Bosch continuă strategia ambițioasă pentru 2030, în ciuda pieței turbulente
Grupul Bosch își continuă strategia pentru 2030 și își consolidează poziția competitivă, chiar dacă evoluția pieței în 2024 a înfrânat creșterea semnificativ.
Cu o cifră de afaceri de 90,3 miliarde de euro, furnizorul de tehnologie și servicii a generat în 2024 venituri din vânzări cu 1,4% mai puțin decât în anul precedent, sau cu 0,5 procente mai puțin după ajustarea efectelor cursului de schimb.
EBIT (venituri înainte de dobânzi și taxe) din operațiuni a fost de 3,1 miliarde de euro (2023: 4,8 miliarde de euro); marja operațională EBIT a fost de 3,5 procente.
Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, a declarat: „În anul fiscal 2024 am realizat îmbunătățiri importante în ceea ce privește costurile, structurile și portofoliul. Ne menținem obiectivele ambițioase pentru a continua să creștem și să ne consolidăm independența financiară. Strategia noastră pentru 2030 ne oferă orientarea de care avem nevoie, în special în vremuri de turbulențe globale, pentru a deveni unul dintre primii trei furnizori de pe piețele noastre principale, în cel mult cinci ani.”
Strategia corporativă se reflectă și în obiectivele financiare ale Bosch: în condițiile unei rate normale a inflației cuprinsă între 2 și 3 procente, Bosch își propune să atingă în medie o creștere anuală între 6 și 8% până în 2030. În primul trimestru al anului 2025, Bosch și-a mărit cifra veniturilor din vânzări cu 4 procente față de anul precedent, atât în euro, cât și ajustate pentru efectele cursului de schimb.
Grupul Bosch urmărește o marjă țintă de 7% în 2026
Hartung consideră că acest lucru constituie o sarcină extrem de provocatoare, având în vedere conflictele globale și, mai ales, concurența semnificativ mai puternică din Asia: „Vom continua să lucrăm intens la costurile și structurile noastre și ne vom concentra pe zonele de afaceri profitabile”.
Bosch a anunțat deja ajustări structurale și reduceri de locuri de muncă în diverse domenii, cu scopul de a consolida competitivitatea companiei.
Bosch preconizează că numărul de locuri de muncă din companie va continua să scadă, în special în Germania și Europa.
Stimularea inovației: investiție de 250 de milioane de euro în startup-uri
Bosch se bazează pe punctele sale forte pentru a ieși cu succes din transformarea actuală a piețelor și tehnologiei: „În calitate de lider tehnologic global, ne angajăm pe deplin să ne punem în joc cu îndrăzneală punctele forte, cum ar fi nivelul nostru ridicat de inovație”, a explicat Hartung. „Acest lucru ne va deschide numeroase oportunități viitoare, chiar și într-un mediu dificil.”
În 2024, Bosch a înregistrat peste 6.700 de brevete, devenind astfel una dintre cele mai inovatoare 100 de companii din lume, potrivit analiștilor Clarivate. De asemenea, Bosch vede colaborarea sa cu startup-urile ca un stimul major pentru dezvoltare.
Fiind unul dintre cei mai mari investitori corporativi de capital de risc din Europa, Grupul Bosch a anunțat un nou fond pentru capital de risc: subsidiara Bosch Ventures oferă aproximativ 250 de milioane de euro.
„În primul rând, investițiile în startup-uri promovează progresul tehnologic în afaceri și societate, iar pe de altă parte, această colaborare aduce beneficii și diviziilor noastre”, a declarat președintele Bosch, explicând nivelul ridicat de angajament al companiei față de capitalul de risc. „Inovațiile sunt, de asemenea, factori importanți ai creșterii economice a unei țări.”
Sustenabilitate: noi obiective în materie de emisii de CO2, în ciuda turbulențelor economice globale
În ceea ce privește politica, Bosch, la fel ca întreaga industrie, vede o evoluție divergentă a ordinii mondiale. „În prezent, ne confruntăm cu schimbări majore în mediul nostru de afaceri, în timp ce în economia globală comerțul liber este supus unei presiuni masive”, a declarat Hartung. În lumina formării unui nou guvern în Germania, Hartung a subliniat că noile datorii nu eliberează pe nimeni de obligația de a face economii acolo unde este posibil. „Pachetele financiare de miliarde de euro ar trebui investite direct în reformele planificate”, a spus el. Grupul Bosch și-a subliniat convingerea că, în ciuda tuturor turbulențelor globale, acțiunile climatice nu trebuie să fie pierdute din vedere prin anunțarea unor noi ținte pentru obiectivul 3 privind emisiile.
Hartung a explicat că scopul este de a reduce și mai mult, până în 2030, emisiile de dioxid de carbon în afara sferei directe de influență a companiei Bosch, cum ar fi cele din utilizarea produselor.
Indiferent de obiectivele sale de creștere, Bosch intenționează să-și dubleze până atunci obiectivul corespunzător de reducere a emisiilor de CO2 de la 15 la 30 de procente față de 2018. „Schimbările climatice nu vor dispărea doar pentru că economia globală are în prezent alte provocări cu care să se confrunte”, a subliniat Hartung. „Sustenabilitatea rămâne o prioritate pentru Bosch.”
Anul fiscal 2025: oportunități de creștere în ciuda incertitudinilor
Având în vedere evoluția volatilă din comerțul global, Bosch consideră că perspectivele pentru anul curent sunt pline de incertitudine.
Consecințele tarifelor suplimentare și posibilele efecte economice ale investițiilor în infrastructura europeană și germană îngreunează, de asemenea, o evaluare.
Pentru anul curent, Bosch anticipează o creștere modestă a economiei globale de 2¼ până la 2¾ procente.
„Trebuie să muncim și mai mult pentru a menține costurile competitive și ne vom impulsiona strategia de creștere prin investiții, inovații și achiziții”, a declarat Markus Forschner, membru al consiliului de administrație și director financiar al Robert Bosch GmbH. „Vom continua să ne extindem strategia de regionalizare de succes. Proximitatea față de clienți este și va rămâne importantă pentru noi.”
Anul acesta, Bosch urmărește o creștere a veniturilor din vânzări între 1 și 3%, în ciuda faptului că mediul de afaceri va rămâne dificil în condițiile unor piețe principale deficitare.
Potrivit lui Forschner, dacă achiziția planificată a unor părți ale afacerii Johnson Controls și Hitachi va fi finalizată până la mijlocul anului, vânzările totale ar trebui să fie chiar cu unu până la două puncte procentuale mai mari în 2025. Prima consolidare completă va avea loc apoi în anul fiscal 2026.