Home Logistics Curierat și e-commerce DHL International Romania, focus pe IMM-uri

DHL International Romania, focus pe IMM-uri

Atunci cand vorbeste despre Romania, Daniel Kearvell, Managing Director DHL Express Romania spune pe un ton optimist ca tara noastra ofera multiple oportunitati de dezvoltare, in ciuda provocarilor intalnite de-a lungul timpului, mai ales in ceea ce priveste infrastructura.

Daniel Kearvell afirma ca pentru a avea succes in Romania, trebuie sa fii innovator si creativ, formula pe care DHL International Romania a stiut sa o descifreze si sa o aplice astfel incat sa-si creasca volumul de expedieri, numarul de clienti si cota de piata.

Intermodal&Logistic: Comparativ cu anul 2012, ce a reprezentat 2013 pentru activitatea DHL Romania?

Daniel Kearvell: 2013 a fost un an foarte bun pentru DHL Romania. Am inregistrat o crestere a volumului de expedieri de aproximativ 13% pe segmentul international, si, ceea ce este de asemenea interesant, am avut o crestere de 12% pe segmentul domestic.Totodata, am reusit sa crestem si cota de piata pe segmentul expedieri internationale de tip air express (de la 42% la 45%). Investitiile importante pe care le-am facut in 2012 si 2013 s-au reflectat in rezultatele positive inregistrate anul trecut. De asemenea politica de preturi competitive si raportul corect intre calitatea serviciilor oferite si preturile rezonabile practicate ne-au ajutat sa ne dezvoltam afacerea. Ca reper important, in 2013 am fost foarte activi in tot ceea ce inseamna sprijinirea companiilor mici si mijlocii, lucru pe care intentionam sa-l facem si in 2014. Am realizat o serie de parteneriate cu majoritatea Camerelor de Comert din Romania si impreuna am organizat evenimente de informare, „seminarii logistice” cum le numesc eu, dedicate dezvoltarii afacerii IMM-urilor. In cadrul acestor sesiuni expertii DHL se intalnesc cu reprezentati ai companiilor romanesti si le explica modul in care pot accesa noi piete si felul in care DHL poate contribui la dezvoltarea afacerilor lor.

Tot anul trecut s-au vazut beneficiile aduse de catre programul de training pe care DHL il are implementat la nivel mondial „Certified International Specialists”. In cadrul acestui program, cei peste 100.000 de angajati DHL din lume sunt pregatiti pentru a fi specialist internationali in logistica.

Intermodal&Logistic: Care este strategia DHL Romania in 2014? Care sunt obiectivele si care este planul de investitii?

: DIn punctual nostru de vedere, IMM -urile sunt cheia dezvoltarii, poate si pentru faptul ca in Romania 85% dintre companii sunt mici si mijlocii, care, conform definitiei UE – au pana in 250 de angajati si/sau cifra de afaceri sub 50 milioane euro. In 2014 vom face un pas important in ceea ce priveste evenimentele dedicate IMM -urilor, printr-un proiect dezvoltat impreuna cu Ministerul Economiei, prin care vom promova exporturile Romaniei si astfel vom sprijini dezvoltarea IMM-urilor.

Vom continua sa investim in dezvoltarea infrastructurii si retelei DHL in Romania si chiar in primul semestru al acestui an vom deschide un nou terminal operational la Cluj-Napoca. Pe partea de activitati comunitare, vom relua Maratonul DHL Stafeta Carpatilor si vom sustine in continuare echipa nationala de rugby a Romaniei.

 

Intermodal&Logistic: Din punctul dumneavoastra de vedere, care sunt provocarile cu care se confrunta companiile mici si mijlocii in Romania?

Daniel Kearvell: In 2012, DHL a efectuat un studiu pe tema internationalizarii ca motor de crestere pentru companiile mici si mijlocii care a relevat clar provocarile si problemele cu care se confrunta la nivel global, nu doar in Romania: cunoasterea insuficienta a pietelor internationale, lipsa de contacte in pietele internationale, lipsa de informare in ceea ce priveste legislatia vamala in alte tari. Un alt lucru interesant care a rezultat din acest studiu a fost faptul ca 26% dintre companiile care aveau deja stabilite contacte cu parteneri straini, au inregistrat o crestere a cifrei de afaceri peste media pietei, in timp ce doar 13% dintre companiile care avea parteneriate comerciale domestice au inregistrat rezultate peste medie.

Mesajul pe care il transmitem este ca internationalizarea dubleaza sansele de dezvoltare ale unei companii. In acest caz, noi, cei din industria expres ne putem aduce aportul. Spre exemplu, la Iasi industria textila este foarte dezvoltata si sunt multe oportunitati pe pietele internationale pentru companiile din aceasta zona. Ceea ce facem noi este sa luam mostrele de la Iasi astazi si sa le livram a doua zi la Londra sau in orice alta parte a lumii, unde exista posibilitatea dezvoltarii unui parteneriat.

Intermodal&Logistic: Care sunt cele mai frecvente destinatii ale clientilor DHL Romania?

Daniel Kearvell: Daca ne uitam la exporturile din Romania, 8 din 10 destinatii sunt in Uniunea Europeana, urmate de China si SUA . Acelasi lucru se intampla si la importuri, iar activitatea DHL reflecta acest lucru. In general Romania este dependenta de ceea ce se intampla pe celelalte piete europene, de cererea si consumul din Europa.

Doar 4% din exporturi se indreapta spre piete din afara Uniunii Europene, insa in ultimii doi ani tendinta clientilor este de a se orienta si catre alte piete. De exemplu, avem un client, producator de articole de papetarie care a deschis de curand un birou in Togo, Africa. Pe noi acest lucru ne bucura, pentru ca sunt zone unde avem o prezenta puternica si avem experienta si know how-ul necesare pentru a deschide noi piete pentru clientii nostri.

Intermodal&Logistic: Din perspectiva unui om cu o bogata experienta la nivel internatioanal, cum ati descrie piata de logistica din Romania?

Daniel Kearvell: Cred ca este o piata care ofera multe oportunitati de dezvoltare, iar DHL Express Romania este un barometru destul de exact al economiei locale la ora actuala. Avem 5.000 de clienti, iar succesul nostru depinde in mare masura de dezvoltarea acestora. Faptul ca in vestul tarii a trebuit sa ne dublam capacitatea, iar din punct de vedere al cresterii DHL Express Romania este intre primele 12 reprezentate dintre cele 41 ale grupului la nivel european, inseamna ca ceea ce facem este bine si ca profitam de oportunitatile de business care ni se ofera.