Home Asociatii profesionale E4e-de la experţi pentru experţi

E4e-de la experţi pentru experţi

Experts4experts, cea mai mare reţea de consultanţă şi management al resurselor umane, specializată în domeniul logisticii şi transportului, împreună cu partenerul său român, compania Donau Consult au organizat în luna iunie un eveniment la care au fost invitaţi parteneri ai reţelei din întreaga lume şi reprezentanţi ai celor mai importante companii din industria de transport şi logistică din România.

Gazda evenimentului a fost Wolfgang Klaar, Managing Partner Donau Consult. Au susţinut prezentări Urs B.Hug, preşedinte experts4experts, Preben Mǿller Nielsen, vicepreşedinte experts4experts şi Elmar Zitz, vicepreşedinte experts4experts.

„Putem spune, fără nici o îndoială că în ultimii 10 ani e4e a devenit singura reţea globală de consultanţă care are o asemenea stabilitate şi un număr atât de mare de parteneri. În acest moment avem 17 parteneri şi suntem singura reţea globală de management al resurselor umane pentru top management dedicată sectorului de logistică şi transport“ a declarat în deschiderea prezentării sale Urs B. Hug.

Experts4experts s-a înfiinţat în anul 2002 şi numără 17 membri şi o echipă cu mai mult de 200 de consultanţi care împreună acoperă 22 de ţări în mod direct: Austria, Belgia, Brazilia,  Danemarca, Elveţia, Hong Kong, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, India, Italia, Lituania, Letonia, Luxemburg,Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Spania, SUA.

Printre factorii care au contribuit la succesul reţelei, Urs B.Hug a amintit faptul că activitatea organizaţiei este concentrată doar asupra sectorului de transport şi logistică, fiind singura reţea de consultanţă de acest fel din lume. În plus, majoritatea partenerilor au o istorie şi o experienţă bogată în aceste domenii, ei înşişi deţinând funcţii de management în companii de transport şi logistică de top sau chiar astfel de companii şi astfel deţin expertiza şi cunosştinţele pentru a înţelege nevoile clienţilor şi pentru a acţiona în concordanţă.

Preşedintele e4e a ţinut să menţioneze faptul că acesta nu este un „club de parteneri“, ci o companie cu acţionari, o organizaţie multiculturală şi multilingvistică, iar condiţiile pentru a deveni partener nu sunt întotdeauna foarte uşor de îndeplinit, prima şi cea mai importantă fiind aceea că un partener trebuie mai întâi să devină acţionar. „Ne-am dori să avem un partener în Rusia, să ne întărim prezenţa în China, încă nu avem un partener în Australia. Pieţele mai îndepărtate din perspectivă europeană nu sunt complet acoperite, iar criteriile de acceptare a partenerilor sunt exigente, astfel că ne este greu să găsim parteneri în aceste zone. Toţi partenerii au aceleaşi drepturi şi aceleaşi obligaţii, iar lucrul acesta ne-a adus succesul în ultimii 10 ani“ a declarat acesta.

Achiziţii şi Fuziuni

Ca o completare a serviciilor consultanţă şi management, e4e a introdus în portofoliul său şi serviciul de Fuziuni şi Achiziţii, Urs B.Hug argumentând că oamenii responsabili pentru angajarea unui Regional Manager sau Country Manager sunt de regulă şi cei care decid să vândă sau să cumpere părţi ale unei companii sau o companie.

Astfel, experienţa acumulată, o cunoaştere în profunzime a pieţei şi abilităţile unice ale partenerilor e4e furnizează o reţea de cumunicare foarte eficientă care poate asista companiile în atingerea avantajului strategic pe care şi-l doresc. Consultanţii din cadrul e4e lucrează împreună cu organizaţiile pentru a dezvolta şi pune în aplicare strategii de diversificare şi pentru a le oferi asistenţă în formarea de asocieri sau alianţe strategice, dar şi când vine vorba de strategii de achiziţie sau fuziune.

Pe piaţa de achiziţii şi fuziuni în 2011 şi 2012 s-a remarcat o creştere, în special în regiumea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa), valoarea tranzacţiilor realizate pe piaţă a fost de aproximativ 13 miliarde de dolari în 2011.

„Criza economică a afectat serios piaţa de achiziţii şi fuziuni, puţine fiind companiile care au avut curajul să cumpere şi doar câteva companii au fost dispuse să vândă. Abordarea noastră în acest domeniu se bazează câteva cerinţe specifice, care includ o reţea personală largă care să cuprindă factorii de decizie din domeniu, o reputaţie solidă pe piaţă, încrederea clienţilor şi a companiilor abordate. Aceste criteriii sunt esenţiale pentru a avea succes în acest business, care este uneori ca o căsătorie în care nu trebuie să uneşti doar doi oameni, ci două companii, ceea ce uneori implică valori diferite, culturi diferite“ afirma Elmar Zitz, vicepreşedinte experts4experts, un expert în acest domeniu, cu mai mult de 25 de ani de experienţă în achiziţii şi fuziuni şi 15 astfel de proiecte încheiat cu succes în portofoliul său profesional.

Donau Consult

Compania Donau Consult a fost fondată în anul 2002 de către Wolfgang Klaar, iar în 2008 a luat naştere şi Donau Energy, înfiinţată de către Daniela Paţa.

Cele două companii ale grupului oferă consultanţă în domeniul resurselor umane şi consultanţă financiară în România, Republica Moldova, Bulgaria şi începând din acest an şi în Tunisia, Donau Consult oferind servicii dedicate pentru piaţa de transport şi logistică, iar Donau Energy pentru piaţa de petrol şi gaze.

„Planul nostru pentru următorii doi ani este să ne extindem şi în nordul Africii şi de aceea recent am deschis un birou în Tunisia, unde lucrează deja trei oameni“ declara în cadrul evenimentului Wolfgang Klaar.

Echipa Donau din Bucureşti numără 20 de membri, printre clienţii importanţi ai celor două companii regăsindu-se Axxess Capital, BCR RO, Becker Consult, Cumpăna, Concordia Childrens Welfare, Erste Bank, Honeywell, Kaufland, OMV şi OMV Petrom, Loteria Naţională sau Casa Regală a României.