Home Logistics Curierat și e-commerce Piaţa de e-commerce din Ungaria creşte în 2025

Piaţa de e-commerce din Ungaria creşte în 2025

Piaţa de e-commerce din Ungaria creşte în 2025

Comerțul electronic din Ungaria continuă să crească într-un ritm alert în 2025, atingând o valoare totală estimată la 1.945 miliarde HUF, cu o creștere de aproximativ 15% față de anul precedent.

Numărul comenzilor online a depășit 114 milioane, în creștere cu 12% față de 2024, potrivit unei analize privind evoluția pieței maghiare de e-commerce.

Expansiunea comerțului online este strâns legată de dezvoltarea transportului aerian de mărfuri, care a devenit o veritabilă coloană vertebrală a logisticii moderne. Budapest Airport a gestionat în martie 2025 peste 36.700 tone de cargo, cu 55% mai mult decât în aceeași perioadă din 2024, iar în primele șase luni ale anului a procesat aproape 200.000 tone, marcând o creștere anuală de 50%. Volumul total pentru 2025 este estimat să atingă 400.000 tone, un nou record istoric.

Potrivit estimărilor, 30–40% dintre comenzile online importate în Ungaria ajung prin transport aerian, ceea ce permite timpi de livrare de 2–5 zile, o cerință-cheie a consumatorilor.

Piața este tot mai globalizată, dominată de platforme internaționale precum Temu, AliExpress și SHEIN, în timp ce jucătorii locali se confruntă cu provocări legate de costurile logistice în creștere și de sensibilitatea ridicată la preț a consumatorilor. Totodată, soluțiile de plată „Buy Now, Pay Later” și creșterea numărului de puncte de ridicare flexibile modelează comportamentele de cumpărare, într-o piață în care peste 60% din achiziții sunt realizate de pe dispozitive mobile.