Home Logistics Depozitare ACT Cold Storage are în plan noi investiţii în spaţii de depozitare la temperatură controlată

ACT Cold Storage are în plan noi investiţii în spaţii de depozitare la temperatură controlată

ACT Cold Storage are în plan noi investiţii în spaţii de depozitare la temperatură controlată

În 2003 se inaugura ACT Cold Storage, unul dintre cele mai moderne depozite frigorifice construite în Europa și primul de acest fel din România. Amplasat în zona logistică de vest a Bucureștiului, centrul logistic a fost încă de la început complet ocupat de doi dintre cei mai mari retaileri internaţionali, ulterior un al treilea retailer demarând colaborarea cu ACT Cold Storage.

Platforma logistică are o suprafaţă de 20.000 mp distribuită în cele două clădiri principale și oferă spaţii de depozitare cu patru zone de temperatură, specifice fiecărui tip de produs – 0-4oC pentru lactate, 4-8oC pentru legume- fructe, 0-2oC pentru pește proaspăt și -18-25oC pentru produsele congelate.Cu o înălţime liberă de 12 m atât în zona de refrigerare cât și în zona de congelare, depozitul logistic oferă posibilitatea de stocare marfă pe 6 nivele de înălţime.

De asemenea, spune Marian Burlan, director general Mega Company, grup ce deţine ACT Cold Storage, aceasta este prima facilitate cu potenţial zero de încălzire globală și potențial zero de diminuare a stratului de ozon și lichid de răcire ecologic și biodegradabil pentru a asigura temperaturi între 0°C și -24°C, complet inofensiv pentru om și alimente. În plus, platforma logistică mai are câteva caracteristici speciale, cum ar fi utilizarea recuperării termice din pachetul de răcire al compresorului pentru a încălzi substratul subteran de depozitare la rece; monitorizarea continuă a temperaturii subterane a solului utilizate în instalaţie; monitorizarea și controlul continuu al sistemului de refrigerare implementat, direct de oriunde din lume prin intermediul unui serviciu securizat, care permite inginerilor să modifice performanța echipamentului și să ofere toate informaţiile clienţilor.

Produsele congelate în topul preferinţelor consumatorilor

În 2020, evoluţia ACT Cold Storage a fost una pozitivă și marcată de anumite investiţii menite să crească suprafaţa de depozitare pentru produsele congelate în detrimentul celor refrigerate, aceasta fiind tendinţa pe piaţa de profil. Acest trend s-a conturat ca urmare a creșterii cererii din partea consumatorilor pentru alimente prelucrate cu o perioadă de valabilitate mai mare în detrimentul alimentelor proaspete perisabile, dar și pe fondul limitării mișcărilor comerciale între ţări, ce a dus la depășirea capacităţilor de depozitare la temperatură controlată în anumite ţări, cum a fost și cazul României. “Vârfurile de producţie menite să asigure necesarul de marfă crescut, dar și înlocuirea preferinţelor de achiziţie ale consumatorului final, au dus la o activitate intensă a retailerilor și producătorilor care își desfășoară activitatea în ACT Cold Storage” afirmă Marian Burlan. Acesta menţionează că investiţiile făcute s-au concretizat în 2021 prin creșterea solicitărilor pentru depozitare la temperatura de -18-22oC.

Numărul de chiriași a fost în creștere, însă o creștere ponderată deoarece gradul de ocupare atins nu permite întotdeauna colaborarea cu noi chiriași. În prezent există discuţii cu noi clienţi, care în perioada următoare se vor concretiza prin construcţia unei noi unităţi de depozitare la temperatură controlată, pe baza solicitărilor clienţilor și dotată cu cele mai noi tehnologii în domeniu.

“Estimăm că piaţa de profil va crește deoarece modul de consum s-a schimbat, producătorii și distribuitorii axându-se pe produse care au o perioadă mai lungă de păstrare și implicit de valabilitate. Pe tip de temperatură, estimăm că segmentul produselor congelate va reprezenta cea mai mare cotă de piaţă a lanţului frigorific în perioada următoare. ACT Cold Storage își propune să își menţină poziţia de lider pe segmentul de depozitare al produselor congelate, concentrându-se pe dezvoltarea unei noi unităţi în perioada 2021-2022” Marian Burlan, Director general Mega Company

(articol apărut în numărul mai-iunie al revistei Intermodal&Logistics)