Home Logistics Depozitare Direct Pharma Logistics: investiţie într-un nou depozit logistic

Direct Pharma Logistics: investiţie într-un nou depozit logistic

Direct Pharma Logistics: investiţie într-un nou depozit logistic

Pentru următorii 5 ani, grupul de companii farmaceutice Direct Pharma Logistics, format din Direct Pharma Logistics, Pharmalink și Farmatop, se va concentra pe creșterea afacerilor din România și consolidarea sucursalei din Bulgaria, a declarat Octavian Iacob, cofondator Direct Pharma Logistics, într-un interviu pentru Intermodal& Logistics.

În ceea ce privește piaţa din Republica Moldova, acesta spune că rămâne să analizeze în continuare evoluția mediului politic și economic, iar dacă evoluţia își păstrează actualele tendinţe, compania va face și următorul pas, și anume să deschidă o sucursală în Republica Moldova.

În prima jumătate a anului 2024, Direct Pharma Logistics a introdus în portofoliu 5 produse noi, un mix de medicamente, suplimente alimentare si dispozitive medicale care acoperă mai multe arii terapeutice. Până la finalul anului, compania va lansa și o nouă gamă de cosmetice sub brandul Elia Cosmetics, gamă ce va conţine produse certificate bio.

„Anul acesta ne-am consolidat poziţia pe piaţa farmaceutică din România, ceea ce vom face și în 2025. Obiectivul de afaceri propus pentru anul 2024 a fost stabilit la cifră de afaceri de aproximativ 50 milioane de euro în valoare brută, însemnând o creștere cu 20% faţă de finalul anului 2023. Sperăm ca 2025 să fie un an cu mai puţine provocări și incertitudini în România,”  – Octavian Iacob, Co-fondator Direct Pharma Logistics

Intermodal&Logistics: Sunt piaţa și contextul economic prielnice pentru dezvoltarea business-ului?

Octavian Iacob: În acest moment, domeniul sănătăţii din România se confruntă cu multe provocări. Odată ce activezi în industria de medicamente, adaptabilitatea este una dintre calităţile antreprenoriale obligatorii, pentru ca activăm într-o industrie cu multe schimbări legislative, cu multă impredictibilitate, așa că mereu suntem foarte atenţi și încercăm să ne pregătim din timp pentru schimbări, pentru că ne place să acţionăm și nu să reacţionăm.

Dar în același timp nicio perioadă de incertitudine nu trebuie să oprească business-urile, ci doar să le facă să cântărească fiecare decizie și mișcare mai bine și mai precaut. Iar noi continuăm să testăm și căutăm produse noi, cu scopul de a oferi cele mai sigure și eficiente tratamente.

Intermodal&Logistics: În luna iulie aţi anunţat că vă extindeţi în Bulgaria, iar de la anul să intraţi pe piaţa din Republica Moldova. Ne puteţi spune concret care sunt obiectivele pentru cele două pieţe?

Octavian Iacob: De-a lungul celor 10 ani de activitate, am vizat extinderea noastră pe alte pieţe, însă ne-am dorit mai întâi să consolidăm business-ul nostru, să căpătăm experienţă aici, pe piaţa românească, și apoi să analizăm direcţii noi de dezvoltare. Am ajuns în acel punct, iar de aici am început extinderea.

La baza deciziilor de extindere ale operaţiunilor noastre în Bulgaria și Republica Moldova stă dorinţa noastră de a putea oferi partenerilor noștri externi posibilitatea de a accesa noi pieţe, prin intermediul unui partener de încredere.

Bulgaria și Moldova, alături de România, constituie o parte a Europei pe care companiile din industria farma preferă să le abordeze împreună, tocmai pentru că Bulgaria și Moldova sunt două pieţe mai mici, iar investiţia iniţială de a intra direct într-o astfel de piaţă poate fi mare și nu întotdeauna rentabilă.

Dorinţa noastră este aceea de a facilita accesul pacienţilor din Bulgaria și curând din Republica Moldova la medicamente și soluţii inovative, portofoliu de medicamente, suplimente, dispozitive medicale și dermato-cosmetice care nu sunt disponibile pe aceste două pieţe. În plus, obiectivul nostru este și acela de a intra în legătură cu mai mulţi producători bulgari, în vederea demarării unor colaborări viitoare în ceea ce privește lansarea de produse noi pe piaţa din Romania.

În acest moment, suntem într-un proces intens de pregătire a portofoliului pentru anul viitor, pentru piaţa din Bulgaria. Am spus intens, pentru că activând într-un domeniu atât de specific, construirea unui portofoliu este un proces mai lung decât în alte industrii, pentru că sunt necesare foarte multe certificări, autorizări și înregistrări ale produselor pe care intenţionăm să le punem la dispoziţia pacienţilor din Bulgaria.

Intermodal&Logistics: De asemenea, aţi anunţat recent că pregătiţi construcţia unui nou depozit în Romania. Ne puteţi da mai multe detalii despre acest depozit și rolul lui în operaţiunile Direct Pharma Logistic?

Un nou depozit logistic, în sud-estul Bucureștiului

Octavian Iacob: Decizia de a investi în construcţia unui depozit a venit ca o consecinţă a creșterii numărului de parteneri cu care colaborăm în România sau pe care îi reprezentăm în România și Bulgaria. Acesta va fi amplasat în sud-estul Capitalei.

Totodată, după mai bine de 10 ani de activitate este nevoie de dezvoltare și la nivel de tehnologie folosită în domeniul logisticii, de aceea am decis ca acest proces de dezvoltare să se realizeze pe o platformă nouă.

Intermodal&Logistics: Ce investiţii în tehnologie, mai ales pentru a asigura trasabilitatea și integritatea produselor farmaceutice pe parcursul întregului proces de distribuţie implementaţi în cadrul companiei?

Octavian Iacob: Domeniul în care activăm, unul foarte complex și cu cu multe cerinţe legislative, ne impune constant să realizăm investiţii importante în partea de monitorizare a temperaturilor pe timpul depozitării și transportului, în domeniul electronic și al securităţii informaţiilor pe care le deţinem prin natura domeniului de activitate , al asigurării trasabilităţii, manipulării produselor farmaceutice și nu în ultimul rând în tehnologia specifică depozitării, manipulării și transportului.