Home Automotive Furnizorii auto, tot mai sceptici în ceea ce privește evoluția industriei

Furnizorii auto, tot mai sceptici în ceea ce privește evoluția industriei

Furnizorii auto, tot mai sceptici în ceea ce privește evoluția industriei

Peste 90% dintre furnizorii auto se așteaptă la o scădere a veniturilor în acest an cu cel puțin 20%, o creștere considerabilă de la 60% în martie. 35% dintre furnizori se așteaptă la o reducere de peste 30%.

Un sondaj realizat în rândul companiilor furnizoare de componente pentru industria auto în Europa arată o înrăutățire în ultimele săptămâni a prognozelor pentru viitor în contextul crizei COVID-19.

Profitabilitatea va suferi scăderi și mai mari, mai mult de jumătate dintre respondenți așteptându-se la pierderi. Și în ceea ce privește estimarea timpului de recuperare a business-ului, companiile se arată mult mai puțin optimiste. Trei din patru companii consideră că va fi nevoie de mai mult de un an pentru a se recupera, în timp ce în urmă cu 4 săptămâni, companiile declarau că va fi nevoie de 6-12 luni pentru ca lucrurile să revină la normal. O treime dintre respondenți se raportează la o perioadă de 2 până la 3 ani pentru a recupera business-ul pierdut.

CLEPA, Asociația Europeană a Furnizorilor Auto a realizat un sondaj în rândul membrilor săi între 27 și 30 aprilie, rezultatele fiind interpretate de către agenția de consultanță McKinsey.

Volatilitatea cererii, cea mai critică problemă în lanțul de aprovizionare al industriei auto pentru 90% dintre respondenți

Volatilitatea cererii este considerată cea mai importantă problemă pentru lanțul de aprovizionare al industriei automotive în acest moment, aproape 90% dintre respondenți clasificând acest subiect ca fiind principalul motiv de îngrijorare. De asemenea, de cele mai multe ori, producția se reia la niveluri reduse comparativ cu perioada pre-coronavirus. Acest lucru determină creșterea exponențială a costurilor fixe comparativ cu cifra de afaceri. Perspectivele de viitor depind foarte mult de cererea de vehicule, și deci, de reluare a producției de componente la un nivel cât mai apropiat de normal.

Din acest considerent, CLEPA împreună cu alte asociații europene din industrie ce reprezintă lanțul valoric al industriei auto, au făcut un apel către guvernele țărilor UE de a lansa programe coordonate la nivelul Uniunii Europene pentru a reînnoi parcurile de vehicule, contribuind astfel la recuperarea economiei și sprijinirea relansării acestui sector.

85% dintre companii se declară bine pregătite când vine vorba de siguranța și sănătatea angajaților

Pentru a face față crizei, o mare parte dintre companii (84%) plănuiesc să reducă investițiile și să reducă numărul angajaților (74%). Aproape 40% au luat deja măsuri pentru a reduce bugetele de cercetare și dezvoltare, în timp de 32% dintre companii încă nu au luat o decizie în această privință, iar 30% dintre respondenți au decis împotriva unor astfel de măsuri. Furnizorii auto sunt printre cei mai mari investitori privați în R&D, contribuind semnificativ la competitivitatea sectorului auto în Europa. Revizuirea amprentei de producție este de asemenea luată în considerare de către companii.

Jumătate dintre respondenți plănuiesc să ajusteze investițiile și forța de muncă pe termen scurt. Cealaltă jumătate urmează să decidă asupra unor astfel de măsuri în următoarele 6-12 luni. Până în acest moment, locurile de muncă a mai mult de 1,1 milion de cetățeni europeni angajați de producătorii de vehicule sunt afectate de suspendarea temporară a activităților de producție. Impactul asupra forței de muncă la nivel mai larg este și mai critic: coeficientul general calculează 3 locuri de muncă pentru lanțul de aprovizionare imediat și alte 3 locuri de muncă pe lanțul valoric mai îndepărtat.

Siguranța și sănătatea angajaților rămâne o prioritate ridicată în timpul și după reluarea producției. 85% dintre respondenți declară că sunt bine pregătiți și aplică măsuri proactive de minimizare a riscurilor. Echipamentele de protecție sunt văzute ca fiind principala măsură aplicată în unitățile de producție, fiind preconizat ca acestea să fie utilizate mai mult de trei luni. Măsuri de distanțare social și decalarea schimburilor sunt de asemenea măsuri aplicate la scară largă.