Home Intermodal Hupac: 1 milion de transporturi rutiere transferate pe cale ferată în 2019

Hupac: 1 milion de transporturi rutiere transferate pe cale ferată în 2019

Hupac: 1 milion de transporturi rutiere transferate pe cale ferată în 2019

Hupac Group, cea mai importantă rețea de operatori de transport intermodal din Europa, a încheiat anul 2019 cu o creștere de 10% și a contribuit la trecerea de pe cale rutieră pe cale ferată a 1 milion de transporturi rutiere. Trendul ascendent al grupului a continuat și în primele trei luni din 2020, însă în aprilie volumele de trafic au scăzut cu 40%, ca urmare a închiderii temporare a fabricilor în Europa.

Pe durata crizei coronavirus, Hupac și-a menținut rețeaua datorită digitalizării și proceselor contactless. Pentru a reduce impactul scăderii importante a traficului în acest an, grupul spune că este nevoie de măsuri care să sprijine transportul combinat.

În 2019, numărul de transporturi în rețeaua Hupac a crescut cu 10,5% până la echivalentul a 1.024.089 transporturi rutiere, pragul de 1 milion de transporturi fiind depășit pentru prima dată în istoria grupului. Cifra de afaceri a Hupac a crescut cu 5,4% în 2019, până la 611 milioane franci elvețieni (n.red. aproximativ 576 milioane euro). Creșterea s-a datorat în parte și achiziției ERS Railways în iunie 2018. Deși EBITDA a crecut cu 4,6% până la 55,4 milioane franci elvețieni (52,29 milioane euro), rezultatul operational a fost de 5,1 milioane franci elvețieni (4,81 milioane euro), cu 35% mai mic comparativ cu 2018.

Din februarie 2020, criza corona a adus provocări extraordinare pentru companie. „Compania este sănătoasă din punct de vedere financiar și și-a asigurat lichidități suplimentare în vederea unui scenariu de criză prelungit“, a declarat Hans-Jörg Bertschi, Președinte al Consiliului Director Hupac. „Ne așteptăm la o revenire graduală a volumelor de transport în Europa în a doua jumătate a anului 2020“.

Măsuri pentru susținerea transportului combinat

Declinul semnificativ al traficului ca urmare a crizei COVID-19 pune o povară enormă pe sistemul de transport combinate. După un prim trimestru cu o creștere de 3,6% a traficului, Hupac a înregistrat un  declin major al volumelor de transport în aprilie, în special pe coridorul transalpin către Italia. Principalul motiv al acestei prăbușiri, care a înregistrat un record de -50% în volume, a fost închiderea temporară la scară largă a activităților de producție în urma măsurilor impuse de autorități. Relaxarea graduală a măsurilor a dus la o creștere a traficului în rețeaua Hupac, care în prezent se află la un minus de 25% față de volumele planificate.

Prăbușirea traficului și creșterea competiției cu transportul rutier ca urmare a scăderii prețurilor combustibililor diesel în timpul crizei impun măsuri eficiente pentru a sprijini transportul combinate și a preveni revenirea la transportul rutier. Țări precum Elveția sau Italia sprijină deja dezvoltarea acestui mod de transport.

„Ne așteptăm la mai multe măsuri pentru a reduce povara costurilor fixe pe care le au operatorii de transport combinat din Germania, aceatsa fiind cea mai importantă piață și țară de tranzit în Europa Centrală  “, declară Michail Stahlhut, director Hupac Intermodal. „Fără un sprijin adecvat, operatorii de transport combinat vor fi nevoiți să își reducă rețeaua, ceea ce ar conduce către un regres important în schimbul modal“.

Noi conexiuni în 2020

Anul acesta Hupac și-a dezvoltat portofoliul de servicii. În ianuarie a adăugat în rețeaua sa conexiuni zilnice între Rotterdam și Melzo și între Novara și Pescara. În aprilie, un tren navetă a fost inaugurat între Perpignan și Cologne pentru remorci de tip P400. De asemenea, a fost stabilit un serviciu zilnic între Geleen și Moerdijk cu conexiuni către Marea Britanie și Italia.

În ceea ce privește transportul maritim de hinterland, ERS Railways a adăugat conexiunile Bremerhaven <=> Regensburg și Bremerhaven <=> Frankfurt serviciului său începând cu luna aprilie. La începutul lunii mai a fost lansat un tren între Xian în vestul Chinei și Varșovia, Polonia cu legături cu rețeaua Hupac Shuttle Net.

 Progrese semnificative în transformarea digitală

Compania a realizat investiții semnificative în digitalizare și noi tehnologii. Au fost instalate unități GPS în aproximativ 1.000 de vagoane pentru o monitorizare mai bună a trenurilor prin Europa, iar 250 de vagoane au fost echipate cu tehnologie RFID. Informația obținută, coroborată cu datele furnizate de dispozitivele de control al trenurilor din Elveția, facilitează mentenanța preventive a vagoanelor.

Utilizarea porților cu tehnologie OCR în terminalul Busto Arsizio-Gallarate permite o mai bună utilizare a capacității terminalului. Timpul de manevrare pentru fiecare tren a fost redus cu aproximativ 20 de minute, ceea ce înseamnă o creștere a capacității terminalului cu 10%.

În 2019, Hupac a demarat proiectul de digitalizare a procesului de rezervare. Automatizarea acestor procese și optimizarea capacității de încărcare duc la o mai bună planificare a transporturilor și la informații precise referitoare la statusul transportului.