Home Logistics Comerț international Comerțul online cross-border, o piață de 237 miliarde euro în 2023

Comerțul online cross-border, o piață de 237 miliarde euro în 2023

Comerțul online cross-border, o piață de 237 miliarde euro în 2023

Piața europeană de comerț electronic transfrontalier a înregistrat vânzări de 237 miliarde de euro în 2023, în creștere cu 32% în comparație cu 2022. Astfel, magazinele online europene au generat vânzări de 107 miliarde de euro, potrivit raportului Top 500 B2C Cross-Border Retail Europe, realizat de Cross-Border Commerce Europe. 

Cele mai mari 500 de vânzători online transfrontalieri din Europa au înregistrat o scădere a vânzărilor din cauza mediului economic instabil și a concurenței din partea mărcilor americane și chineze. IKEA se află pe primul loc, urmată de Baillie Gifford & Co, H&M și Lego. 

În 2022, comerțul electronic transfrontalier european a fost evaluat la 179 miliarde de euro, magazinele online generând vânzări de 105,5 miliarde de euro, un nivel record. Conform raportului, volumul total de afaceri online B2C pentru bunuri din Europa a ajuns la 741 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creștere de 13% în comparație cu 2022. Din total, 32% au fost generate prin vânzări transfrontaliere.

De asemenea, raportul evidențiază cele mai mari piețe de comerț electronic europene. Magazinele online germane au generat vânzări de 43 de miliarde de euro, în creștere cu 28%.

Vânzările transfrontaliere ale magazinelor online din Marea Britanie au scăzut cu un istoric 1,8%. Magazinele online din această țară au generat vânzări de 27,5 miliarde de euro, față de 28 de miliarde de euro.

Alte piețe europene au înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor, așa cum au fost magazinele online franceze au generat 32 de miliarde de euro, în creștere cu 30% anul trecut față de 2022. Magazinele online spaniole au ajuns la 18 miliarde de euro, în creștere cu 50%, iar magazinele online olandeze au generat 7 miliarde de euro, o creștere de 45%.