Home Industrial COSCO SHIPPING Specialized Carriers și COSCO Romanian Shipping and Trading: Vectori strategici pentru energie verde și infrastructură în Europa de Sud-Est

COSCO SHIPPING Specialized Carriers și COSCO Romanian Shipping and Trading: Vectori strategici pentru energie verde și infrastructură în Europa de Sud-Est

COSCO SHIPPING Specialized Carriers și COSCO Romanian Shipping and Trading: Vectori strategici pentru energie verde și infrastructură în Europa de Sud-Est

Deși transportul maritim containerizat a fost în focus în ultimii ani, project cargo este un domeniu în plină dezvoltare în România și zona Europei de Sud-Est, deoarece asigură transportul mărfurilor de dimensiuni sau greutăţi neobișnuite care stau la baza infrastructurii pentru industrii precum cea energetică, petrochimică sau de construcţii.

COSCO Romanian Shipping and Trading (CRST), agentul pentru România (Bulgaria, Georgia și Moldova) al COSCO SHIPPING Specialized Carriers, susţine extinderea capacităţii logistice regionale pentru diverse proiecte industriale și de tranziţie energetică și consolidează rolul Portului Constanţa ca hub regional pentru project cargo. Astfel, compania operează cu frecvenţă aproape săptămânală în Portul Constanţa, nave de mari dimensiuni din noua clasă FU.

„Navele TIAN FU, YUAN FU, JIN FU, SHUN FU, TAI FU și HONG FU, având o capacitate cuprinsă între 60.000–62.000 DWT și un volum de transport de până la 74.862,8 CBM, sunt proiectate pentru a transporta o gamă diversificată de mărfuri generale, altele decât cele lichide în vrac.

 Echipate cu macarale proprii, capabile să manipuleze încărcături de până la 300 de tone, aceste nave sunt perfect adaptate pentru manipularea echipamentelor de mari dimensiuni și greutăţi, indispensabile proiectelor majore din domeniul infrastructurii și tranziţiei energetice.

Printre tipurile de încărcături transportate se numără transformatoare (inclusiv unele de până la 252 tone), componente pentru turbine eoliene (secţiuni de turn și pale), diverse tipuri de macarale, echipamente industriale, structuri metalice pentru construcţii industriale, precum și autoutilitare și autospeciale”, a explicat Laurenţiu Horneţ, Manager Operaţiuni COSCO Romanian Shipping and Trading.

Operarea acestor nave are loc în trei terminale specializate din Portul Constanţa: Constanta South Container Terminal (CSCT), DB Schenker și Sea Container Services (SCS), fiecare dintre acestea fiind echipat corespunzător pentru manipularea în siguranţă a mărfurilor specializate.

 Portul Constanţa – hub regional în tranziţia energetică verde

Prima escală a navei TIAN FU în portul Constanţa, în februarie 2025, a însemnat un nou capitol în dezvoltarea serviciilor de transport project cargo și mărfuri generale ale companiei în România și în regiune, marcând o nouă etapă în lanţul de transport pe ruta Orientul Îndepărtat – Orientul Mijlociu – Marea Roșie – Marea Neagră – Mediterana de Est. Mai mult, navele SHUN FU și HONG FU au consolidat acest flux logistic, prin descărcarea a peste 7.000 de tone, respective 8.500 de tone de mărfuri generale și project cargo.

Acestea au avut dublă escală, operarea lor desfășurându-se atât în terminalul CSCT, cât și în terminalul DB Schenker, confirmând capacitatea portului Constanţa de a răspunde rapid și eficient cerinţelor logistice complexe

Mărfurile transportate de aceste nave sunt dedicate în principal susţinerii proiectelor de energie verde și reechipării industriale din: România, Bulgaria, Serbia, Ungaria, Ucraina și Republica Moldova. Datorită conexiunilor sale de transport multimodal — rutier, feroviar și fluvial — Portul Constanţa devine un punct nodal major pentru logistica regională. Asistăm la o creștere accelerată a numărului de nave specializate COSCO SHIPPING ce acostează în Portul Constanţa, ceea ce confirmă poziţia României ca hub regional pentru proiecte industriale și energetice.

Aceste transporturi organizate sprijină direct tranziţia verde și ne bucurăm că jucăm un rol activ în această transformare. Pentru a putea valorifica pe deplin potenţialul serviciilor project cargo în beneficiul portului, considerăm esenţial sprijinul autorităţilor portuare, în special al Administraţiei Portului Constanţa și iniţierea unui dialog constructiv, axat pe identificarea facilităţilor ce pot transforma România în hub regional pentru project cargo.

Operarea acestor nave a fost posibilă datorită sprijinului constant oferit de cei trei parteneri – Constanţa South Container Terminal (CSCT), DB Schenker și Sea Container Ser vices (SC S) – care au contribuit semnificativ prin investiţii în infrastructura por tuară și echipamente moderne de manipulare. Le mulţumesc pentru parteneriatul solid de până acum și am convingerea că vom continua să îl consolidăm și mai mult în viitor.”, a precizat Cătălin Petre, Director General-Adjunct COSCO Romanian Shipping and Trading.

În acest fel, prin activitatea sa, COSCO Romanian Shipping and Trading contribuie la consolidarea României ca poartă de intrare maritimă pentru Europa de Sud-Est și la evoluţia infrastructurii energetice durabile în regiune.