Livrarea și flexibilitatea, drumul către inima cumpărătorilor din online
Livrarea, transparenţa și flexibilitatea sunt elemente cheie pentru cumpătorii din e-commerce. Sustenabilitatea devine un criteriu tot mai important, și mulţi consumatori ar fi dispuși să accepte un timp de livrare mai lung.
Nu același lucru se poate spune despre costul sustenabilităţii, doar 28% dintre cumpărătorii europeni din online fiind dispuși să plătească mai mult. Acest lucru se va schimba odată cu creșterea numărului de servicii de livrare sustenabile, se arată în cel mai recent sondaj la nivel global realizat de DHL – Global Online Shopper Survey.
Pentru a obţine informaţii detaliate despre obiceiurile de cumpărare în comerţul online, au fost intervievaţi cumpărători din zece ţări din Europa și, pentru prima dată, din alte 13 ţări din întreaga lume. Cele două rapoarte – cel global și pentru Europa – oferă informaţii despre unde și de ce fac cumpărături din alte ţări, ce cumpără, atitudinea faţă de serviciile de curierat și livrare, retururi și de ce contează sustenabilitatea pentru cumpărătorii online din întreaga lume.
Studiul DHL acoperă principalele pieţe globale din Europa, America, Orientul Mijlociu și Africa, precum și din Asia-Pacific și China.
Flexibilitatea și capacitatea de planificare sunt esenţiale
Opţiunile de livrare flexibile sunt esenţiale pentru cumpărătorii din mediul online.
95% dintre cumpărătorii la nivel global și 90% dintre cumpărătorii europeni declară că au renunţat în trecut la o achiziţie deoarece opţiunea de livrare preferată, cum ar fi livrarea la domiciliu într-un anumit inter val orar sau posibilitatea de a livra către lockere sau locaţii din afara locuinţei, nu era disponibilă. De asemenea, pentru clienţi este importantă opţiunea de a redirecţiona livrările în ultimul moment. 75% dintre cumpărătorii din întreaga lume și 72% dintre europeni doresc să aibă flexibilitatea de a redirecţiona coletul către altă locaţie atunci când nu sunt acasă. În plus, aproximativ două treimi dintre cumpărătorii online europeni doresc să știe ce companie de livrare se ocupă de coletele lor înainte de a plasa o comandă. 43% dintre ei ar abandona coșul de cumpărături dacă nu le-ar plăcea furnizorul de livrare oferit.
La nivel global, 70% dintre cumpărătorii din online spun că este foar te impor tant să cunoască compania de livrare, iar 43% ar anula o achiziţie online dacă nu ar avea încredere în partenerul de livrare. În regiuni precum Orientul Mijlociu și Africa de Nord, această cifră ajunge chiar la 61%.
Trend: cumpărăturile prin social media și servicii de abonament
Reţelele de social media devin din ce în ce mai importante ca și canal de vânzări pentru retaileri. Șapte din zece cumpărători din întreaga lume folosesc social media pentru inspiraţie în ceea ce privește achiziţiile. China și Thailanda conduc clasamentul cumpărăturilor prin intermediul reţelelor sociale. Mai mult de jumătate dintre respondenţi spun că fac cumpărături în mod regulat pe platformele de socializare, faţă de o medie globală de 28%. În Europa, 48% dintre clienţi au cumpărat în trecut prin intermediul reţelelor sociale, Facebook și Instagram fiind principalele canale.
Cu toate acestea, TikTok câștigă în mod vizibil teren, iar popularitatea videoclipurilor de streaming face ca YouTube să fie, de asemenea, un jucător important pe piaţa vânzărilor prin social media. În creștere sunt și serviciile de abonament. 31% dintre europeni declară că au cel puţin un abonament la un comerciant online, cele mai populare fiind abonamentele pentru produse alimentare și de înfrumuseţare. În întreaga lume, 36% dintre cumpărători au un serviciu de abonament la un magazin online. Produsele de înfrumuseţare sunt abonamentul nr. 1, urmate de produse alimentare și îmbrăcăminte.
Cumpărătorii nu vor să plătească pentru sustenabilitate
Sustenabilitatea este aspect important pentru cumpărătorii online, însă doar la nivel declarativ, arată studiul DHL. 64% dintre europeni declară că pentru ei este important să facă cumpărături online în mod durabil, dar numai unul din cinci este dispus să plătească în plus pentru o livrare mai ecologică, așteptând ca retailerii să plătească costurile suplimentare.
Cu toate acestea, 49% dintre clienţii europeni sunt dispuși să accepte termene de livrare mai lungi dacă acest lucru înseamnă că livrarea este mai durabilă. La nivel global, mai mult de 70% dintre respondenţi spun că sustenabilitatea este importantă pentru ei atunci când fac cumpărături online și aproape jumătate dintre ei ar fi dispuși să aștepte mai mult timp pentru livrările lor. Însă, dacă ar avea de ales, doar 28% ar fi dispuși să plătească mai mult pentru o livrare mai durabilă.
- Peste 90% dintre europeni au renunţat la o achiziţie online pentru că nu au avut la dispoziţie opţiunea de livrare dorită
- 64% dintre europeni doresc să știe ce companie de curierat va livra coletele, iar 43% abandonează coșul de cumpărături dacă nu le place opţiunea oferită
- 50%dintre europeni abandonează coșul de cumpărături, dacă costul de livrare este prea mare
- 39% dintre europeni nu cumpără de la un comerciant online dacă trebuie să plătească pentru retururi
- 64%dintre europeni spun că este important să facă cumpărături online în mod sustenabil, dar doar 1 din 5 sunt dispuși să plătească pentru livrări durabile
- 60%dintre europeni cumpără haine, încălţăminte și electronice de la magazine online din alte ţări


