Home FMCG Business în vremea Coronavirus: Goldplast, de la producția de veselă din plastic la cea de viziere

Business în vremea Coronavirus: Goldplast, de la producția de veselă din plastic la cea de viziere

Business în vremea Coronavirus: Goldplast, de la producția de veselă din plastic la cea de viziere

De peste 30 de ani, Goldplast este unul dintre principalii producători și furnizori de veselă din plastic, produsele sale fiind exportate în peste 39 de piețe În România, compania este prezentă din 2006, când a fost deschisă unitatea de producție din Toploveni, județul Argeș, în urma unei investiții de 30 milioane euro.

Furnizor pentru industria HoReCa și retail&distribuție, operațiunile companiei și ale fabricii din România au fost puternic perturbate de pandemia COVID-19, activitatea fiind redusă cu aproape 90%.

Goldplast este unul dintre producătorii din România care și-au reprofilat parțial afacerea către producția de viziere, dispunând de cunoștințele și resursele necesare pentru fabricația acestor echipamente de protecție.

Într-un scurt interviu, Luca Rabbia a vorbit despre capacitatea de producție viziere, impactul coronavirus asupra companiei și potențialul de revenire al business-ului, dar și despre organizarea fluxurilor logistice ale companiei.

“Ne bazăm pe un lanț scurt de aprovizionare, iar acesta este concentrat în principal în România sau Europa. Acest lucru ne face să fim încrezători în continuitatea acestuia și pe viitor“

Intermodal&Logistics: Care este capacitatea de producție viziere a Goldplast? Câți dintre angajații companiei sunt implicați în acest proiect și ce a presupus adaptarea liniei de producție?

Luca Rabbia: Capacitatea actuală de producție este de 20.000 de viziere pe săptămână, însă luăm în considerare să creștem producția pe fondul unei cereri crescute ale acestui produs. După numai câteva zile de la comunicarea lansării vizierei, cererea a fost extrem de mare. Pentru început, la acest proiect am dedicat 15 angajați Goldplast.

Pentru realizarea vizierei am pregătit o nouă matriță, utilizând în primă fază o imprimantă 3D pentru realizarea prototipului. Personalul implicat în realizarea acestui produs a lucrat de la distanță, reducând în acest fel riscul infectării. Este un tip de producție care a necesitat echipamente specifice pentru asamblare. Din fericire utilajele noastre prezintă o flexibilitate aparte și am putut folosi presele actuale. Personalul este deja instruit corespunzător pentru procesul productiv și acordă o atenție specială igienei și siguranței față de produs și proprii colegi.

Intermodal&Logistics: De unde provine materia prima pentru kiturile de viziere? Vă așteptați să existe probleme cu asigurarea stocurilor pentru aceste materii?

Luca Rabbia: Corpul măștii este produs în România cu ajutorul propriilor echipamente, în timp ce restul componentelor sunt de producție românească sau europeană. Având în vedere restricțiile impuse de guvernele din toată lumea, achizițiile de componente necesare producției vizierei au presupus eforturi mari din partea Departamentului de Aprovizionare al Goldplast, cât și din partea furnizorilor noștri. În ciuda acestor impedimente, putem spune că suntem gata să livrăm un produs extrem de necesar și benefic, într-un timp destul de scurt.

Intermodal&Logistics: Ce măsuri ați implementat în fabrica/depozit pentru a asigura protecția angajaților?

Luca Rabbia: Sediul principal al companiei se află în Italia, aproape de Milano. Încă din primele zile ale pandemiei ne-am adaptat situației, implementând un sistem de Smart Working. Dezinfectăm constant suprafețele și am furnizat tuturor angajaților măști de protecție încercând să evităm contaminarea. Reorganizăm fluxurile de producție din interiorul fabricii, pentru a putea garanta siguranța personalului și a evita un blocaj total.

Intermodal&Logistics: Care a fost impactul COVID-19 în activitatea Goldplast în România?

Luca Rabbia: Produsele noastre sunt dedicate în principal industriei HoReCa și retail&distribuție, iar restricțiile impuse de autorități ne-au constrâns să reducem activitatea cu 90%. Cu toate acestea, am continuat să lucrăm pentru comenzile venite de la marile companii din domeniul băuturilor.

Intermodal&Logistics: Care credeți că vor fi efectele pe termen mediu asupra business-ului?

Luca Rabbia: Preconizăm că în acest an o să avem o reducere semnificativă a cifrei de afaceri, iar revenirea completă a business-ului companiei nu se va putea face mai devreme de anul 2021.

Organizarea fluxurilor logistice Goldplast

Goldplast produce în România aproximativ 95% din produsele sale, achiziționând materia primă de la furnizori români, italieni, precum și de la alți producători europeni și nord americani. Vânzarea se face în proporție de 97% prin intermediul filialei Goldplast din Italia, având ca principale piețe de desfacere țările din vestul Europei. Fabrica din România exportă masiv în țări precum Italia, Franța, Elveția sau Olanda.

Depozitul principal, cu o suprafață de aproximativ 15.000 mp se află la Topoloveni. De aici sunt organizate expedițiile fie direct către client, fie către depozitul Goldplast din Italia.

“Folosim acest depozit ca mijloc de redistribuire a produselor către diverși alți clienți din peninsulă sau parte a Europei de Vest. Pentru transportul bunurilor colaborăm cu o firmă locală, iar faptul că aceasta își are sediul în Topoloveni la fel ca noi, ne garantează atât flexibilitate cât și calitate în serviciul oferit per ansamblu” spune Luca Rabbia.

De peste 3 ani compania utilizează Microsoft AX ca program ERP cu care gestionează atât fluxul de producție, cât și depozitul.