Home Logistics Ambalare CHEP – sistemul circular care oferă soluții la provocările disruptive din supply chain

CHEP – sistemul circular care oferă soluții la provocările disruptive din supply chain

CHEP – sistemul circular care oferă soluții la provocările disruptive din supply chain

CHEP și-a construit un model de business bazat pe conceptul de utilizare în comun și reutilizare, practic chintesența economiei circulare, cu mult înainte ca acesta să devină o tendință. Astăzi, companii dintr-o paletă largă de industrii apelează la serviciile de închiriere a paleților CHEP din dorința de a-și reduce atât costurile operaționale, cât și amprenta de carbon.

Pe fondul pandemiei, în rândul companiilor din producție, retail sau distribuție se remarcă o accelerare a sistemului de pooling pe paleți albaștri. În același timp, spune Gabriel Ivan, Country General Manager CHEP România & Bulgaria, sistemul liniar pierde tot mai mult teren.

“Companiile accesează sistemul de închiriere a echipamentelor de transport în această perioadă pentru că au nevoie să-și crească reziliența la criză. Creșterea cash flow-ului disponibil este un beneficiu important. Mai mult, în contextul actual de creștere a prețului lemnului, un sistem de închiriere de paleți permite mai multă stabilitate a prețurilor decât alternativa de unică folosință,” explică Gabriel Ivan.

“Producătorii mari de bunuri ambalate au înțeles în această perioadă că au nevoie de susținere și pe țintele non-financiare, din zona sustenabilității, având în vedere și obiectivele UE de neutralitate climatică care obligă marile companii la mult mai multă responsabilitate și transparență,” adaugă acesta.

Până în prezent, peste 400 de companii din FMCG, producție industrială și distribuție din România au ales să folosească sistemul de închiriere a paleților CHEP. De asemenea, furnizorul a dezvoltat parteneriate cu toate lanțurile de retail din țară.

Numărul companiilor care au trecut la sistemul nostru circular a crescut constant de la debutul pandemiei, proporțional cu nevoia pieței de soluții la provocările disruptive din supply chain. În ansamblu, în pandemie am înregistrat o creștere de două cifre și avem în pregătire multe proiecte cu care vom continua să ne creştem prezența pe piața din România.”

Proiectele de colaborare, o caracteristică a modelului circular CHEP

Prin natura sa circulară, modelul de business CHEP susține colaborarea între diferiții actori din lanțurile de aprovizionare și identificarea de sinergii care conduc la reducerea costurilor și a amprentei de carbon.

În acest moment, cele mai mari provocări sunt generate de evoluția prețurilor la combustibil, care se adaugă crizei de șoferi profesioniști. Acest deficit produce mari sincope în organizarea companiilor de logistică și transporturi, care se reflectă și asupra clienților finali. O altă mare provocare pentru companii a fost și rămâne presiunea pe cash flow din cauza fluctuațiilor de cerere.

„Am lucrat cu mulți producători aflați sub presiune în această perioadă, care au migrat la sistemul nostru pentru a elimina investițiile în depozite, echipamente de transport, pentru a renunța la activele care nu reprezentau activitatea de bază.
Un alt aspect care trebuie punctat este creșterea numărului de magazine de format mic în comerțul modern și preferința consumatorilor pentru shopping-ul online, care au adus în supply chain mai multă complexitate, mai mulți kilometri parcurși și risipă de resurse. Cererea conduce la creșterea exponențială a efectelor operaționale negative asupra mediului, afirmă Gabriel Ivan.

În 2019, CHEP a lansat inițiativa Zero Waste World, un program de colaborare bazat pe trei piloni:

  • eliminarea deșeurilor fizice, de la ambalajele de unică folosință până la produsele nevândute;
  • zero kilometri fără încărcătură, urmărește eradicarea kilometrilor parcurși în gol prin inițiative de colaborare între clienți și/sau cu CHEP.
  • zero risipă de alimente – a treia componentă se referă la eliminarea ineficiențelor prin tehnologii digitale precum Internet of Things sau Big Data, menite să îmbunătățească trasabilitatea produselor și, prin urmare, eficiența lanțului de aprovizionare.