Home Intermodal Serviciul NET short-sea leg promovat de Diamond Line – o alternativă competitivă la transportul rutier sau feroviar între România și Marea Britanie

Serviciul NET short-sea leg promovat de Diamond Line – o alternativă competitivă la transportul rutier sau feroviar între România și Marea Britanie

Serviciul NET short-sea leg promovat de Diamond Line – o alternativă competitivă la transportul rutier sau feroviar între România și Marea Britanie

Transportul de mărfuri între Uniunea Europeană și Marea Britanie s-a făcut dintotdeauna preponderent pe cale rutieră.  

Însă, odată cu 1 ianuarie 2021, când Regatul Unit al Marii Britanii a părăsit piața unică europeană și uniunea vamală, congestionarea traficului la graniță, dar și creșterea tarifelor pentru transportul rutier pe această rută cu până la 50% a determinat importatorii și exportatorii să caute rute și mijloace de transport alternative.

Diamond Line GmbH conectează Portul Constanța (România) și Portul Felixstowe (Marea Britanie) via Portul Piraeus (Grecia) prin serviciul de transport maritim containerizat NET. Între Felixstowe și Constanța timpul de tranzit este de 19-20 de zile, iar între Constanța și Felixstowe aceasta este de 18-19 zile. Din Constanța au loc două plecări săptămânale via serviciul TBX / BSM, legătura cu serviciul NET realizându-se în Portul Piraeus.

“Transportul maritim pe distanțe scurte (short-sea leg) era privit la nivelul Uniunii Europene ca o alternativă la transportul rutier/feroviar și o soluție sustenabilă la reducerea blocajelor de pe calea rutieră cu mult înainte de Brexit. Acum, această alternativă s-a dovedit fiabilă și sigură pentru companiile care derulează activități de import și export cu Marea Britanie,” declară Alina Ghiță, Sales Manager, Cosco Shipping Lines (Romania), agent exclusiv Diamond Line pentru România și Moldova.

Marea Britanie este al cincelea partener de export pentru România și al șaselea ca nivel al importurilor. Principalele grupe de produse exportate sunt maşini, aparate, echipamente electrice şi părţi ale acestora; vehicule, aeronave, vase şi echipamente auxiliare de transport; materiale textile și îmbrăcăminte; metale comune și articole din metale comune; materiale plastice și articole din material plastic, cauciuc și articole din cauciuc; produse alimentare; mărfuri și produse diverse (în majoritate mobilă).

“Serviciul oferă timpi de tranzit buni, prețuri competitive, un nivel ridicat de siguranță a mărfurilor, transport door-to-door, o procesare mai facilă a documentelor și mai multă predictibilitate în condițiile actuale. Vedem un interes tot mai mare pentru acest serviciu din partea companiilor din România și cred că va deveni o alternativă tot mai atractivă” precizează Gabriela Creangă, Sales Specialist, Cosco Shipping Lines (Romania).

  • Rotația porturilor este FELIXSTOWE – HAMBURG – BREMENHAVEN-ANTWERP – PIRAEUS – GEBZE – AMBARLI (KUMPORT) – GEMLIK- ALIAGA-VALENCIA-FELIXSTOWE.