Home Intermodal IRU anticipează un val de falimente în transportul rutier

IRU anticipează un val de falimente în transportul rutier

IRU anticipează un val de falimente în transportul rutier

La nivel mondial, pierderile înregistrate de către transportul rutier de marfă și pasageri sunt estimare la 1 trilion de dolari.

Transportul rutier, atât cel de mărfuri, cât și cel de pasageri sunt sectoare grav afectate de pandemie ca urmare a restricțiilor de circulație impuse și a scăderii economice. Peste 3,5 milioane de companii de transport rutier, reprezentate de către IRU pe 5 continente diferite, se confruntă cu dificultăți financiare, perspectivele fiind destul de rezervate.

“Cea mai mare parte din cele peste 3,5 milioane de companii de transport rutier pe care le reprezentăm sunt companii mici și mijlocii, aceastea fiind liantul care sprijină lanțurile de aprovizionare și rețelele de mobilitate. Multe dintre aceste companii fac acum eforturi importante pentru a-și plăti facturile. Aceasta este o amenințare globală enormă la adresa economiei, ” a declarat Umberto de Pretto, Secretar General IRU.

Un studiu recent al IRU a evidențiat efectele catastrofice ale COVID-19 asupra industriei de transport rutier, dintre care cel mai evident fiind un val de falimente în industrie. Indicatorii evaluați au fost fluctuația activelor fixe, lichiditățile estimare și veniturile nete.

Pe o scară a riscurilor de la 1 la 10, toate regiunile lumii se află la un nivel ridicat de 9 sau 10, ceea ce sugerează un val iminent de falimente în transportul rutier, cu efecte negative importante în economia globală. Studiul a arătat că la nivel global, pierderile înregistrate de transportul rutier de marfă în 2020 se ridică la 679 miliarde dolari, iar pentru transportul de pasageri la cel puțin 500 miliarde dolari.

Prognozele pentru acest sector în Europa sunt pesimiste, pierderile estimate în rândul companiilor de transport rutier de marfă au crescut cu două treimi, până la 125 miliarde de dolari și 94 miliarde dolari pentru cele de transport pasageri, de la începutul verii. Dacă nu se vor lua măsuri imediate, aceste pierderi vor crește și mai mult odată cu cel de-al doilea val al pandemiei. IRU indică trei zone cheie unde se impun măsuri urgente: sprijin financiar pentru a asigura lichiditatea, flexibilitate în primele de asigurări și reduceri sau eliminări de taxe și impozite.