Home Intermodal Pactul Verde European: Comisia Europeană propune noi măsuri pentru reducerea emisiilor din transport

Pactul Verde European: Comisia Europeană propune noi măsuri pentru reducerea emisiilor din transport

Pactul Verde European: Comisia Europeană propune noi măsuri pentru reducerea emisiilor din transport

Comisia Europeană a propus o serie de măsuri a căror aplicabilitate ar duce la operațiuni de transport de marfă mai eficiente și mai durabile, parte a pachetului pentru înverzirea transportului de marfă.

Îmbunătățirea gestionării infrastructurii feroviare, stimulente mai puternice pentru camioanele cu emisii scăzute și o mai bună informare cu privire la emisiile de gaze cu efect de seră generate de transportul de mărfuri fac parte din pachetul de măsuri legislative pentru înverzirea transportului de marfă.

“Scopul este de a spori eficiența în cadrul sectorului, ajutându-l să contribuie la obiectivul de reducere cu 90 % a emisiilor generate de transporturi până în 2050, astfel cum se prevede în Pactul verde european, permițând în același timp pieței unice a UE să continue să crească,” se arată într-un comunicat al CE.

“Prin propunerile de astăzi, ne asigurăm că valorificăm la maximum piața unică a UE. Transportul de marfă în UE este responsabil pentru o cifră de afaceri anuală de 938 de miliarde EUR și, prin inițiativele noastre, dorim să sporim disponibilitatea capacităților feroviare pentru trenurile de marfă și transfrontaliere; instituim un sistem precis și omogen de contabilizare a emisiilor generate de operațiunile de transport și facem transportul rutier mai eficient,” declară Adina Vălean, comisar pentru transporturi.

Măsuri pentru optimizarea traficului feroviar de marfă transfrontalier

Regulamentul propus se concentrează pe optimizarea rețelei de căi ferate existente la nivelul UE și pe îmbunătățirea coordonării transfrontaliere, care va crește punctualitatea și fiabilitatea și, în cele din urmă, va atrage mai multe companii de transport de marfă către transportul feroviar.

În prezent, normele pentru gestionarea capacității sunt stabilite anual, la nivel național și manual. Acest lucru nu favorizează traficul transfrontalier (aproximativ 50 % din transportul feroviar de marfă traversează frontierele); abordarea fragmentată duce la întârzieri la frontiere. Acest lucru, la rândul său, împiedică funcționarea pieței unice. Întârzierile cauzate de congestii cauzate de activitățile de întreținere necoordonate sunt, de asemenea, frecvente.

Propunerea de regulament privind utilizarea capacităților de infrastructură feroviară în spațiul feroviar unic european se bazează pe proiectul de reproiectare a graficelor de circulație condus de industrie.

Astfel, declară CE, se va răspunde mai bine diferitelor nevoi ale sectorului feroviar: orare stabile și rezervări anticipate de bilete pentru serviciile de transport de călători, precum și curse flexibile adaptate la lanțurile de aprovizionare “just in time” pentru expeditorii de mărfuri.

Președintele UIRR, Ralf-Charley Schultze vede pachetul de măsuri ca pe o oportunitate unică de a dezvolta o abordare mai holistică a transportului de marfă. “În ceea ce privește transportul de mărfuri pe uscat, provocarea ecologizării are o singură soluție accesibilă, cu risc scăzut și eficiență ridicată, și anume transportul combinat door-to-door. Recunoscând acest lucru, statele membre ale Uniunii Europene și membrii Parlamentului European ar trebui să promulge norme noi și eficiente care să ducă la creșterea numărului de Transport Combinat,” a spus acesta.

Noi stimulente pentru utilizarea camioanelor cu emisii scăzute

În ceea ce privește transportul rutier de marfă, Comisia Europeană a înaintat mai multe propuneri interesante ce include aspecte care preocupă de mulți ani sectorul.

Printre acestea se numără: greutatea brută a vehiculului de 44 de tone pentru transporturile transfrontaliere cu vehicule standard, precum și pentru orice vehicul utilizat în transportul combinat și multimodal; creșterea derogărilor privind greutatea și lungimea pentru vehiculele cu emisii zero; creșterea domeniului de aplicare pentru utilizarea transfrontalieră a conceptului modular european; și facilitarea și simplificarea procesului de autorizare pentru transporturile cu încărcătură agabaritică.

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In