Home Interviu DKV Romania: 2013, un an surprinzător de bun

DKV Romania: 2013, un an surprinzător de bun

DKV Romania: 2013, un an surprinzător de bun

Chiar dacă investiţiile în infrastructura din România au rămas la stadiul de proiect, iar preţurile taxelor de drum au continuat să crească, DKV a găsit strategia potrivită pentru a se menţine pe piaţă și a înţeles că orientarea către clienţii internaţionali va produce automat rezultate bune pe piaţa din România. Am stat de vorbă cu Robert Vass, Country Manager pentru Ungaria și România despre activitatea companiei din 2013, planurile de dezvoltare pentru acest an și evoluţia pieţei serviciilor pentru companiile de transport.

Intermodal&Logistic: La ultima discuţie pe care am purtat-o nu eraţi optimist în privinţa evoluţiei pieţei, nu vă așteptaţi la schimbări majore în 2013 comparativ cu anul 2012. Cum a evoluat activitatea DKV în 2013?

Robert Vass: Anul 2013 a fost un an surprinzător de bun pentru DKV . În ciuda dificultăţilor economice, am avut un an bun în România întrucât piaţa serviciilor pentru companiile de transport s-a dezvoltat destul de mult. Am reușit cu succes să ne extindem portofoliul de clienţi pe toate segmentele și am deposit în acest fel obiectivele stabilite pentru 2013. Totodată, ne-am concentrat pe partea de vânzări și am dezvoltat segmentul de achiziţii pentru companiile mici, iar acest lucru ne-a permis să ne întărim poziţia pe piaţă.

Intermodal&Logistic: Ce ne puteţi spune despre rezultatele financiare înregistrate de DKV România anul trecut?

Robert Vass: Comparativ cu 2012, filiala din România a avut un progres foarte bun în privinţa rezultatelor financiare, determinate în principal de orientarea către clienţii internaţionali prezenţi pe piaţa locală. Rezultatele foarte bune înregistrate de DKV Germania au contribuit semnificativ la dezvoltarea sectorului de servicii pentru companiile de transport.

De asemenea, furnizarea de servicii de alimentare multiple, prin extinderea reţelei de locaţii pentru clienţii noștri care au început să folosească rutele intracomunitare din Europa, în ţări unde carburanţii au preţuri mici (Austria, Luxemburg, Slovenia), a determinat creșteri financiare importante. Taxele de drum devin un segment din ce în ce mai important pentru afacerea noastră și au contribuit la rezultatele bune înregistrate anul trecut, în special introducerea noii taxe din Ungaria la jumătatea anului trecut, care este una dintre cele mai scumpe din Europa. Cardul DKV este acceptat în toate ţările europene, iar clienţii noștri au astfel posibilitatea de a achita orice taxă de drum, în varianta prepaid sau postpaid.

Intermodal&Logistic: Care a fost cea mai mare provocare cu care v-aţi confruntat în 2013?

Robert Vass: Una dintre problemele pe care le-am întâmpinat a fost aceea că Franţa a amânat de trei ori introducerea taxei Ecotaxe. DKV a dezvoltat împreună cu partenerii săi propria boxă Ecotaxe, care se află la cea de-a treia generaţie și care combină taxele pentru autostrăzile din Franţa, Spania și Portugalia. În prezent ne confruntăm cu o situaţie atipică întrucât nu există încă o dată oficială pentru introducerea noii taxe în Franţa.

O altă situaţie cu care ne-am confruntat a fost introducerea taxei de drum în Ungaria începând cu 1 iulie 2013, care a produs un șoc în vamă deoarece clienţii erau nevoiţi să plătească pe loc o sumă extrem de mare. Trecerea unui camion prin vamă costă 30.000 de forinţi (peste 100 de euro), în total 200 de euro pentru un drum dus-întors.

Deși la început furnizorul taxei de drum a întâmpinat probleme cu noul sistem, cu cardul DKV totul a mers bine. Sistemul de plată a devenit ulterior mai ușor de folosit, dar în Ungaria încă nu există soluţii postpaid, deci sistemul nu funcţionează la parametric optimi. Obiectivul nostru în 2014 este acela de a optimiza gradul de acceptare al cardului DKV în vămi, deoarece în câteva dintre ele nu există staţii de alimentare de unde clienţii să poată achita taxa. Aproximativ 40% dintre șoferii străini care achită taxa de drum din Ungaria sunt români, deci acest aspect reprezintă o problemă pentru clienţii din România.

Intermodal&Logistic: Anul trecut în România existau 335 de locaţii care acceptau cardul DKV. Câte locaţii de acest gen sunt la momentul actual și care este strategia DKV pentru România și Europa de Est?

Robert Vass: Situaţia în această privinţă nu s-a schimbat foarte mult. În prezent în România există aproximativ 400 de locaţii care acceptă cardul DKV , ceea ce nu reprezintă o dezvoltare însemnată pe piaţa locală, însă odată cu dezvoltarea partenerilor noștri, ne vom extinde reţeaua de locaţii. Anul acesta ne-am propus să înregistrăm creșteri, însă trebuie să fim realiști că piaţa devine din ce în ce mai matură. Vom folosi experienţa international pentru a putea oferi servicii din ce în ce mai bune pentru clienţii noștri internaţionali. În Europa lucrurile se schimbă, de exemplu, începând cu 1 aprilie Marea Britanie va introduce o nouă taxa de drum, iar cardul DKV este acceptat acolo. Intenţionâm de asemenea să dezvoltăm serviciile pentru plata taxei de drum din Ungaria și să includem plata mai multor taxe într-una singură, deoarece acest lucru va adduce beneficii mari clienţilor.

Intermodal&Logistic: Ce produse noi de optimizare a afacerilor clienţilor companiei veţi lansa anul acesta? Care sunt obiectivele pentru acest an?

Robert Vass: Cel mai mare obiectiv în 2014 este să rezolvăm problema Ecotaxei. Introducerea noii taxe de drum din Marea Britanie și eventuala lansare a unei soluţii postpaid pentru taxa din Ungaria vor aduce creșteri importante pentru DKV . Totodată, ne-am propus să ne extindem reţeaua de pe piaţa din România, cu ajutorul partenerilor noștri și să venim în întâmpinarea clienţilor cu servicii de calitate. Pentru 2014 es timăm o creștere de 5-6%, în condiţiile în care climatul economic ne va permite acest lucru. Trebuie să fim realiști, suntem deja în al șaselea an de activitate în România, iar piaţa se schimbă într-un ritm alert, deci nu ne putem aștepta întotdeauna la o creștere de două procente. Chiar dacă afacerea din România a mers bine în 2013, ne-am confruntat cu problema plăţilor întârziate. Unele companii duc lipsă de lichidităţi, altele au parteneri în Europa de Vest care prelungesc termenele de plată. Băncile nu mai oferă împrumuturi cu ușurinţă, iar firmele sunt nevoite să se adapteze la aceste condiţii de piaţă tot mai dure. Lipsa infrastructurii reprezintă un alt punct critic. Investiţiile în acest domeniu ne-ar ajuta foarte mult atât pe noi, cât și pe clienţii noștri, mai ales că autostrăzile existente sunt destul de deteriorate. Fondurile europene sunt încă disponibile și ar trebui folosite în acest scop. Din fericire există semne că economia se va îmbunătăţi anul acesta, iar creștere economică se va reflecta automat și în domeniul serviciilor pentru transport.