Home Companii DSV Solutions, dezvoltare susţinută de investiţii

DSV Solutions, dezvoltare susţinută de investiţii

DSV Solutions, dezvoltare susţinută de investiţii

Dublarea cifrei de afaceri în ultimii cinci ani, lider în Bucureşti la capitolul depozite clasa A, cu peste 50.000 mp de depozitare într-un singur site şi un portofoliu de clienţi care cuprinde nume precum SC Johnson, Samsung, Kraft Foods, Intersport, Goodyear, Danone Baby Nutrition, Whirlpool, PepsiCo, Xerox, Toyota Material Handling, Honeywell sunt doar câteva din reperele care fac din DSV Solutions, parte a grupului danez DSV, unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii logistice şi de transport din România.

Strategia de dezvoltare a DSV Solutions, care a continuat să facă investiţii într-o perioadă dificilă, când puţine companii se încumetă să-şi asume riscuri, a culminat cu inaugurarea noului terminal logistic D2, situat tot în Parcul Logistic Bucureşti Vest, lângă sediul principal al companiei. D2 are o suprafaţă de 20.000 mp spaţiu de depozitare şi o încadrare în clasa A, fiind construit conform standardelor BREEAM (Certificat de Clădire Verde – Building Research Establishment Environmental Assessment Method).

Noul depozit, care a beneficiat de o investiţie de 2 milioane de euro, dispune de cele mai moderne mecanisme existente pe piaţă în acest moment. Dintre acestea putem enumera: capacitate de depozitare pentru 25.000 de paleţi, o înălţime utilă de 11 m, 28 de rampe pentru camioane, sisteme informatice pentru managementul depozitelor şi transporturilor (WMS şi TMS) şi sisteme de securitate de ultimă generaţie (supraveghere video 24h, acces controlat cu cartele, detector de metale şi nemetale, alarmă antifurt, detector de incendii). Aici mărfurile vor fi depozitate, verificate, etichetate, împachetate şi livrate către clientul final din România sau Bulgaria în 24h.

„Cu toate că de abia l-am deschis, noul depozit este deja ocupat în proporţie de 90%. Majoritatea mărfurilor depozitate aici sunt ale unor clienţi din industria de electrocasnice, lângă aceştia adăugându-se şi clienţi din domeniul energiei verzi şi al business-ul de online retail (fashion)“, a declarat Sergiu Iordache, director general al DSV Solutions.

Profilul clientului în 2012

Cu toate că volumele de marfă tranzacţionate în 2012 sunt aproximativ egale cu cele din 2011, se observă o schimbare semnificativă din partea clienţilor, care au devenit mult mai deschişi spre externalizarea serviciilor de logistică şi care sunt acum mai exigenţi în ceea ce priveşte calitatea serviciilor de care beneficiază.

„Clienţii îşi doresc furnizori specializaţi, care le pot oferi servicii adaptate specificului lor de activitate şi putem vorbi acum de o creştere calitativă a serviciilor de logistică şi de o specializare a companiilor care oferă astfel de servicii pe domenii.“

Operatorii logistici s-au văzut nevoiţi să se adapteze solicitărilor venite din partea clienţilor, să fie mai flexibili, mai atenţi la detalii şi să-şi optimizeze costurile. Pentru a le putea oferi clienţilor săi servicii mai ieftine, mai rapide şi cu mai multe operaţiuni incluse, DSV Solutions a implementat un nou sistem de management al depozitelor, Cargo Write dezvoltat de RedPrairie, care coordonează toate operaţiunile clientului din depozit şi poate fi actualizat la cerere. Actualele condiţii economice au determinat clienţii să fie mai prudenţi şi să lucreze cu stocuri mai mici, serviciile de transport devenind mai căutate în această perioadă.

În acest context, DSV Road – divizia de transport rutier internaţional a DSV Solutions, a lansat de curând un serviciu denumit Daily Pallet, prin intermediul căruia sunt planificate plecări zilnice din toate locaţiile DSV din România către toată Europa ale clienţilor care au de transportat mărfuri de până în 3.500 kg tarifabil.

„O altă direcţie în care am acţionat ca răspuns la cerinţele tot mai ridicate ale clienţilor este şi optimizarea timpului de tranzit pentru transport. Acolo unde e cazul folosim câte 2 şoferi pe livrare, iar depozitele din Bucuresti sunt acum hub pentru livrări atât în ţară cât şi în Bulgaria, timpul de tranzit fiind acelaşi pentru ambele ţări: 24h.“

Despre viitor cu optimism

În ceea ce priveşte planurile de dezvoltare pentru următorul an, DSV Solutions şi-a propus un ritm de creştere de 20%, similar cu cel din 2012 și o extindere a capacităţii de depozitare în Braşov şi Timişoara pentru a fi mai aproape de clienţii care se îndreaptă spre aceste zone.

„În 2013, ne vom concentra în continuare pe creşterea organică, pe care o vom completa cu potenţiale achiziţii“, afirmă directorul general DSV Solutions, companie care vizează în următorii cinci ani o creştere de 300% a cifrei de afaceri, acest obiectiv urmând să fie susţinut de o eventuală achiziţie.