Home Automotive CLEPA: 86.000 de locuri de muncă au dispărut din industria auto

CLEPA: 86.000 de locuri de muncă au dispărut din industria auto

CLEPA: 86.000 de locuri de muncă au dispărut din industria auto

Mai puțin de o cincime din locurile de muncă care erau estimate să fie create în cadrul lanțurilor valorice ale vehiculelor electrice (VE) în Europa s-au materializat până acum. Principalul vinovat: scăderea cererii, scepticismul clienților și stagnarea volumelor de producție.

Industria auto europeană se confruntă cu cea mai gravă criză a locurilor de muncă de la pandemie încoace.  Potrivit analizelor CLEPA – Asociația Europeană a Producătorilor de Componente din Industria auto, aproximativ 86 000 de locuri de muncă au fost pierdute în acest sector începând din 2020.

În ciuda previziunilor conform cărora peste 100.000 de noi locuri de muncă vor fi create până în 2025, în realitate s-a înregistrat o pierdere netă de aproape 56.000 de posturi. Numai în primele șase luni ale anului 2024, s-a anunțat reducerea a încă 32.000 de locuri de muncă, depășind cea mai gravă perioadă a pandemiei, când s-au pierdut 29.000 de posturi în a doua jumătate a anului 2020.

Aceste pierderi sunt cauzate de scăderea cererii, creșterea costurilor de producție și investițiile amânate în noi tehnologii.

Secretarul general al CLEPA, Benjamin Krieger, a comentat: „Cele mai recente date reprezintă un semnal de alarmă clar. Industria auto, un pilon important al economiei europene, se află într-un moment de cumpănă.

Pentru a proteja locurile de muncă, a accelera tranziția și a ne recâștiga competitivitatea globală, avem nevoie de o recalibrare a reglementărilor.

Acest lucru înseamnă să adoptăm transparența tehnologică în standardele privind emisiile de CO2, să asigurăm accesul echitabil la datele de la bordul vehiculelor și, în general, să stimulăm economia și competitivitatea UE. Fără acțiuni decisive, Europa riscă să își piardă poziția de lider în sectorul auto.”

Germania a fost cel mai grav afectată, reprezentând 60 % din totalul pierderilor de locuri de muncă, cu aproape 52.000 de posturi desființate între 2020 și prezent.

“Sănătatea lanțului de aprovizionare al industriei automobilelor este esențială nu numai pentru industria auto, ci și pentru competitivitatea industrială a Europei.

Pe măsură ce profitabilitatea industriei continuă să scadă, iar investițiile străine scad, lanțul de aprovizionare este supus unei presiuni imense pentru a îndeplini obiectivele ecologice și digitale ambițioase.

Această situație presantă necesită o atenție urgentă din partea factorilor de decizie politică pentru a proteja viitorul industriei auto europene și pentru a preveni erodarea competitivității industriei,” transmite CLEPA.