Home Intermodal Cele mai mari provocări ale digitalizării transportului

Cele mai mari provocări ale digitalizării transportului

Cele mai mari provocări ale digitalizării transportului

Discrepanţa între nivelul de digitalizare în cazul companiilor mari și al celor mici/ mijlocii este încă destul de mare. În timp ce firmele mari de logistică au deja procese digitale bine conturate, firmele mici și mijlocii nu își pot permite achiziţionarea unui software complex. Ce anume este necesar pentru a răspunde cerinţelor și tendinţelor sau pentru a concura cu marii jucători din domeniul transporturilor? Pașii discutaţi în articol arată clar că eficienţa transportului poate fi sporită, în special, prin îmbunătăţirea comunicării între toţi actorii implicaţi.

Aceasta înseamnă nu numai conectarea tuturor participanţilor, ci și o comunicare centralizată: „Acesta este principiul Smart Logistics System al TIMOCOM. Ajutăm în comunicarea dintre participanţii și sisteme, fără a prelua rolul executiv în procesul propriuzis.“, spune Philipp Schmidt, manager de portofoliu de la TIMOCOM. Pentru a realiza acest lucru, TIMOCOM trebuie să adapteze la nevoile clienţilor săi. Scopul trebuie să fie digitizarea companiilor mici, pentru că numai atunci profită și cei mari.

Trei pași care schimbă procesul de digitalizare in transport

Soluţiile digitalizate, cum ar fi de exemplu eCMR-ul reprezintă avantaje semnificative pentru membrii lanţului de aprovizionare. Serviciile digitale de bază, disponibile publicului larg împreună cu o infrastructură tehnologică stabilă sunt absolut necesare pentru participarea într-un proces de supply chain management digital. Iată trei exemple:

  • eCMR: Mai puţină administrare și mai mult control

Cel mai important document, pe lângă comanda de transport, este documentul CRM, sau în curând eCMR sau CMR electronic. Ideal, acest document este creat în depozit, automat și electronic transmis către transportatorul rutier care îl poate primi pe telefon sau tabletă. Astfel este redusă birocraţia și oferă și alte efecte pozitive. În curând și documentele de confirmare ale mărfii livrate, prescurtat și PoD (proof of delivery), vor fi generate electronic, ceea ce va duce la un proces digital simplificat.

  • POD (proof of delivery): Reducerea termenului de plată și documentaţie digitală

Certificatul de predare – proof of delivery – va fi realizat în viitor în cadrul eCMR. La momentul de faţă transportatorul predă documentele corespunzătoare către casa de expediţii și ulterior sunt trimise prin poștă către client. Acest lucru înseamnă pentru companiile de transport costuri de expediere și muncă suplimentară.

În plus, se extinde și procesul de plată, deoarece aceasta se face numai după ce a fost primit documentul de la client. Deci, casele de expediţii pot să aștepte pentru plată până la trei luni după transport. Dacă documentele ar fi digitalizate, ar fi semnificativ mai rapid tot procesul, prin urmare și plăţile s-ar putea realiza mult mai rapid.

Acest lucru face ca veniturile să fie mai previzibile și, astfel, companiile să aibă mai multă libertate financiară. În plus, împreună cu eCMR, datele privind mișcarea vehiculelor sunt colectate astfel încât rutele să poată fi monitorizate mai atent și datele pot fi trimise în timp real.

  • Management dinamic al încărcării la rampă

Utilizarea inteligentă a datelor GPS oferă o soluţie în ceea ce privește problemele de încărcare la rampă. Prin combinarea datelor telematice și a gestionării sloturilor de timp, se vor rezolva problemele blocajelor de la intrarea și ieșirea din depozite.

În practică, pentru aceasta, furnizorul de servicii de transport dă acces la datele sale de GPS. Acestea sunt comparate în mod regulat cu datele de poziţie ale autocamionului și operatorului rampei îi va fi trimis timpul de sosire calculat cu precizie.