Home Logistics Curierat și e-commerce Comerț online: Allegro cumpără Mall Group și își consolidează poziția în CEE

Comerț online: Allegro cumpără Mall Group și își consolidează poziția în CEE

Comerț online: Allegro cumpără Mall Group și își consolidează poziția în CEE

Grupul polonez Allegro a ajuns la un acord pentru achiziția retailerului online ceh Mall Group pentru suma de 881 milioane euro. Allegro este pe cale de a crea o platformă de e-commerce importantă la nivelul Europei Centrale și de Est.

Potrivit declarațiilor reprezentaților Allegro, retailerul polonez va cumpăra activele de e-commerce ale Mall Group, precum și activele logistice ale WE|DO de la grupul de investiții Rockaway Capital, controlat de Jakub Havrlant, PPF Group și EC Investments controlat de Daniel Kretinsky și Patrik Tkac.

Acces la o piață de e-commerce de 250 miliarde euro

Cu operațiuni în Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia și Poloni, compania nou-formată din această fuziune va avea acces la o piață de retail online de 70 milioane consumatori și o valoare de 250 miliarde euro. Pe platformele Allegro și Mall activează în prezent 135.000 de selleri.

„Cumpărătorii vor beneficia de o selecție de produse, preț și conveniență îmbunătățite, în timp ce o bază comună de aproximativ 135.000 de comercianți vor putea lista produsele o singură dată și vinde  către o piață mult mai largă”, a declarat directorul executiv Allegro, François Nuyts, într-un comunicat de presă.

Poziția dominantă a Allegro în Polonia,unde operează markeplace-ul cu același nume Allegro.pl, este pusă în pericol de intrarea piața locală a Amazon și Shopee.

Tranzacția include și compania de logistică WE|DO

Compania poloneză, care a început livrările către propria sa rețea de lockere, a declarat că acordul îi va oferi și acces la infrastructura de logistică transfrontalieră și de livrări last mile a WE|DO. Compania de logistică a raportat pentru 2020 o valoarea brută a mărfurilor (GMV), un indicator de performanță urmărit în comerțul online pe scară largă pentru performanța industriei comerțului electronic de 953 milioane euro. Allegro a avut in GMW de 2,23 miliarde euro doar în al doilea trimestru.

Prețul final ar putea fi majorat cu până la 50 de milioane de euro pe baza unor obiective specifice pe termen scurt. Tranzacția este planificată să se încheie în a doua jumătate a anului 2022.

Tranzacția nu include Vivantis și MALL Pay, nici MALL.TV și Košík.cz, care au fost deja separate de Mall Group în trecut. Acordul este supus aprobărilor antitrust în țările în cauză. În 2020, Mall Group a obținut profit pentru prima dată în istoria sa, cifra de afaceri ridicându-se la aproximativ 816 milioane euro.