Home Logistics Curierat și e-commerce Curierii și magazinele online – două business-uri mai puțin afectate de coronavirus

Curierii și magazinele online – două business-uri mai puțin afectate de coronavirus

Curierii și magazinele online – două business-uri mai puțin afectate de coronavirus

Pandemia de coronavirus a închis magazinele fizice din România, majoritatea business-urilor fiind nevoite să treacă în online pentru a supraviețui acestei perioade grele prin care trece comerțul și nu numai. Magazinele online înregistrează în această perioadă creșteri impresionante în toată lumea.

Gigantul Amazon a anunțat că plănuiește să angajeze 100.000 de oameni în centrele sale logistice pentru a face față cererilor, în timp ce în Marea Britanie, retailerul online Ocado a anunțat suspendarea temporară a livrărilor, motivând lipsa de capacitate pentru a face față tuturor comenzilor venite din partea clienților.

România urmează trendul piețelor internaționale, magazinele online înregistrând în ultimele săptămâni o creștere a comenzilor, acest lucru reflectându-se și în activitatea companiilor de curierat.

“Este un moment dificil pentru numeroase companii din întreaga lume care sunt nevoite să renunțe la spațiile fizice și să-și mute afacerile doar în mediul online. Este de așteptat ca în acest context comerțul electronic și curieratul să devină piloni importanți, dacă nu vitali. Activitatea de curierat implică mereu noi provocări, mai mari sau mai mici, ceea ce a antrenat întreaga echipă Sameday să caute și să găsească soluții optime de implementare”, a precizat Lucian Baltaru, CEO Sameday.

Această schimbare în piață a adus curierilor volume noi pe care nu le aveau în trecut. Însă noile livrări vin să acopere volumele în scădere ale unor clienți care și-au redus activitatea sau chiar au făcut o pauză de la jumătatea lunii martie. Așadar, nimeni nu poate estima pe ce trend va fi piața de curierat din România în 2020 sau comerțul online. Oamenii sunt mai atenți cu cheltuielile întrucât întreaga Europa trece printr-un blocaj nemaîntâlnit până acum.

Oamenii comandă într-adevăr mai mult. Au crescut cumpărăturile online, dar nu este o modificare majoră. Le livrăm în special zilele acestea obiecte de uz casnic, jucării și produse pentru copii, produse farmaceutice, produse IT și birotică, electrocasnice mici, echipament sportiv și cărți, un motiv de bucurie pentru noi. Există însă și clienți cu volume simțitor mai scăzute; unii chiar și-au suspendat activitatea temporar. Scăderi am observat pe segmentele de fashion, home & deco și mai ales pe segmenul B2B, în condițiile în care multe companii au implementat lucrul de acasă. Este o tendință pe care o vedem și la colegii noștri de la filialele DPD din restul Europei”, a declarat Elena Andrei, Business Development & Marketing Manager al DPD România.

În luna martie, curierii spun că au înregistrat comenzi mai multe, în special pentru alimente. Pentru curierii care lucrau cu astfel de magazine online în martie a fost o creștere abruptă a volumelor.

“În ultima perioadă, cel mai probabil ca efect al dispozițiilor oficiale privind reorganizarea programului de lucru, observăm o ușoară creștere a expedierilor de bunuri de larg consum însă este prematur să discutăm de balansări semnificative ale comportamentelor de achiziții ale clienților. Portofoliul de servicii al FAN Courier include de multă vreme și opțiunea de livrare produse alimentare care necesită transport la temperatură controlată. Pe acest segment am înregistrat o creștere semnificativă în ultima perioadă. La nivel de business nu suntem afectați. Într-adevăr, starea de incertitudine și tensiune în care se află societatea noastră planează și asupra echipei noastre și este normal ca angajații să fie puțin mai atenți și temători asupra cadrului social actual. Cu toate acestea, ne desfășurăm activitatea în condiții optime”, spune Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier.

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In