Home FMCG Orkla Foods România și DSV Solutions – un parteneriat pentru o creștere sustenabilă

Orkla Foods România și DSV Solutions – un parteneriat pentru o creștere sustenabilă

Orkla Foods România și DSV Solutions – un parteneriat pentru o creștere sustenabilă

Orkla, producător și furnizor de top pe piaţa bunurilor de larg consum, este nu doar una dintre cele mai mari companii nordice, ci și un lider în sustenabilitate.

Încă din 2015, Orkla s-a alăturat iniţiativei Global Compact și a pus noile obiective de dezvoltare sustenabilă ale Naţiunilor Unite pe agenda sa corporativă. Ca producător de bunuri de larg consum, obiectivul de dezvoltare durabilă 12 – consumul și producţia responsabilă, reprezintă nucleul eforturilor Orkla.

În strategia de sustenabilitate stabilită până în 2025, compania norvegiană a identificat 5 arii importante pe care își concentrează eforturile: nutriţie și sănătate, siguranţă alimentară, furnizare durabilă, mediu și grija pentru oameni și societate, crearea de lanţuri valorice durabile fiind un element essential pentru a atinge toate aceste obiective. În ceea ce privește amprenta asupra mediului, Orkla și-a propus să reducă emisiile de gaze climatice din operaţiuni proprii cu 63%. În același timp, gazelele climatice din operaţiunile furnizorilor terţă parte și din transport ar trebui reduse cu 29%.

Model logistic eficient

Aliniindu-se obiectivelor strategice ale grupului, Orkla Foods România a făcut în acest an un pas important pentru reducerea amprentei de carbon ale operaţiunilor la nivel local. Compania și-a relocat depozitele logistice într-unul singur, amplasat în parcul logistic CTPark Bucharest North, în Ștefănești și operat de DSV Solutions. “Orkla avea nevoie de un model logistic eficient, capabil să integreze toată complexitatea unui lanţ de aprovizionare cu temperatură controlată cu agilitatea necesară de a putea susţine proiectele de creștere sustenabilă pentru anii viitori” a declarat Victor Danilă, Supply Chain Manager Orkla Foods România. Din noul centru de distribuţie, inaugurat în luna ianuarie a acestui an, producătorul poate deservi orice tip de client, fie că aparţine segmentului Traditional Trade (TT), Modern Trade (MT), HORECA, sau B2B (industrial) și toate gamele de temperatură: Ambient, Refrigerat și Congelat. Pentru acest proiect, Orkla Foods România a pus bazele unui parteneriat cu furnizorul de servicii logistice integrate DSV Solutions.

Selectarea partenerului logistic a avut la bază câteva criterii importante. Printre acestea, spune Victor Dănilă, s-au numărat “eficienţa operaţională dovedită, anvergura internaţională și potenţialul de a atrage și acumula sinergii cu operaţiuni similare, precum și capacitatea de a gestiona operaţiuni complexe, de a investi și opera un centru logistic menit să acomodeze trei regimuri de temperatură: ambient, refrigerate și congelate.”

Departamentul de supply chain, la fel ca întreaga organizaţie Orkla are printre obiective, generarea și derularea în permanenţă de proiecte de îmbunătăţire continua (viteză, acurateţe, cantitate, calitate). Facem acest lucru împreună cu partenerul nostru logistic și împărţim beneficiile oricărei îmbunătăţiri operaţionale în fluxurile din depozit sau din distribuţie Victor Dănilă Supply Chain Manager Orkla Foods România.

În urma implementării acestui proiect, emisiile de CO2 ale Orkla Foods România rezultate din activităţile de transport vor fi reduse cu 80 tone/an. Începând cu 2021, camioanele care transportă produsele Orkla Foods vor parcurge cu 80.000 kilometri mai puţin în fiecare an pentru a deservi același număr de clienţi. În plus, și nivelul stocurilor este redus cu 5 până la 10%.

Amplasare strategică, aproape de centrul de greutate al vânzărilor

Decizia amplasării noului depozit Orkla în Ștefănești a fost luată în urma unei analize detaliate din care a rezultat că acesta este punctul geografic situat cel mai aproape de centrul de greutate al vânzărilor companiei. Cu acces la Șoseaua de Centură a Bucureștiului și poziţionarea în imediata apropiere a A3, depozitul a răspuns unei alte nevoi extrem de importante a Orkla Foods România, aceea de a oferi accesibilitate pentru transport și aprovizionare, ţinând seama de locaţia celor trei fabrici ale producătorului în România, la București, Covasna și Iași. Mai mult, centrul de distribuţie oferă proximitate faţă de platformele logistice ale IKA, unii dintre cei mai mari clienţi ai Orkla pe plan local.

Ca parte a planului său de reducere a amprentei operaţiunilor asupra mediului, Orkla urmărește reducerea cu 30% a consumului de energie și apă (raportat la venituri). Aliniindu-se acestui obiectiv și având în vedere anvergura investiţiilor și a operaţiunilor, Orkla Foods România și-a dorit utilizarea unor sisteme de construcţie, materiale și tehnologii de ultimă generaţie, care să asigure eficienţă și fiabilitate pe termen mediu și lung, atât dezvoltatorul CTP, cât și operatorul de servicii logistice DSV Solutions venind în întâmpinarea cerinţelor sale.

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In