Home Logistics Curierat și e-commerce Florinel Chiș, ARMO: Comerțul online este unul din cele mai performante și dinamice sectoare ale economiei

Florinel Chiș, ARMO: Comerțul online este unul din cele mai performante și dinamice sectoare ale economiei

Florinel Chiș, ARMO: Comerțul online este unul din cele mai performante și dinamice sectoare ale economiei

Valoarea pieței de e-commerce în România se va apropia de 6,9 miliarde euro în 2021, arată datele prezentate de ARMO – Asociaţia Română a Magazinelor Online, cu ocazia celei de-a doua ediții a Zilei Naționale a Comerțului Electronic.

„Dacă anul trecut comerțul electronic a ținut economia deschisă și în mișcare pe timpul restricțiilor impuse de pandemie, vedem că și anul acesta înregistrăm o creștere robustă, alimentată de un număr tot mai mare de persoane care cumpără online. […] Estimările din Europe e-Commerce Report pentru 2021 arată o cifră de afaceri totală generată de sectorul comerțului electronic din România în jurul valorii de 6,9 miliarde de euro. Vedem o dublare a cifrei de afaceri din comerțul online în ultimii 4 ani, tendință care face din e-commerce unul din cele mai performante și dinamice sectoare ale economiei românești”, a declarat Florinel Chiș, director executiv al ARMO.

Potrivit acestuia, prima dată, în 2021 mai mult de jumătate dintre utilizatorii români de internet (54%) vor cumpăra ceva online, cu aproape un sfert mai mulți față de anul trecut. “Vom trece astfel un prag important, care confirmă rolul însemnat pe care comerțul electronic îl va juca în economia viitorului” a declarat Florinel Chiș.

Tranziția verde, accelerată de pandemie

De asemenea, în cadrul evenimentului, Luca Cassetti, secretar general Ecommerce Europe, a afirmat că pandemia a avut un impact masiv asupra dezvoltărilor din retail, iar lockdown-ul a accelerat tranziţia verde şi digitală a magazinelor.

“Dacă ne raportăm la evoluţia comerţului electronic în 2020, cred că este onest să spunem că a fost un an excepţional. După cum se poate vedea în raportul nostru recent publicat, acest lucru se reflectă şi în cifrele de creştere ale sectorului. Creşterea rămâne semnificativă, 10% în 2020. Covid-19 a oferit un impuls semnificativ vânzărilor bunurilor în mediul online.”

România continuă să fie în topul țărilor cu cea mai mare creștere a vânzărilor din comerțul electronic, prognozată la 23% în 2021, față de 12% media europeană.