CFR începe modernizarea Lotului 5 Craiova – Caransebeș
Începând cu 1 octombrie 2025, Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. a emis Ordinul Administrativ de începere a activității de proiectare pentru Lotul 5 al proiectului „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș”, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean.
Lotul are o lungime de 32,6 kilometri și se întinde între Cap X Băile Herculane și Cap X Po Nou Poarta (km 404+250 – km 436+887), pe teritoriul județului Caraș-Severin.Lucrările vor viza modernizarea și extinderea infrastructurii feroviare existente, dar și construcția unor elemente noi care să aducă linia la standarde europene.
Proiectul include reabilitarea a șase stații: Băile Herculane, Mehadia Nouă, Mehadia, Iablanița, Crușovăț și Domașnea Cornea, modernizarea liniilor pentru o viteză maximă proiectată de 120 km/h, precum și intervenții asupra infrastructurii de poduri și podețe. Vor fi reabilitate 16 poduri și 54 de podețe, se va construi un pasaj superior și un viaduct nou cu șapte deschideri de câte 50 de metri, iar la capitolul tuneluri sunt prevăzute atât reabilitarea tunelului Răchitoberg (496 metri), cât și construcția tunelului Poarta I (1.279 metri, galerie dublă).
Pe lângă lucrările de electrificare, semnalizare și telecomunicații, proiectul include implementarea sistemului european ERTMS nivel 2 pe întreaga distanță a Lotului 5. Aceste investiții vor permite atingerea vitezei maxime de 120 km/h, vor mări capacitatea de tranzit și vor contribui la optimizarea traficului de pasageri și de marfă pe una dintre cele mai importante axe feroviare din sud-vestul României.
Contractul pentru acest lot a fost atribuit companiei PORR Construct S.R.L. și are o valoare de 2,14 miliarde lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată prin Programul Transport 2021-2027, bugetul de stat și alte surse legal constituite.
CFR începe modernizarea Lotului 5 Craiova – Caransebeș
Începând cu 1 octombrie 2025, Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. a emis Ordinul Administrativ de începere a activității de proiectare pentru Lotul 5 al proiectului „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș”, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean.
Lotul are o lungime de 32,6 kilometri și se întinde între Cap X Băile Herculane și Cap X Po Nou Poarta (km 404+250 – km 436+887), pe teritoriul județului Caraș-Severin.Lucrările vor viza modernizarea și extinderea infrastructurii feroviare existente, dar și construcția unor elemente noi care să aducă linia la standarde europene.
Proiectul include reabilitarea a șase stații: Băile Herculane, Mehadia Nouă, Mehadia, Iablanița, Crușovăț și Domașnea Cornea, modernizarea liniilor pentru o viteză maximă proiectată de 120 km/h, precum și intervenții asupra infrastructurii de poduri și podețe. Vor fi reabilitate 16 poduri și 54 de podețe, se va construi un pasaj superior și un viaduct nou cu șapte deschideri de câte 50 de metri, iar la capitolul tuneluri sunt prevăzute atât reabilitarea tunelului Răchitoberg (496 metri), cât și construcția tunelului Poarta I (1.279 metri, galerie dublă).
Pe lângă lucrările de electrificare, semnalizare și telecomunicații, proiectul include implementarea sistemului european ERTMS nivel 2 pe întreaga distanță a Lotului 5. Aceste investiții vor permite atingerea vitezei maxime de 120 km/h, vor mări capacitatea de tranzit și vor contribui la optimizarea traficului de pasageri și de marfă pe una dintre cele mai importante axe feroviare din sud-vestul României.
Contractul pentru acest lot a fost atribuit companiei PORR Construct S.R.L. și are o valoare de 2,14 miliarde lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată prin Programul Transport 2021-2027, bugetul de stat și alte surse legal constituite.