Home Intermodal Bogdan Spiridon, Europrim Group: Logistica este un perpetuum mobile

Bogdan Spiridon, Europrim Group: Logistica este un perpetuum mobile

Bogdan Spiridon, Europrim Group: Logistica este un perpetuum mobile

Într-o industrie care pune și ţine lumea în mișcare, ca furnizor de servicii de transport și logistică trebuie să poţi răspunde rapid solicitărilor clienţilor în momente de criză și să le poţi oferi soluţii adaptate contextului, astfel încât lanţurile de aprovizionare să aibă cât mai puţin de suferit.

“Industria în care activăm este ca un perpetuum mobile și de îndată ce are loc o criză undeva și un mod de transport este afectat și sunt blocaje, apare o nevoie pe un alt segment. În cazul atacurilor din Marea Roșie, pentru că ratele la transportul maritim cresc, timpii de tranzit cresc, clienţii au nevoie de soluţii logistice complexe, mai ales în situaţii critice, când există riscul opririi liniilor de producţie.

În astfel de cazuri, partenerul logistic trebuie să aibă experienţă, să fie de încredere și să comunice informaţii pe care să te poţi baza pentru a lua cele mai bune decizii,” spune Bogdan Spiridon, CEO Europrim Group, vorbind despre contextul actual în transportul maritim containerizat și creșterea cerinţelor pentru serviciile de transport aerian.

Business construit pe principii sănătoase

Înfiinţat în urmă cu 20 de ani, grupul de companii Europrim a devenit unul dintre cei mari jucători pe piaţa de transport.

Compania oferă servicii complete de transport – de la transport rutier naţional și internaţional în regim de camion complet sau regim de grupaj, transport cargo aerian, având legături, prin cele mai mari noduri aeriene, cu majoritatea aeroporturilor din lume sau transport maritim containerizat în regim FCL sau LCL- pentru clienţi dintr-o gamă variată de industrii.

Succesul, afirmă Bogdan Spiridon, se datorează creșterii organice bazate pe o strategie de afaceri ce a avut la bază performanţa operaţională și calitatea serviciilor oferite, cu un focus foarte mare pe transparenţă, comunicare, educare a pieţei și construcţie a unei culturi organizaţionale competitive, ce urmărește să dezvolte noi generaţii de profesioniști în domeniul logistic.

Compania pune de asemenea mare accent și pe selectarea clienţilor, mai ales în această perioadă de tumult economic, pentru a nu pune în pericol sănătatea financiară a companiei. “Suntem o companie businessto-business, depindem de agenţii economici, de clienţii cu care lucrăm și de aceea avem un criteriu intern de selecţie a clienţilor, mai ales pentru că în România se lucrează foarte mult pe credit furnizor. Noi ne credităm clienţii și trebuie să avem siguranţa că banii se vor întoarce în firmă, mai ales că la rândul nostru avem furnizori pe care trebuie să îi plătim,” spune Bogdan Spiridon.

Dezvoltare la nivel naţional și regional

Astăzi, Europrim are o prezenţă extinsă la nivel local – prin sucursale deschise în București, inclusiv în incinta Aeroportul Internaţional Otopeni, Arad, Brașov, Constanţa, Craiova, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara., dar și regional, prin cele două reprezentanţe deschise la Chișinău, Republica Moldova și Varna, Bulgaria.

Din 2011, compania operează și un depozit de 2.500 mp în zona liberă Agigea, pentru derularea operaţiunilor de manipulare ale mărfurilor de grupaj din China.

Clienţii Europrim al căror model de business permite acest lucru îl folosesc pentru depozitarea de stocuri, beneficiind de toate avantajele regimului de antrepozit vamal pe care depozitul îl are.

Compania oferă și serviciul de survey autorizat marfă (inspecţie cargo) în cazurile în care se dorește inventarierea, constatarea stării fizice sau detalierea cantităţii mărfurilor primite, pe baza căreia se emite un certificat de inspecţie autorizat care detaliază în amănunt problemele identificate.

Perspective pentru 2024 și mai departe

Deși 2024 se anunţă a fi un an dificil, cu multe provocări, cu volume în scădere din cauza scăderii consumului și a încetinirii producţiei industriale, Bogdan Spiridon se arată totuși optimist.

“Cred că în a doua parte a anului vom vedea o revenire treptată a industriei către normalitate și către creștere începând de anul viitor. Sunt încrezător că lucrurile se vor schimba și în următorii cinci ani vom vedea mai mulţi investitori mari în România, odată cu concentrarea autorităţilor pe proiectele de infrastructură,” este de părere CEO-ul Europrim Group.

În ceea ce privește dezvoltarea companiei, focusul se află pe continuarea proiectelor din anii trecuţi, dezvoltarea unui nou serviciu, dar și pe creșterea noii generaţii de profesioniști în diverse ramuri ale logisticii. “Vom continua să avem un focus pe tinerii care se alătură echipei noastre, să putem să îi învăţăm pe fiecare segment unde noi avem competenţe.

Tocmai pentru că ne dorim să contribuim la viitorul industriei am iniţiat discuţii pentru un parteneriat cu Facultatea de Transporturi din cadrul Universităţii Politehnica București,” afirmă Bogdan Spiridon.