Home Intermodal Dunărea nu face față exporturilor ucrainene de cereale

Dunărea nu face față exporturilor ucrainene de cereale

Dunărea nu face față exporturilor ucrainene de cereale

În largul coastelor României s-a format un ambuteiaj format din diferite tipuri de nave din cauza lipsei de capacitate atât în porturi, cât și pe Dunăre. Este de așteptat ca navele să treacă prin canalele din estuarul Sulina și Bâstroe (Ucraina) pentru a ajunge în portul Constanța și în portul Galați.

Vechiul coridor maritim ucrainean prin Marea Neagră pare din ce în ce mai aproape de realitate, cu 12 nave de transport cereale care au părăsit deja Ucraina. Ultimele două vrachiere au plecat din portul Chornomorsk în 9 august, fiind vorba despre Ocean Lion, cea mai mare navă care a transportat cereale ucrainene până în prezent, care a plecat către Coreea de Sud încărcată cu 64.720 de tone de porumb la bord, în timp ce RahmiYagci avea la bord 5.300 de tone de făină de floarea soarelui, așa cum arată project44 într-o informare remisă Intermodal &Logistics.

Ca parte a coridorului de siguranță pentru exportul de cereale ucrainene în străinătate, o zonă tampon de 10 mile marine a fost stabilită, iar asigurătorii cu sediul în Londra sunt acum dispuși să acopere navele care intră și ies din Ucraina.

120 de nave blocate în largul coastelor Mării Negre

Platforma digitală remarcă faptul că peste 120 de nave congestionează porturile românești din cauza faptului că există capcitate limitată de operare, dar și a faptului că fluviul Dunărea, care are probleme legate de secetă și dragare, nu suportă un asemenea aflux. În ciuda faptului că va fi mult mai puțin decât cantitatea de cereale exportată înainte de invazia rusă, oficialii ucraineni speră că noua rută să faciliteze exportul a încă 500.000 de tone. Deși accesul la Dunăre este un plus, principalele piețe de desfacere pentru cerealele ucrainene sunt Africa și Orientul Mijlociu, iar cantitățile ce ies pe aceste rute sunt insuficiente.

 Cum se prezintă situația?

Se estimează că 22% din terenurile agricole ucrainene au căzut sub controlul Rusiei de la începutul invaziei, la 24 februarie. Ucraina a fost unul dintre cei mai mari exportatori de cereale din lume, iar luna trecută a fost încheiat un acord încheiat un acord cu ONU și Turcia pentru a asigura transportul de cereale trebuie menținut pentru a preveni penurii alimentare grave și chiar apariția unor epidemii de foamete în întreaga lume. Cu toate acestea, Ucraina are nevoie de mai multe nave mari de transport în vrac, așa cum este Ocean Lion, pentru a transporta recolta matură. Marile vrachiere sunt prea mari pentru Dunăre și au nevoie de acces direct pe mare pentru a ajunge pe principalele piețe din Africa și Orientul Mijlociu.