Home Intermodal Cel mai mare terminal intermodal din Europa va fi amplasat în Ungaria

Cel mai mare terminal intermodal din Europa va fi amplasat în Ungaria

Cel mai mare terminal intermodal din Europa va fi amplasat în Ungaria

În Ungaria, la Fényeslitke, în apropiere de granița ungaro-ucraineană a început construcția celui mai mare terminal intermodal din Europa.

East-West Gate (EWG) va fi primul terminal intermodal combinat de uscat care va folosi propria rețea 5G pentru comunicarea internă şi pentru a-şi opera facilităţile. Aprovizionarea cu energie va fi asigurată prin tehnologie ecologică, în conformitate cu strategia UE privind calea ferată şi protecția mediului înconjurător și cu un parc fotovoltaic de înaltă performanţă. Investiţia privată, în valoare de 22 de miliarde de forinţi (60,8 milioane euro), este subvenţionată de statul ungar cu 2,95 miliarde de forinţi (peste 8 milioane euro), aceasta ducând la crearea a aproximativ 140 noi locuri de muncă.

Poziție strategică – Construit într-unul din punctele strategice ale Noului Drum al Mătăsii, terminalul oferă alternative mai rapide pentru traficul de mărfuri din Asia către Austria, Elveția, Italia, Slovenia, Croația și Germania comparativ cu rutele rutiere și maritime actuale.  “Cu ajutorul terminalului EWG, Ungaria poate deveni un participant activ al traficului intercontinental “Noul Drum al Mătăsii”, dintre China şi Europa, deschizând noi oportunităţi pentru exporturile spre China” se arată într-un comunicat de presă al companiei East-West Intermodális Logisztikai Zrt., operatorul terminalului.

În același timp, terminalul construit la punctul de întâlnire al căii ferate rusești cu ecartament larg cu cea cu ecartament îngust, european, reprezintă o oportunitate pentru exporturile din vestul Europei către Asia. Mai mult, ar putea avea un rol important în mai buna utilizare a rețelei de cale ferată Trans-Siberiene, căreia i-au fost aduse îmbunătățiri semnificative în ultimii ani.

Terminalul EWG va furniza o gamă completă de servicii logistice și, inițial, le va putea oferi clienților săi o suprafață de depozitare de 15.000 mp. Zonele de depozitare se pot extinde pe o suprafață de 500.000 mp, putând fi construite și spații dedicate producției și asamblării. Operațiunile de testare vor demara la începutul lunii ianuarie 2022, iar predarea finală este programată pentru primul trimestru din 2022.

Date tehnice
  • 1 mil. TEU/an capacitate teoretică
  • 300.000-500.000 TEU capacitate la momentul începerii operațiunilor
  • 5 linii ferate cu ecartament normal şi 5 linii ferate cu ecartament lat, cu o lungime de 850 m,
  • 4 trenuri cu o lungime de 740 m deservite simultan
  • 125 ha suprafață pe care este amplasat terminalul