Home Companii Cardul Eurowag, soluţia de plată pentru societăţile de transport

Cardul Eurowag, soluţia de plată pentru societăţile de transport

Cardul Eurowag, soluţia de  plată pentru societăţile de transport

Societatea pe acţiuni W.A.G. payment solutions este cel mai mare emitent independent de carduri pentru flotele auto ale societăţilor de transport din Europa Centrală şi de Est, având o experienţă de peste 16 ani pe piaţă. Zilnic, în Europa, 30.000 de şoferi utilizează cardurile Eurowag pentru alimentarea cu carburanţi şi pentru plata taxelor de drum. Ca parte integrantă a ofertei sale, compania cu sediul central în Republica Cehă oferă şi un sistem sofisticat al rambursării taxelor, inclusiv popularul Net Invoicing – facturarea cu deducerea imediată a TVA.

Cum s-a impus pe piaţă compania, care sunt atuurile sale, dar şi ce noutăţi aduce clienţilor săi, ne-a spus domnul Martina Vohánka, director general al W.A.G. payment solutions.

Intermodal&Logistic: Cui îi este destinat cardul Eurowag pentru flote auto, în ce condiţii se poate obţine şi ce beneficii aduce proprietarului acestuia?

Martina Vohánka: Cardul Eurowag One este destinat societăţilor de transport mari şi mijlocii care solicită cel mai înalt standard de servicii, acesta fiind asigurat de către echipa de vânzări și de serviciul de asistență pentru clienți disponibil 24 de ore din 24, în 6 limbi. Cardul Eurowag Vector se adresează caselor de expediție, printre avantajele acestuia numărându-se fidelizarea transportatorilor contractuali mai mici. Cel de-al treilea card din familia Eurowag este Eurowag Easy, care a fost testat cu succces în cadrul lansării sistemului polonez de taxare rutieră, a doua generație fiind lansată în luna noiembrie a acestui an. Este vorba despre un card preplătit destinat societăţilor de transport mai mici.

I&L: Ce aduce transportatorilor noul card Easy?

M.V: Cu cardul Eurowag Easy este posibilă în continuare plata pentru alimentarea cu carburanţi şi pentru taxele de drum, dar noutatea constă în principiul preplăţii pentru alimentarea cu carburanţi, clientul îşi încarcă periodic cardul cu credit, pe care ulterior îl va folosi pentru alimentarea cu carburanţi. În schimb, taxa de drum pentru distanţele parcurse se plăteşte pe baza facturilor cu scadenţă. Noul card Easy a fost special dezvoltat, fiind pus un accent deosebit pe uşurinţa în utilizare, pe siguranţă şi pe economisirea semnificativă a cheltuielilor. De asemenea, interfața web complet nouă este unică, transportatorul având posibilitatea să-şi verifice personal consumul vehiculelor, prin intermediul limitelor de alimentare sau să îşi înregistreze taxa de drum din confortul biroului său.

I&L: În comparaţie cu concurenţii sunteţi o societate mică. Care sunt avantajele unei companii mici şi cum puteţi concura cu giganţii din această industrie?

M.V: Eurowag a intrat pe piaţă într-o perioadă când aceasta era dominată doar de câteva concerne occidentale mari. Acest lucru se reflecta şi în marjele mari pe care transportatorii le plăteau în prețurile carburanţilor. La început, Eurowag a beneficiat de pe urma acestor aspecte deoarece, în pofida unei reţele foarte mici şi a unor servicii asociate minime, a fost capabil să ofere un avantaj competitiv semnificativ, prețuri vizibil mai mici, dezvoltându-se astfel cu succes. În scurt timp acest lucru s-a schimbat şi concurenţii noştri au început să se adapteze tendinţei instaurate de noi.

De aceea, la Eurowag a trebuit să ne concentrăm rapid pe dezvoltarea intensivă a produselor pentru a elimina cât mai curând posibil avansul concurenţei, câştigat în cele câteva decenii de existenţă sau chiar pentru a-l depăşi.

I&L: Unde îşi pot găsi aplicabilitatea cardurile Eurowag, cât de mare este reţeaua dumneavoastră?

M.V: Eurowag a construit în mod deliberat o rețea europeană de câteva sute de stații. Obiectivul urmărit a fost eficiența managementului rețelei, posibilitatea monitorizării stațiilor de alimentare partenere și, în special, concentrarea cantităţilor, ceea ce ne oferă un avantaj de preţ. Această concentrare în locațiile-cheie se conformează întru totul necesităților transportatorului internațional, care pe parcursul cursei sale nu are nevoie de zeci de staţii de alimentare, ci doar de una-două, care să asigure carburant de calitate şi la cel mai bun preţ.

I&L: Aţi menţionat că Eurowag oferă şi posibilitatea plăţii taxelor de drum oriunde în Europa. Sunteţi însă pregătiţi şi pentru noua taxă Ecotax, pe care o va introduce Franţa în anul 2013?

M.V: Într-adevăr, această taxă va fi aplicabilă vehiculelor de peste 3,5 tone pe alte 15.000 km de drumuri naţionale şi judeţene pe lângă reţeaua existentă de autostrăzi din Franţa. Este vorba de o schimbare care reprezintă o creștere considerabilă a costurilor, între 5 şi 15%, în funcţie de raportul dintre transportul pe autostrăzi şi transportul local. Tariful mediu pe km va fi de 0,125 EUR, în funcție de numărul de axe, clasa de poluare Euro și tonaj. Eurowag îşi va dota clienţii cu noile unităţi OBU şi cu tehnologia GPS în timp util, acestea conectându-se la alimentatorul pentru brichetă sau într-un alt mod arbitrar la circuitul electric. Aceste noi unităţi vor înlocui complet unităţile OBU existente pentru Franţa, asigurând în acelaşi timp plata Ecotax şi plata taxei de drum pentru utilizarea autostrăzilor franceze (TIS-PL) şi spaniole (VIA-Toll).

I&L: Cât de sigure sunt cardurile dumneavoastră?

M.V: Eurowag oferă cel mai înalt standard posibil de siguranţă din domeniu. Clienţii apreciază avansul nostru tehnologic sub forma blocării imediate a cardurilor, a centralizatorului tranzacțiilor în timp real, a managementului on-line al limitelor și a sistemului ingenios de prevenire a tranzacțiilor suspecte. Chiar dacă concurenții noștri bagatelizează uneori avantajele autorizărilor on-line, atingerea valorii reale a acestor facilităţi nu este dificilă. Aproape fiecare transportator vă poate confirma că s-a confruntat cu o fraudare masivă a carburanţilor prin intermediul cardurilor și cu incapacitatea de a interveni rapid. Prin urmare, clienţii Eurowag au de beneficiat nu numai de pe urma tehnologiilor moderne menţionate, dar şi de pe urma unei reţele online cu un obiectiv precis, în cadrul căreia suntem zilnic în contact cu fiecare staţie de alimentare sau reţea.