EUROFIT: experienţă personalizată în implementarea soluţiilor intralogistice
Cu un istoric de peste 24 de ani pe piaţa din România, furnizorul de soluţii intralogistice EUROFIT se poate lăuda cu implementări de proiecte în toate industriile, un portofoliu de soluţii personalizate și servicii adaptate nevoilor acestora. “Cu o echipă unică și o reţea solidă de parteneri, suntem gata să abordăm provocările viitoare și să continuăm să excelăm în industria noastră,” spune Mihai Moișan, Sales Manager EUROFIT.
Printr-o abordare de business ce pune în centrul atenţiei clienţii, chiar și după finalizarea procesului de vânzare, prin implementarea de sisteme inteligente și digitale, precum EUROFIT SIGMA – un sistem de mentenanţă și after-sales, compania a reușit de-a lungul timpului să-și fidelizeze clienţii și să câștige constant noi clienţi.
Într-un interviu pentru Intermodal&Logistics, Mihai Moișan vorbește despre tendinţele pieţei în ceea ce privește soluţiile de intralogistică, evoluţia business-ului EUROFIT și a cerinţelor clienţilor, dar și despre beneficiile pe care EUROFIT SIGMA le oferă clienţilor.
În următoarea perioadă ne așteptăm ca piaţa în care ne desfășurăm activitatea, cea a soluţiilor de automatizare și logistică, să continue să se dezvolte rapid. Noi suntem conștienţi de multiplele beneficii pe care automatizarea le aduce și vastele domenii în care poate fi implementată iar, odată cu dezvoltarea tehnologică accelerată din zilele noastre, interesul pentru automatizare va continua să crească – Mihai Moișan Sales Manager EUROFIT
Intermodal&Logistics: Cum caracterizaţi prima jumătate a anului 2023 pentru EUROFIT din punct de vedere al evoluţiei afacerii?
Mihai Moișan: În prima jumătate a anului 2023, EUROFIT a progresat bine datorită capacităţii companiei de a se adapta flexibil și eficient la cerinţele pieţei. Strategia noastră de afaceri vizează satisfacerea nevoilor specifice ale clienţilor, ceea ce a facilitat mereu succesul companiei.
Noi nu vindem ce avem, vindem ce are nevoie clientul. Pe măsură ce ne apropiem de sfârșitul anului, sperăm ca EUROFIT să continue să prospere în această perioadă, mai ales datorită atitudinii centrate pe client și abordării flexibile faţă de schimbările pieţei.
Intermodal&Logistics: În ce fel au afectat inflaţia, reducerea consumului și actualul context economic segmentul de logistică/ depozitare și cererea pentru echipamente intralogistice?
Mihai Moișan: Aceștia sunt factori care au influenţat și influenţează mereu cererea pentru sectorul logistic/depozitare, dar și pentru echipamente dedicate intralogisticii. În ciuda unor ușoare efecte negative în piaţă, concentrarea noastră este pe publicul nostru ţintă, care, indiferent de factori externi, are în continuare nevoie de soluţii intralogistice, ceea ce ne oferă o oarecare stabilitate. Mai mult, prin campaniile noastre de newslettere, ne informăm constant clienţii și potenţialii clienţi despre soluţiile EUROFIT și îi încurajăm să facă alegerile corecte când vine vorba de investiţiile viitoare.
Chiar și în perioade mai dificile, considerăm că investiţiile în soluţiile de care au nevoie este nu doar benefică, ci, mai mult, este necesară pentru a putea fi pregătiţi să capitalizeze pe creșterea ulterioară a pieţei.
Intermodal&Logistics: Prin prisma proiectelor implementate, ce aţi remarcat diferit în acest an faţă de 2021 și 2022 în ceea ce privește nevoile și cerinţele clienţilor când vine vorba de echiparea depozitelor logistice?
Mihai Moișan: În acest an am observat o tendinţă clară în cerinţele și nevoile clienţilor noștri în ceea ce privește echiparea depozitelor logistice. În comparaţie cu 2021 și 2022 există o creștere semnificativă a interesului pentru automatizare și a crescut dorinţa clienţilor de a se informa în acest sens. Datorită beneficiilor evidente pe care le aduce automatizarea în eficientizarea operaţiunilor și reducerea costurilor, a devenit o prioritate pentru mulţi dintre clienţii EUROFIT să își automatizeze fluxul logistic pentru a-și îmbunătăţi performanţa afacerii.
Intermodal&Logistics: Cum se vede trendul automatizării în depozitele logistice în 2023? Ce soluţii are EUROFIT în portofoliu pe acest segment și către ce tip de automatizări se îndreaptă clienţii din România?
Mihai Moișan: Cum am menţionat anterior, ne bucurăm să vedem că trendul automatizării în depozitele logistice se menţine într-o continuă ascensiune și, mai ales, să observăm interesul major al clienţilor pentru soluţiile pe care le oferim. Putem clasifica soluţiile de automatizare pe care EUROFIT le poate integra, în două mari categorii: sisteme Goods-to-person și soluţii pentru mărfuri paletizate.
