Home Logistics Curierat și e-commerce Sameday, creştere a business-ului cu 28% în 2022

Sameday, creştere a business-ului cu 28% în 2022

Sameday, creştere a business-ului cu 28% în 2022

Sameday Group a încheiat anul 2022 cu o creștere de 28% a cifrei de afaceri, la 800 milioane de lei, peste așteptări. Compania a crescut portofoliul internațional prin accesarea piețelor din Ungaria și Bulgaria și prin extinderea rețelei easybox cu 58% față de anul precedent.

Investițiile în tehnologie și soluțiile de ultimă generație folosite de Sameday au dus la creșterea numărului de colete cu 38% comparativ cu anul calendaristic anterior.

În 2022, compania a alocat peste 50 milioane de euro pentru investiți în soluții software de management, servicii operaționale și proiecte inovatoare. Sameday și-a propus ca până la încheierea anului fiscal în curs, investițiile în tehnologie să-și dubleze valoarea față de 2022. Soluţiile hardware implementate au dus la o creştere a capacităţii operaţionale cu până la 20.000 de colete pe oră.

2022- anul expansiunii regionale

Pe zona de internaţional, Sameday și-a consolidat poziția în piața din Ungaria, oferind atât servicii de curierat local clienților maghiari, cât și servicii cross-border. Față de anul anterior, numărul de comenzi cu livrare la adresă sau în lockerele easybox de pe teritoriul maghiar a crescut cu peste 280%. La finalul anului, rețeaua Sameday easybox de pe teritoriul Ungariei a atins un număr de 680 de lockere instalate în marile orașe. Din toamna anului trecut, serviciile de livrare în lockerele Sameday easybox și livrare la adresă au fost extinse și în Bulgaria. În doar trei luni de la lansare, în Bulgaria au fost instalate 135 de easybox-uri, care au găzduit peste 60 000 de colete. Până în aprilie 2023, Sameday își propune să aibă 250 easybox-uri active în țara vecină.

27 milioane de colete trimise la easybox, doar în România

Peste 27 milioane de colete, reprezentând un procent de aproximativ 47% din totalul trimiterilor autohtone Sameday, au avut ca destinație rețeaua easybox. Dintre acestea 73% fuseseră deja achitate online. Datorită încrederii consumatorilor în serviciu, numărul celor care optează pentru plata ramburs, cu cardul la easybox, este în scădere.

Distanţa medie între două lockere, în marile orașe, este de doar 3-5 minute de mers pe jos, iar clienții au la dispoziție 36-72 ore pentru a ridica coletele, ceea ce le oferă control asupra timpului lor.

A fost un an greu, în care ne-am asumat riscuri și din care ne-am ales cu o mulțime de lecții valoroase. Sameday este o mașinărie al cărei motor se bazează pe tehnologie. Evoluția comerțului online, de unde vin peste 90% dintre comenzile noastre, dezvoltarea mediului digital, dar și atenția pe care o acordăm inovațiilor tehnologice ne-au ajutat să creăm o structură care să ne transforme în prima alegere a clienților business. 2022 a fost un al an lecțiilor pe care le vom aplica în 2023, pentru ca nevoile clienților noștri să-și găsească cele mai eficiente soluții”, declară Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.

În România, la finalul lunii decembrie 2022, Sameday avea deschise 83 de agenții în toată țara, peste 5000 de angajați și colaboratori implicați la nivel operațional, și mai mult de 10 000 de localități din România tranzitate de curierii companiei. În plus, rețeaua easybox a fost extinsă cu 53%, ajungând în 2022 și în orașele de nivel mediu și mic ca număr al populației.