Home Intermodal Creștere de 4% a volumelor de marfă în Portul Antwerp în Q1 2020

Creștere de 4% a volumelor de marfă în Portul Antwerp în Q1 2020

Creștere de 4% a volumelor de marfă în Portul Antwerp în Q1 2020

Volumul total de marfă manipulat în Portul Antwerp din Belgia în primul trimestru din 2020 a crescut cu 4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea pe segmentul de marfă containerizată a contribuit la acest rezultat pozitiv și a compensate pentru declinul înregistrat pe celelalte segmente.

În primele trei luni ale anului impactul coronavirus asupra rezultatelor portului este limitat.

Volumul de containere crește

Cu o creștere de 9,5% în TEU și 9,4% în tonaj, mărfurile containerizate reprezintă cel mai important segment pentru Portul Antwerp. . În primele trei luni ale anului 2020 s-a remarcat o creștere importantă pentru categoria produselor farmaceutice și bunurile destinate comerțului online și o cerere mai mare pentru produsele alimentare cu termen de valabilitate îndelungat. Cu excepția unui ușor declin pentru mărfurile din Orientul Îndepărtat (o scădere de 2,2%), restul regiunilor au înregistrat o creștere importantă.

Scăderi pe segmentul breakbulk

Scăderile înregistrate pe segmentul breakbulk începând cu mijlocul anului 2019 continuă și în 2020. Volumul de fier și oțel, cea mai importantă categorie din acest segment a înregistrat o contracție de 36,8%. Oprirea temporară a producție de autovehicule a avut un efect negativ dublu asupra volumelor breakbulk, pe de o parte impactul negativ fiind determinat de reducerea importurilor de oțel și pe de altă parte de reducerea cu 18% a numărului de noi vehicule. Volumele totale ro/ro au scăzut cu 20,3%.

Volumele totale de mărfuri vrac au înregistrat o creștere ușoară de 1,2%. În primele trei luni ale anului, în Portul Antwerp s-a manipulat o cantitate de cărbune de 3 ori mai mare comparativ cu anul anterior. Fierul vechi a avut o creștere ușoară, în timp ce alte mărfuri vrac precum fertilizatorii sau nisipul înregistrează o ușoară scădere.

Volumele de marfă vrac lichidă au rămas stabile, cu o ușoară scădere de 0,7% datorată încetinirii economiei și a prețurilor fluctuante ale petrolului. Volumul de mărfuri chimice a crescut cu 4%.

Impactul coronavirus asupra Portului Antwerp

Pandemia COVID-19 cauzează întreruperi și blocaje ale producției și lanțurilor de aprovizionare în întreaga lume. Portul Antwerp este un hub internațional pentru transportul de bunuri și va resimți, cu certitudine efectele acesteia. Impactul crizei în primul trimestru a rămas relative limitat, dar va deveni evident în trimestrul al doilea,  având în vedere voiajele anulate de către companiile de transport maritim, închiderea temporară a unor sectoare industriale importante în Europa de Vest, cum ar fi industria auto și comportamentul în schimbare al consumatorilor.

“În acest moment este însă imposibil de estimat impactul final asupra economiei globale și, prin urmare, impactul asupra volumelor de marfă prin portul Antwerp. Depinde foarte multe cu cât de rapid va fi capabilă industria să repornească și de încrederea consumatorilor,” au declarat reprezentanții portului.