Soluţiile Goods-to-person se concentrează pe livrarea mărfurilor către operatori sau angajaţi, eliminând necesitatea acestora de a se deplasa prin depozit. Acestea includ sisteme precum depozitarea verticală automată-Vertimag, Automatic Guided Vehicle (AGV), Autonomous Case-Handling Robot (ACR), Autonomous Mobile Robot (AMR) sau A-FRAME, sistem automatizat pentru gestionarea și preluarea produselor.
Soluţiile pentru mărfuri paletizate se axează pe automatizarea depozitării și manipulării mărfurilor dispuse pe paleţi, asigurând o gestionare mai eficientă și precisă a stocurilor. Printre sistemele noastre se numără: Intelligent High Density 3D Shuttle, Stacker Crane – ASRS (Automated Storage and Retrieval System), rafturi mobile, rafturi gravitaţionale, dar și sisteme de conveyor pentru paleţi.
Intermodal&Logistics: Ce ne puteţi spune despre sistemul EUROFIT SIGMA și avantajele pe care le aduce clienţilor?
Mihai Moișan: SIGMA este felul nostru de a spune „Suntem aici și după ce vindem!” Sistemul de service inteligent EUROFIT SIGMA (Service – Instalare – Garanţie – Mentenanţă – After-sales), bazat pe o nouă platformă digitală construită in-house de propriul departament IT, oferă o serie de beneficii valoroase clienţilor noștri prin maximizarea disponibilităţii echipamentelor și a sistemului dar și prin reducerea timpului pierdut în momentul reparaţiilor. Oferind suport tehnic permanent și monitorizare în timp real a intervenţiilor, clienţii pot reduce timpii de intervenţie și reparaţii. În plus, ne mândrim cu transparenţa de care dăm dovadă și acest lucru se poate vedea în încrederea pe care clienţii ne-o acordă constant. Un alt beneficiu esenţial este reducerea la minimum a intervenţiilor, asigurându-ne că echipamentele și sistemele implementate de noi sunt mereu în stare optimă de funcţionare. Platforma este disponibilă tuturor clienţilor noștri, 24/7, și, indiferent de gravitatea problemei, aceasta este rezolvată eficient și în timp util.
Intermodal&Logistics: Care sunt provocările cu care vă confruntați la nivel de business în prezent? Și care sunt oportunitățile pe care le vedeți pentru dezvoltarea companiei?
Mihai Moișan: Am luptat întotdeauna și luptăm în continuare pentru calitatea serviciilor pe care le oferim și cea mai mare provocare a noastră este autodepășirea. Ne străduim zilnic, atât ca echipă cât și personal, să ne îmbunătățim nivelul de profesionalism și să fim într-o dezvoltare continuă. Considerăm că mereu este loc de mai bine – “cu cât știm mai mult, cu atât descoperim că știm mai puțin”.
Provocările exterioare cu care ne confruntăm sunt teama clienților în fața automatizării și lipsa pregătirii tehnice existente în România. De aceea, investim constant în educarea și informarea publicului larg și avem încredere că putem face diferența. O altă provocare cu care ne confruntăm este reprezentată de concurenții noștri care fac declarații false și promisiuni nerealiste pentru a atrage clienții potențiali. Cu toate acestea, considerăm că această situație dificilă ne oferă și o oportunitate valoroasă pentru dezvoltarea companiei noastre. Suntem mândri să afirmăm că principiile fundamentale EUROFIT sunt ghidate de onestitate și transparență, și aceste valori se reflectă în fiecare aspect al afacerii noastre.
Încrederea clienților noștri este esențială pentru noi, și ne străduim să fim mereu sinceri și deschiși în toate interacțiunile pe care le avem în piață. Prin menținerea acestui angajament față de integritate, suntem convinși că vom consolida și mai mult relațiile cu clienții noștri și vom continua să prosperăm ca o forță de încredere în industria în care activăm. Astfel, suntem încrezători și privim spre viitor cu optimism. De 60 de ani grupul nostru aduce soluții la nivel internațional și de 24 de ani în România și continuăm să ne dezvoltăm în continuare, reușind să aducem pe piața din România, prin portofoliul nostru, câteva dintre cele mai mari branduri globale.
Intermodal&Logistics: Din ce industrii provin clienții EUROFIT? Cum arată procentual mixul de clienți?
Mihai Moișan: Clienții EUROFIT provin din absolut toate industriile, din simplul fapt că există soluții de automatizare adecvate unui număr foarte mare de sectoare și noi, la EUROFIT, ne concentrăm pe furnizarea de soluții personalizate pentru fiecare domeniu în parte. Din punct de vedere procentual, distribuția clienților este destul de echilibrată, dar există câteva industrii principale care se evidențiază.
În special, sectorul de depozitare, distribuție și transport reprezintă 24% din portofoliul nostru de clienți, și am observat un interes major venind din partea industriilor farmaceutice, de prelucrare a cărnii sau pentru depozitare frigorifică.
Pemtru mai multe detaii consultați https://www.eurofit.ro și https://depozitautomatizat.ro/.
EUROFIT în cifre
- 8.000.000 euro cifră de afaceri în 2022
- 41 de angajaţi în echipă
- 94 de colaboratori montaj-service în întreaga ţară
- 26.000 de proiecte generale executate cu succes în ultimii 3 ani
- 15 proiecte de automatizare executate cu succes în ultimii 3 ani