Home Companii DPD Romania, dezvoltare prin crearea de noi solutii pentru segmentul B2C

DPD Romania, dezvoltare prin crearea de noi solutii pentru segmentul B2C

Comertul electronic este unul din segmentele de piata care Inregistreaza cresteri importante de la an la an. In 2012, la nivel european comertul electronic a avut o crestere de 22% comparativ cu 2011, In tarile sud-est europene, magazinele online raportand cresteri spectaculoase.

Acest trend se pastreaza si in Romania, unde in 2012 comertul electronic a avut o crestere de 38%, cifra peste media europeana, conform datelor furnizate de Romcard.

DPD Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori ai pietei de curierat autohtone, a fost un deschizator de drumuri pe acest segment, pozitionandu-se ca partener al magazinelor online si oferind in premiera produse si servicii adaptate nevoilor clientilor sai din mediul online.

Lucian Aldescu, CEO DPD Romania ne-a oferit mai multe detalii despre strategia DPD In 2013, obiectivele companiei, planul de investitii, dar si relatia cu partenerii sai online.

Intermodal&Logistic: Cifrele arata ca in 2012 piata de curierat din Romania a avut o evolutie similara cu cea din 2011. Care a fost evolutia DPD Romania in 2012 comparativ cu anii anteriori?

Lucian Aldescu: Anul 2012 a fost unul sanatos pentru DPD Romania. Din punct de vedere al cifrei de afaceri, am obtinut rezultate peste asteptarile initiale. Daca la finalul lui 2011 ne bugetasem o crestere de 15% a cifrei de afaceri, eforturile depuse de intreaga echipa DPD Romania au condus la o cifra de afaceri de 45,3 milioane lei In 2012, cu 26% mai mare fata de cea raportata in 2011. Cresterea s-a datorat, in primul rand, strategiei DPD de a dezvolta noi servicii si solutii dedicate segmentului de clienti B2C, in special acelora care activeaza pe piata de comert electronic.

I&L: Care este strategia de dezvoltare In 2013? Ce investitii aveti in vedere pentru acest an?

L.A.: In 2013 ne dorim, in continuare, sa crestem sanatos. Vom aloca resurse considerabile pentru perfectionarea si dezvoltarea de noi solutii dedicate segmentului de clienti B2C, in care intra, bineInteles, si magazinele online. Avem un buget de investitii de peste 600.000 euro alocat eficientizarii sistemelor tehnologice si operationale, precum si dezvoltarii de noi solutii si servicii dedicate livrarilor B2C. In ceea ce priveste cifra de afaceri, ne-am propus o crestere de 18% a acesteia, sustinuta de investitiile si strategia de perfectionare a serviciilor oferite clientilor DPD.

I&L: Reprezinta comertul electronic si magazinele on-line un factor important de crestere pentru piata de curierat si distributie expres? Care este ponderea clientilor din mediul online in totalul cifrei de afaceri a DPD Romania?

L.A.: Comertul electronic a devenit, intr-adevar, un factor foarte important pentru intreaga piata de curierat din Romania. Se numara printre putinele business-uri din Romania care, in ultimii trei ani, departe de a fi afectate de criza, a gasit modalitatile ideale de a-si asigura cresteri constante. In prezent, clientii magazine online genereaza peste 30% din cifra de afaceri DPD Romania.

I&L: DPD Romania se pozitioneaza ca un partener al magazinelor online. Ce servicii le oferiti partenerilor din mediul online?

L.A.: Da, ne pozitionam ca partener al magazinelor online si vom continua sa fim din ce In ce mai aproape de comertul electronic. In 2012, am investit circa 1,2 milioane euro in softuri si sisteme informatizate de ultima generatie dedicate livrarilor B2C, specifice domeniului online. Am lansat solutii de curierat in premiera in Romania, special create pe modelul business-ului de comert online, pentru a le eficientiza la maxim activitatea. As aminti aici serviciul COD International, singurul serviciu pus la dispozitie de un curier din Romania care faciliteaza comercializarea produselor de catre magazinele online pe pietele emergente din Ungaria si Bulgaria. Tot in folosul consumatorilor din online, DPD a lansat si dpdonline.ro, prima solutie de e-payment cu card bancar din curieratul romanesc. In luna martie a acestui an am implementat cu succes serviciul 24/7, prin care ne asiguram ca toti clientii si partenerii nostri beneficiaza de asistenta telefonica non stop, 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana. Avem, bineinteles, in plan noutati frumoase pentru anul acesta, pe care le vom comunica cu placere la timpul potrivit.