Home Logistics Comerț international Grampet-GFR, prima companie din Europa care aderă la Ruta Trans-Caspică

Grampet-GFR, prima companie din Europa care aderă la Ruta Trans-Caspică

Grampet-GFR, prima companie din Europa care aderă la Ruta Trans-Caspică

Grampet marchează o premieră pentru industria feroviară europeană, prin semnarea contractului de aderare la asociaţia Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică (Trans-Caspian International Transport Route – TITR).

Proiectul inițiat de guvernele din China, Kazahstan și Azerbaidjan are în vedere dezvoltarea unui nou coridor de transport multimodal, ce leagă Asia – Europa. Ruta are o lungime de 9.500 km, 860 dintre aceștia traversând România (Coridorul feroviar IV, pe relaţia Portul Constanţa – Curtici)

„Suntem onorați să ne alăturăm acestui parteneriat care ne aduce mai aproape de obiectivul strategic pe care l-am conturat încă de acum 20 de ani – acela de a lega pe calea ferată Marea Nordului de Marea Chinei de Est”, a declarat Gruia Stoica, Președintele Grupului Grampet.

Oficialii companiei au mai precizat că aderarea la această rută va conduce la dezvoltarea traficului intermodal atât în România, cât și în țările vecine, având potențialul de a transforma România într-o platformă logistică pentru Asia și Europa și de a aduce contribuții la bugetul de stat de peste 1 miliard de euro.

„Prin acceptarea Grupului Grampet ca membru al TITR se finalizează construcția unei noi rute China – Uniunea Europeană. Practic, în acest coridor deschidem cinci țări din comunitate (România, Ungaria, Bulgaria, Croația și Austria), prin operatorii feroviari care fac parte din grup. Este o confirmare a faptului că și în România sunt companii cu capital privat, capabile să participe în proiecte internaționale complexe”, subliniază Sorin Chinde, directorul general Grup Feroviar Român

Operatorii feroviari din cadrul Grupului Grampet dețin și exploatează un parc de aproape 20.000 de vagoane și 400 de locomotive. Acești operatori transportă anual un volum de aproximativ 22 milioane de tone de marfă, dintre care peste 20% la nivel european.