Home Intermodal Primul tren din China care traversează România

Primul tren din China care traversează România

Primul tren din China care traversează România

Primul serviciu de transport feroviar de marfă din China către Europa, care traversează și România, a fost lansat pe 13 aprilie.

Serviciul de transport intermodal ce combină transportul feroviar cu cel maritim, pornește din Xi’an, capitala provinciei Shaanxi din nord-vestul Chinei și traversează Marea Caspică și Marea Neagră cu destinația finală Mannheim, Germania.

Distanța totală acoperită de acest serviciu este de 11.300 km și acoperă mai multe țări din Europa Centrală și de Est. Trenul va trece prin Kazahstan, Azerbaidjan, România, Ungaria, Slovacia și Cehia, urmând să ajungă apoi în Germania. Pe această rută se vor transporta mărfuri precum echipamente sportive, articole de îmbrăcăminte sau textile pentru casă.

O nouă opțiune de transport

În contextul sancțiunilor impuse Rusiei pe fondul conflictului armat din Ucraina, Middle Corridor sau Ruta Internațională de Transport Trans-Caspică, ce trece prin Kazahstan, Marea Caspică, Azerbaidjan, Georgia și Turcia către Europa se poziționează tot mai mult ca o opțiune viabilă pentru comerțul Est-Vest.

Această nouă rută din Xi’an acoperă țări și regiuni care până în prezent au fost foarte puțin acoperite de serviciile de transport feroviar din China. Astfel, se deschid noi piețe și noi opțiuni de transport pentru companiile domestice sau cele internaționale, a declarat Yuan Xiaojun, manager al Xi’an Free Trade Port Construction and Operation Co., Ltd.

„Noul serviciu de transport feroviar de marfă îmbunătățește eficiența transportului și reduce costurile de transport. În situația actuală, reprezintă o nouă oportunitate pentru compania noastră de a stabiliza exporturile“, a afirmat Jia Min, manager al unei companii internaționale de logistică din Xi’an.

În prezent, Xi’an are 16 rute de transport feroviar care conectează China de principale destinații din Europa. Acestea traversează 45 de țări și regiuni de-a lungul inițiativei Belt and Road (n.red. Noul Drum al Mătăsii). Doar în primul semestru din 2022, Xi’an a lansat 790 de trenuri de marfă către Europa.