Home Intermodal Lalemant România: Diversificarea portofoliului de servicii, parte din strategie

Lalemant România: Diversificarea portofoliului de servicii, parte din strategie

Lalemant România: Diversificarea portofoliului de servicii, parte din strategie

2021 a reprezentat pentru Lalemant România, filiala locală a grupului Lalemant Trucking, parte a companiei maritime LALEMANT, un test de rezilienţă, depășit printr-o strategie bine conturată și executată.

Activă pe piaţa din România din 2006, compania numără 6 persoane în echipa locală și a reușit în 2021 să atingă o cifră de afaceri de peste 2 milioane de euro. Unul dintre pilonii dezvoltării Lalemant România în 2021 a fost extinderea portofoliului de servicii și deschiderea de noi divizii de transport – transport frigorific și transport pentru produse agricole. Fluctuaţia volumelor, în special în cazul clienţilor din zona de automotive, a motivat echipa să se orienteze către alte segmente, reușind astfel să compenseze scăderile de volume înregistrate, prin atragerea de noi clienţi.

“2021 a fost un an cu multe provocări, tocmai prin prisma faptului că reveneam după o perioadă foarte dificilă de pandemie , însă acest lucru nu ne-a reţinut să ne orientăm către noi segmente de transport. Am inclus în portofoliu servicii de transport  și distribuţie la nivel naţional cu temperatură controlată. Începutul anului 2022 a reprezentat pentru Lalemant România consolidarea poziţiei pe segmentul de transport pentru industria farmaceutică, atît pe rutele interne , cât și externe ,” afirmă Mirela Sandu, Business Development Manager Lalemant România.

Paleta largă de subcontractori cu care casa de expediţii colaborează, peste 500 la număr, oferă Lalemant România flexibilitatea de a asigura orice tip de transport – frigo, prelate, agro, ADR, express, pentru clienţii săi.

“Ca abordare, la demararea unui nou proiect pe zona de transport la temperatură controlată analizăm în detaliu solicitările clienţilor și le oferim soluţii personalizate, având la bază flota diversificată a partenerilor noștri. Lucrăm foarte mult pe proiecte și ne pliem pe solicitările clienţilor, fie că sunt din retail, fmcg, pharma. Acoperim toată ţara, iar la nivel internaţional, pieţele din Europa Centrală și de Vest.”

Proiect pentru industria automotive

În ianuarie 2022, Lalemant România a demarat un proiect nou pentru industria automotive, pe relaţia FranţaRomânia-Franţa, care ulterior s-a extins și în alte ţări precum Spania și Italia.

“A fost o provocare dat fiind contextul actual, cu preţul combustibililor în continuă creștere, ceea ce a dus la o oarecare reticenţă din partea transportatorilor în asumarea de proiecte pe termen lung. Am reușit însă, într-un timp scurt, să consolidăm panelul de transportatori cu istoric pe această zonă, gestionând în condiţiii optime proiectul, care ulterior a fost extins,“ spune Mirela Sandu.

Supravieţuirea, rezistenţa pe piaţă în contextul actual, dominat de conflictul din Ucraina, Pachetul de Mobilitate I și instabilitate la nivel economic este principala provocare pentru piaţa de transport rutier de marfă. Conflictul din Ucraina a avut un impact important în industria de transport prin diminuarea resurselor – a forţei de muncă și majorarea costurilor combustibililor. Coroborat cu intrarea în vigoare a pachetului de Mobilitate I și creșterea costurilor directe – carburant, salarii, RCA, taxe de drum, au dus la majorarea tarifelor de transport. Mirela Sandu Business Development Manager Lalemant România

Pentru 2022, obiectivul Lalemant România este de a crește veniturile cu aproximativ 40%, până la peste 3 milioane euro și de a dezvolta afacerea pe segmentele de transport identinficate în ultimul an.