Home FMCG Heineken vrea să decarbonizeze întreg lanțul valoric până în 2040

Heineken vrea să decarbonizeze întreg lanțul valoric până în 2040

Heineken vrea să decarbonizeze întreg lanțul valoric până în 2040

Producătorul de bere Heineken a anunțat un nou plan ambițios de decarbonizare a producției până în 2030 și a întregului lanț valoric până în 2040.

Astfel, Heineken se alătură Unilever, P&G și altor companii internaționale de calibru care pun o dată limită furnizorilor de transport și furnizorilor de servicii logistice pentru a asigura decarbonizarea lanțurilor de aprovizionare.

“În această decadă a acțiunii, ne angajăm să ne accelerăm acțiuni pentru a adresa problema schimbărilor climatice. Ne-am propus să avem unități de producție neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030, pentru a atinge obiectivul de 1,5°C, stabilit de Acordul de la Paris. Ne vom reduce și mai mult emisiile prin eficiența energetică și vom accelera tranziția către energia regenerabilă,” a declarat Dolf van den Brink , CEO și Președinte al Board-ului Director al HEINEKEN. “O mare parte din amprenta de carbon, dincolo de producție, vine din agricultură, ambalaje, distribuție și răcire. Aceasta înseamnă că vom lucra îndeaproape cu partenerii și furnizorii noștri pentru a atinge acest obiectiv ambițios al atingerii neutralității de carbon pe lanțul valoric până în 2040.”

De asemenea, lucrând împreună cu furnizorii săi, până în 2030, Heineken și-a propus să reducă emisiile pe întregul lanț valoric cu 30% comparativ cu valorile din 2018. Atingându-și obiectivul de decarbonizare în 2040, compania va deveni primul producător de bere la nivel global cu un lanț valoric neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Heineken a avut în ultimii ani o serie de inițiative menite să reducă emisiile generate de transport. Spre exemplu, în iunie 2020, compania a semnat un contract cu Zero Emission Services, o companie ce încearcă să facă transportul fluvial mai sustenabil. Berea Heineken va fi transportată de la unitatea de producție din Zoeterwoude la Moerdijk cu ajutorul unei barje cu zero emisii, dezvoltată de Wärtsilä, ING Bank, Engie și Autoritatea Portului Rotterdam.