Home Logistics Comerț international Impactul COVID-19 asupra transportului rutier internațional de marfă

Impactul COVID-19 asupra transportului rutier internațional de marfă

Impactul COVID-19 asupra transportului rutier internațional de marfă

WCO (Organizația Mondială a Vămilor) și IRU (Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere) au publicat o declarație comună pe tema impactului COVID-19 asupra transportului de marfă transfrontalier.

Kunio Mikuriya, Secretarul General al WCO și Umberto de Pretto, Secretarul General IRU au dat publicității o declarație comună prin care au subliniat necesitatea ca administrațiile vamale la nivel global să asigure intervenții transfrontaliere coordonate în cooperare cu alte agenții naționale de administrare a granițelor și să implementeze standardele internaționale disponibile, precum convenția TIR, ca răspuns la pandemia COVID-19.

Atât Kunio Mikuriya, cât și Umberto de Pretto și-au exprimat sprijinul pentru membrii organizațiilor pe care le reprezintă în implementarea programelor și intrumentelor relevante.

Textul declarației:

“Pandemia coronavirus, deși este înainte de toate o criză de sănătate publică, a adus la nivel global provocări economice nemaiîntâlnite. Comerțul a scăzut dramatic, lanțurile de aprovizionare au fost întrerupte, iar restricțiile impuse la frontiere și pentru tranzitul transportului de marfă, ar putea agrava impactul economic al pandemiei.

Cum fiecare economie este dependentă de eficiența transportului, inclusiv a transportului rutier, în special în aceste momente critice, și luând în seamă ridicarea graduală a măsurilor de izolare social, Organizația Mondială a Vămilor și Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere solicită administrațiilor vamale la nivel mondial:

  • Asigurarea coordonată a intervențiilor transfrontaliere în cooperare cu alte agenții naționale de frontier și implementarea standardelor internaționale, ca de exemplu Convenția TIR;
  • Utilizarea sistemului TIR și a instrumentelor sale IT oriunde este posibi, acestea permițând trecerea camioanelor de punctele vamale cu verificări fizice limitate și contact minim între oameni, limitând astfel riscul de răspândire a virusului și o mai bună protecție a șoferilor și ofițerilor vamali;
  • Desemnarea de coridoare prioritare (verzi) pentru vehiculele comerciale pentru a reduce timpii de așteptare la frontieră și introducerea altor măsuri pentru a asigura continuitatea lanțului de aprovizionare;
  • Evitarea închiderii granițelor pentru transportul internațional de mărfuri, în special pentru mărfurile esențiale;
  • Evitarea controalelor inutile ale vehiculelor comerciale la frontiere

WCO și IRU își exprimă disponibilitatea de a sprijini membrii în implementarea instrumentelor, mijloacelor și programelor relevante și vor lucra împreună pentru a-și coordona eforturile.”