Home Intermodal Noi probleme în supply chain: lockdownuri în China ca urmare a creșterii cazurilor de infectare cu Omnicron

Noi probleme în supply chain: lockdownuri în China ca urmare a creșterii cazurilor de infectare cu Omnicron

Noi probleme în supply chain: lockdownuri în China ca urmare a creșterii cazurilor de infectare cu Omnicron

Lanțurile de aprovizionare trebuie să se pregătească pentru noi blocaje în următoarele luni, după ce China a anunțat lockdown în mai multe provincii din toată țara.

19 provincii chineze, inclusiv Shenzhen, Zhejiang, Shanghai, Jilin, Suzhou, Guangzhou și Beijing sunt afectate de lockdown. În contextul perturbărilor deja existente, cauzate de războiul din Ucraina, această situație va afecta puternic mișcării fluxurilor de marfă din porturi.

„Lockdown-ul din China va reduce și mai mult capacitatea de transpirt și va genera o creștere a prețurilor de transport maritim, deja foarte ridicate. Undele de șoc vor fi resimțite în SUA și America și aproape peste tot în lume”, spune Dr. Johannes Schlingmeier, co-fondator și CEO Container xChange.

Zona Shenzen și portul Yantian, afectate de lockdown

Este de așteptat ca fluxurile de containere dinspre și către Yantian, unul dintre principalele porturi din China să fie afectate de măsurile impuse de către guvernul chinez. Potrivit unui buletin informativ al Seko Logistics, Zona Liberă Yantian este închisă între 14 și 20 martie 2022.

De asemenea, potrivit companiei de logistică, “Restricțiile sunt acum în vigoare pentru toată provincia Shenzhen. Pentru săptămâna viitoare (n.red 14-20 martie), nimeni nu va avea voie să părăsească locuința decât pentru a face cee trei runde teste PCR. “ Toate afacerile și depozitele logistice, cu excepția celor considerate esențiale.

Depozitele din Shanghai și Qingdao rămân operaționale, pentru moment. Cu toate acestea, șoferii trebuie să prezinte codul de sănătate și au nevoie de un test PCR negativ, nu mai vechi de 48 h în cazul în care provin din zonă cu risc mediu-ridicat, spune Maersk într-o notă informativă.

“Încă nu există restricții oficiale impuse în portul Yantian, toate navele fiind deja încărcate și plecarea acestora se va face conform programului. Însă, nici un fel de marfă nu va mai putea fi încărcată în Yantian începând cu această săptămână, iar navele vor omite portul, cel mai probabil.

Încă nu am fost informați cu privire la nicio restricție oficială în ceea ce privește aeroportul Shenzhen, totuși personalul nu poate să-și părăsească casele pentru a lucra în cadrul aeroportului. Camioanele din afara Shenzhenului nu pot intra în oraș

Transporturile din Shenzhen către Hong Kong nu pot realizat, cu excepția cazului în care sunt transporturi de mărfuri esențiale,” explică Seko Logistics.

Situația în Shanghai

Pe măsură ce focarul din Shanghai continuă să se răspândească, cetățenii au fost încurajați să nu părăsească orașul decât dacă este necesar și trebuie să facă teste PCR pentru a intra sau a ieși din oraș.

Zone din Shanghai sunt închise, dar nu a fost implementată încă un lockdown la nivel de oraș. Totuși, pe măsură ce situația continuă să se înrăutățească, acesta poate intra în vigoare în următoarele săptămâni.

Toate zborurile de pasageri către Shanghai au fost redirecționate către alte orașe. În prezent, aeronavele de marfă nu au fost afectate, însă devierea aeronavelor de pasageri va avea un impact asupra tarifelor de transport aerian, informează Seko Logistics.

Ce se întâmplă cu transportul aerian și terestru?

Potrivit Maersk, situația generală a transportului terestru în China este dinamică și se poate schimba. Deocamdată, serviciul de transport este încă disponibil cu condiția ca șoferii să dețină un test PCR negative solicitat de autoritățile locale. Performanța operațională a transportului rutier va fi redusă semnificativ din cauza testărilor frecvente, în special în Hong Kong, Shenzhen, West Pearl River Delta, Shanghai, porturile interioare Yangtze, Qingdao și Tianjin. Freight forwarderii estimează o reducere de 70% a capacității de transport rutier în Hong-Kong, ceea ce va avea efecte pe lanțul logistic.

În ceea ce privește situația transportului aerian de marfă în Hong Kong, Maersk atenționează că din cauza suspendării serviciilor de transport rutier între Hong Kong și continent, serviciul de barje este considerat o alternativă pentru transportul mărfurilor. Rezervarea spațiului pe aeronave nu va fi efectuată până când mărfurile nu sunt livrate în depozitul aeroportului din Hong Kong. În consecință, timpii de livrare pentru transportul aerian vor fi mai lungi.

Actualizare 17 martie 2022: 

Potrivit unei comunicări a Hapag-Lloyd, aproximativ 13 nave din Portul Yantian ar putea fi impactate de situația din China.

“Se poate aștepta o reducere a volumului de marfă, probabil cauzată de:

  • – Capacitate redusă de transport: testele și cerințele de carantină împiedică disponibilitatea șoferului pentru transporturi
  • – Transport de materii prime: în prezent redus din cauza fabricilor închise și a disponibilității limitate a șoferilor

Potențialele restricții operaționale au fost observate mai ales în zona Shenzhen,” anunță Hapag-Lloyd.

De asemenea, Maersk anunță că Dongguan, un centru de producție important din provincia sudică Guangdong, se confruntă în prezent cu cazuri de covid, fabricile din unele zone fiind închise din cauza crizelor de Covid.

Mai mult, și Changchun, un hub important, în special pentru industria automotive, este afectat. Fabricile din unele zone se închid ca urmare a creșterii numărului de infectări cu covid.  Locuitorii sunt obligați să stea acasă, un singur membru al familiei fiind autorizat să facă cumpărăturile de strictă necesitate. Astfel, fabricile de componente funcționează la o capacitate redusă, ceea ce duce la întârzieri în producție și livrări.