltat sistemul Green Star™. Această clasificare se bazează pe criteriile 4R (REACH, Regenerabil, Reciclat, Reciclabil) care stau la baza modelului economiei circulare. Cu cât un ambalaj are mai multe stele, cu atât este mai sustenabil. Există două motive principale pentru care un produs poate fi exclus:

  • Siguranţă: dacă produsul este compus din substanţe care prezintă motive de îngrijorare deosebită
  • Lipsa caracteristicilor ecologice: dacă produsul nu este reciclabil și conţine un nivel scăzut