Home Intermodal Hupac atinge volumele de dinainte de pandemie, dar 2022 aduce provocări

Hupac atinge volumele de dinainte de pandemie, dar 2022 aduce provocări

Hupac atinge volumele de dinainte de pandemie, dar 2022 aduce provocări

Hupac a obținut rezultate financiare pozitive în 2021. Compania cu sediul în Elveția a atins o cifră de afaceri anuală de 631 de milioane de euro – cu 14% mai mult decât în ​​2020 și un record de companie, precum și un profit de aproape 12 milioane de euro.

Volumele transportate de companie au crescut cu 10% față de 2019, ceea ce echivalează cu un plus de 100.000 de camioane care au trecut de la transportul rutier la cel feroviar și combinat de marfă.

Cu toate acestea, 2022 se anunță a fi un an cu multe provocări și probleme de infrastructură, care vor afecta dezvoltarea companiei și a transportului intermodal. Unul dintre aceste aspecte negative sunt lucrările majore de infrastructură planificate pe tot parcursul anului pe Coridorul Rin-Alpi.

Cu toate acestea, Hupac a identificat o serie de măsuri pentru a contrabalansa problemele:

  • Creșterea numărului de vagoane cu 50% în compoziția trenurilor de rezervă, reprezentând până la 12% din flota dedicată traficului transalpin
  • Reducerea presiunii asupra terminalului Busto Arsizio-Gallarate prin utilizarea altor terminale din zona Milano
  • Servicii suplimentare pentru coridorul Rin-Alpin, utilizând alte coridoare transalpine
  • Conexiuni suplimentare care să le înlocuiască pe cele afectate de lucrările de construcții planificate
  • Creșterea echipei de mecanici de locomotivă cu care Hupac are contract pentru situații neprevăzute

Încetinirea creșterii economiei în 2022

În primul trimestru al anului 2022, Hupac a înregistrat o creștere a traficului de aproximativ 4%. În aprilie, volumul traficului a fost sub nivelul anului precedent. Acest lucru s-a datorat celor trei săptămâni de construcție pe traseul Valea Rinului, care a redus la jumătate capacitatea de transport.

„Ne așteptăm ca șantierele de construcții programate pentru vară să fie planificate mult mai bine și să țină cont de nevoile transportului feroviar de marfă. Noi vom milita pentru acest lucru la toate nivelurile”, a declarat Michael Stahlhut, CEO al Hupac.

Războiul din Ucraina și politica de carantinare a Chinei vor juca, de asemenea, un rol în încetinirea progresului economic al companiei. „Războiul din Ucraina a accentuat perturbările lanțurilor globale de aprovizionare. În plus, situația actuală de Covid din China și viitoarea creștere a ratei dobânzii din cauza inflației ridicate fac din 2022 un an provocator. Previziunile sunt dificile în această situație, dar la sfârșitul anului, Hupac se așteaptă la un procent de creștere de o singură cifră”, a subliniat Hans-Jorg Bertschi, președintele consiliului de administrație al Hupac.

Investiții în terminale pentru dezvoltare

Consiliul de administrație al Hupac a aprobat un program de investiții de aproximativ 250 de milioane de euro în următoarea perioadă. Compania are în construcție sau planificate mai multe terminale intermodale. În Italia, de exemplu, compania își propune să construiască două terminale în cooperare cu Mercitalia până la sfârșitul anului 2025. Acestea vor completa operațiunile din Piacenza și Milano Smistamento și vor fi situate în nordul Italiei. Mai mult, Hupac plănuiește să extindă capacitatea Terminalului CIM Novara, al cărui operator a devenit în urmă cu câteva luni.

În sfârșit, Hupac participă și la construcția a încă două terminale – terminalul Duisburg Gateway programat pentru 2025 și terminalul Basel Nord în 2026.