Home Logistics Ambalare eMAG – drumul către un lanț de aprovizionare cu emisii zero

eMAG – drumul către un lanț de aprovizionare cu emisii zero

eMAG – drumul către un lanț de aprovizionare cu emisii zero

Comerțul online este rapid, ușor, comod. Practic oriunde te-ai afla în lume, ești la un click distanță de  o gamă aproape infinită de opțiuni și produse. Iar satisfacția de a primi a doua zi acasă produsele sau chiar în aceeași zi este cu atât mai mare.

Din păcate, conveniența pe care o oferă comerțul online vine adesea cu un preț pentru mediu. Atât companiile producătoare, cumpărătorii, cât și magazinele online conștientizează tot mai mult rolul propriilor acțiuni asupra mediului. Cumpărătorii se îndreaptă tot mai mult către mărcile și magazinele online care pun accent pe sustenabilitate în strategia lor, iar retailerii implementează proiecte pentru a reduce emisiile cu gaze de seră pe tot lanțul de aprovizionare, de la furnizor, la modelul de business și modul în care își organizează propria logistică și până la opțiunile de livrare puse la dispoziția clienților.

eMag, cel mai mare retailer online din România, și-a setat ca obiectiv pe termen lung să ajungă la nivelul net zero pe întregul lanț de aprovizionare în următorii zece ani. „Credem că o companie sustenabilă trebuie să aibă capacitatea de a se adapta la economia viitorului și ajustându-și activitatea și transformând modul în care face business din grijă pentru generațiile viitoare. Credem că protejarea mediului înconjurător trebuie să fie unul dintre obiectivele principale ale oricărui business, dar și a membrilor fiecărei comunități,” spune Sarah Maria Joițoiu, Sustainability Advisor eMAG.

Investiții de aproape 200 milioane euro în infrastructură logistică sustenabilă

Tocmai de aceea eMag investește în soluții care, pe de o parte ajută compania să fie mai eficientă și mai profitabilă, iar pe de altă parte contribuie la diminuarea amprentei activităților economice asupra mediului.

În următorii trei ani, retailerul online are un plan de investiții de 990 milioane lei (aproximativ 200 milioane euro) doar în dezvoltarea serviciilor logistice, cu accent deosebit pe componenta de sustenabilitate a acestora. În Joița, lângă București, eMag construiește în prezent un hub logistic pe o suprafață de 130.000 mp, care va fi funcțional către finele anului 2022. Parcul logistic va fi alimentat de 40.000 de panouri fotovoltaice, iar în jurul său se vor planta 10.000 mp de pădure. Totodată, flota de vehicule electrice va fi extinsă la 100 de mașini, care vor asigura livrarea în zonele urbane cu zero emisii.

Serviciul de livrare easybox, pilon al strategiei de reducere a emisiilor

“Datorită rețelei easybox am reușit să reducem cu 15,8% emisiile de carbon rezultate din operațiunile noastre directe din România. Această metodă de livrare last mile contribuie la reducerea emisiilor cu 95% față de o livrare standard,” afirmă Sarah Maria Joițoiu.

În prezent, rețeaua easybox numără 2.155 de lockere în întreaga țară, iar în următorii ani va fi extinsă. “Serviciul easybox le oferă clienților mai multă flexibilitate, fiind apreciat încă din momentul lansării, lucru care ne reconfirmă decizia de a extinde rețeaua și de a introduce noi funcționalități în sistem,” explică Sustainability Advisor-ul eMAG.

Parteneriate și inițiative “verzi”

eMAG măsoară constant nivelul de emisii de CO2 și caută soluții pentru a-l diminua, iar progresele sunt monitorizate prin inventarul GES al companiei. Mai mult, retailerul urmărește un plan de compensare în ceea ce privește emisiile rămase și și-a propus să sprijine proiecte cu impact pozitiv în regiunea în care își desfășoară activitatea.

Unul dintre parteneriatele inițiate este cu Fundația Carpathia, a cărei viziune este să creeze un veritabil „Yellowstone” european în România. În plus, eMAG susține proiecte de reîmpădurire a Munților Făgăraș.

Totodată,  eMAG colaborează cu Green Tech pentru a-și compensa amprenta de carbon prin intermediul singurului proiect de reducere a emisiilor prin reciclarea PET-urilor, acreditat Gold Standard la nivel european. Green Tech reciclează două miliarde de sticle folosite anual și utilizează plasticul recuperat pentru a crea produse noi, precum granule din PET reciclat, fibre sintetice poliesterice sau banda PET.

Participarea la programul „Rabla pentru electrocasnice”, servicii circulare proprii prin care se prelungește ciclul de viață a produselor sau propriul program de buy back prin care asigură reciclarea produselor vechi și limitarea cantității de deșeuri la gropile de gunoi, sunt alte inițiative eMAG în direcția sustenabilității.

În ultimul an, Grupul eMAG a reușit să reducă emisiile generate de operațiunile sale cu 8%, de la 9.993 tone în 2019 la 9.216 în 2020, potrivit calculelor Ernst&Young Amsterdam.

 Ambalajul, un factor important pentru clienții din e-commerce

Ambalajul reprezintă cartea de vizită a retailerului în fața consumatorului final. Și mai mult decât atât, conform numeroaselor studii din industrie, un ambalaj sustenabil, prietenos cu mediul constituie un factor important în decizia de cumpărare și loializarea cumpărătorului.

De aceea, toate ambalajele folosite de eMAG sunt realizate din materiale 100% reciclabile. În plus, există cutii de diferite dimensiuni pentru livrare, alese special pentru a acoperi toată gama de produse și care permit coletarea simultană a mai multor produse.

La ambalarea produselor, fiecare angajat eMAG consultă în mod obligatoriu un program care îi recomandă ce ambalaj și ce variantă de cutie să folosească pentru coletare. Astfel, retailerul se asigură că previne generarea de cantități cantități mari de deșeuri de ambalaje.

“Mai mult, încercăm pe cât posibil să consolidăm comenzile, în măsura în care putem garanta menținerea calității produsului și a livrării. Vom continua să analizăm soluțiile sustenabile disponibile pe piață pentru reducerea ambalajelor. De asemenea, luăm în considerare să îi implicăm pe clienții noștri în vederea dezvoltării cunoștințelor despre reciclarea corectă a ambalajelor,” afirmă Sarah Maria Joițoiu.

Pentru a atinge obiectivul pe care ni l-am setat pe termen lung, de a ajunge la nivelul net zero pe întregul lanț de aprovizionare în următorii zece ani, oferim soluții prin care  îi putem ajuta și pe partenerii noștri să își transforme operațiunile. Doar așa putem decarbona activităților economice, lucru pe care trebuie să-l urmărim cu toții dacă vrem să le oferim și generațiilor viitoare o lume în care noi am trăit. – Sarah Maria Joițoiu, Sustainability Advisor eMAG